"R aku nak kau berbaik dengan Alex sebab nanti dia join kita sekali dalam misi ni jadi ada pape senang" kata Ris sambil mengunyah makanan.
R yang mendengar hanya meganguk sambil sambung makan. Alex pula sambil makan dia tengok R. Mungkin dia dah tersuka R sebab senyuman tampa sengaja tadi? Saipa tahukan?
"R maksud aku sekarang!" kata Ris lagi dia tekankan sedikit nada suaranya.
"Serious Ris? Tengah makan ni?" kata R sambil menjoketkan sebelah keningnya.
Asal dia suruh sekarang? Aku nak makan aku lapar.... Please bagi aku makan dengan tenang kejap.
Satu jelingan tajam di berikan. Akhirnya nak tak nak R terpaksa akur.
"Hmmm"sedikit respon yang di berikan.
R berpaling ke arah Alex sebelum tampa sengaja pandangan mereka bertembung.
Dup Dap Dup Dap
Tiba ii degupan jantung Alex berdegup kencang. Ke dua tapak tanganya berpeluh.
Dia tak dapat alihkan pandangannya dari R. Kenapa aku ni? Asal tapak tangan aku berpeluh? Why!?
"Asal kau tengok aku tak berkelip bangan? Kau nak lawan mata ke bodoh?" indah sungguh kata ii yang keluar dari mulut R. Lebih indah dari loji kumbahan.
"Erk... Takda pape" kata Alex dalam gelabah.
"Okay korang kenal ii lah ya... Aku nak pi tandas jap. Aku balik nanti jangan ada meja terbalik sudah"kata Ris lalu berlalu pergi.
"Nama kau apa?" tanya R tiba ii.
Cantik ii pun bangan jugak rupanya budak ni. Dia takkan tak ingat nama aku, aku rasa aku dah bagi tahu hari tu dekat airport.
"Alexis" jawab Alex sambil muka berkerut pelik.
"Please... Simpan bodoh kau untuk sekejap. Aku tahu nama kau Alexis tapi apa yang aku tak tahu nama panjang" kata R sambil menyampah.
Makanan yang masih tersisa di pinggan di habiskan oleh R sebelum dia sambung pandang Alex.
"Okay... Nama panjang I Alexis Arial. Umur I 26 tahun I tinggal US. You?" soalan di balas soalan.
"Okay... Nama aku Nur Alisha
Umur aku 19 aku tingal mana? Mana Ris Ada situ Ada aku" jawab R balik.Cam budak ii 5 tahun perkenal diri cam tu. Hahahah.
"Cantik nama you secantik tua dia eh... silap sehandsome tua dia" kata Alex sambil tersenyum.
Asal bodoh ni senyum macam ni? Nampak bodoh siak... Hmm kau jelah nampak cerdiknya R yang bodoh ii ni bagi orang camtu? Bangan.
"Boleh atas jasa baik kau yang teramat baik jauh di sudut hati sanubari kau tu. Kau berhenti cakap
I,YOU dengan aku?" kata R dalam riak geli.R memang geli cakap atau dengan orang cakap dengan dia guna panggilan tu. Dia rasa geli dan nampak sopan yang bodoh.
Wau... Hanya dengan R ada sopan bodoh."Pulak? Okay lah... Asal you selesa"basal Alex.
"Tak maksub aku sekarang berhenti cakap I,YOU" kata R
"Okay ii" balas Alex.
"Bagus"sepatah yang di balas.
"Okay semua dah habis makankan? Jadi jom cau... Pergi gudang"kata Ris yang tiba ii muncul entah dari mana.
"Korang keluar dulu nanti aku ikut belakang aku nak bayar makanan" kata Alex lalu bergerak ke arah kaunter.
R dan Ris bergerak keluar ke arah kereta. Mereka bersandar di kereta lalu Ris nyalakan sebatang rokok.
YOU ARE READING
Aku tak bodoh
RomanceHanya dia aku sayang, hanya dia aku cinta, hanya dia aku mahu, hanya dia aku rindu dan hanya dia milik ku .