20

426 18 0
                                    

Mak.... Ayah... Mana korang? Alisha takut.. Mak... Ayah... Datanglah bawak Alisha pergi dari sini Alisha nak balik rumah. Rintih R, macam budak kecik tapi tu lah Alisha masa di kampung ada kebudakannya ada garangnya.

Pintu di tolah pelahan bunyi pintu yang di tolak dari luar membuatkan Alisha or R mengintai dari dalam selimut.

Ain masuk ke dalam bilik sambil membawa dulang makanan dan air. Arin mengikut dari belakang sambil membawa pakain di tangan.

"Bos kami ada bawak baju dengan makanan ni... Makan lah"kata Ain.

Mereka meletakkan dulang makanan di atas meja di tepi katil baju pula di sangkutkan di almari baju.

"Siapa korang?"kata R sambil mengeluarkan kepala dari dalam selimut. Macam budak bengap.

"Erk? Kami anak buah Bos?"kata Ain dengan pelik.

"Siapa aku?" tanya R lagi sambil duduk di sisi katil.

Dia cuba bangun tapi kepalanya masih terasa pening. Satu langkah pertama di ambil untuk bangun dari katil selepas 3 minggu bebaring tanpa bergerak. Agak susah pada mulanya tapi dia cuba.

Dia berdiri dengan ke dua kakinya. Selangkah di ambil ke depan R hampir jatuh tapi di sambut oleh Arin.

Cepat ii dia menepis sebelum bergerak ke belakang beberapa langkah. Arin terkejut dengan tindakan R sebentar tadi lalu Arin memandang R dengan pelik. Asal dengan Bos ni?

"Jangan sentuh aku!" kata R sambil menunding jari ke arah mereka.

"Bos? Bos okay?" tanya Ain.

"Siapa Bos yang kau panggil tu ha!? Tadi perempuan tu panggil aku R ni korang panggil aku Bos pulak!? Apa korang ni!" kata R dengan nada yang di tinggikan.

"Erk? Bos lah Bos, Bos lah R"kata Ain sambil menggaru kepala yang tidak gatal. Apa yang aku cakap ni?

"Aku Bos? Aku R?"Kata R lagi sambil buat muka confuse.

Aku Bos? Aku R? Kenapa aku ada banyak nama? Ark! Bodoh semua ni bodoh!

"Apa korang merepek ni? aku bukan Bos mahupun R tapi Aku Alisha! A li sha!" kata R dalam geram.

"weh apa yang tak kena dengan Bos ni? Dia dah sewel ke?" Opss! Matilah kau nak.

kata Ain memandang ke arah Arin sambil menutup mulut dengan tangannya. Terlepas cakap gamatnya

Sewel? Kalau R masih tidak hilang ingatan mungkin Ainna dah hilang mulut di hiris oleh R tapi ni bukan R yang dulu ni R yang baru R yang hilang ingatan.

"Sewel? Siapa sewel? Aku bukan sewel? Aku... Aku... "Air mata mula jatuh, entah kenapa dia boleh terguris dengan perkataan sewel itu.

Belum sempat R habiskan ayat.Ris menolak pintu dengan kuat dia memandang Ainna dan Arin dengan tatapan tajam. Alex yang di belakang hanya memerhati.

"Apa yang korang buat ni!?" kata Ris dengan garang. Matilah korang kena bunuh dengan Ris. Hahahaha, aku taknak masuk campur. (T tergelak)

Ainna dan Arin Mendiamkan diri mereka masih terkejut dengan tindakan mengejut Ris menerjah masuk ke dalam bilik itu dengan mengejut.

Ris memalingkan pandangannya ke arah R. Dia lihat R menangis sambil memandangnya dengan takut. Sekali lagi dia buat R takut denganya kalau ini berterusan pasti rancangannya nak membuat memori baru untuk R pasti gagal. 

Dia bergerak ke arah R satu senyuman manis di berikan.Tektik memujuk di mulakan.

"Hai... Kenapa kau nangis ni? Jangan takut aku ada kat sini.... Mari sini aku pelok kau"kata Ris memujuk.

Ainna dan Arin memandang sesama sendiri mereka macam WHAT!! apa yang aku tengok ni betul ke? R nangis? And Ris pujuk? Asal semua ni making pelik.

"Jangan dekat, ka.. Kau siapa? Kenapa kau nak pelok aku?" kata R sambil berundur selangkah ke arah belakang bila Ris maju ke arahnya.

Terus Ris berpaling ke arah Alex memberi isyarat supaya membawa Ainna dan Arin keluar dari bilik itu. Alex yang faham akan isyarat Ris menarik dua orang gadis itu keluar.

Pintu di tutup sebelum Alex memandang Ainna dan Arin.

"Korang tunggu aku dekat bawah nanti aku turun" arah Alex.

Mereka berdua hanya mengikut sebelum menghilangkan diri di tangga. Manakala Alex menghembuskan keluhan, kepala di gilingkan.

Apa yang kau nak buat ni Ris? Kata Alex sambil melangkah ke arah tangga untuk turun ke tinggak bawah.
Sementara itu di dalam bilik.

"Aku girlfriend kau, kau lupa?" kata Ris menipu.

"Girlfriend aku? Kau girlfriend aku? aku ada girlfriend ke?" kata R sambil bingun.

"Ya aku girlfriend kau, girlfriend yang kau paling sayang yang.... Kau paling cintai"bohong Ris lagi.

R bagaikan cuba mengingati sesuatu tapi dia tidak dapat ingat. Dia pandang ke arah Ris. Cantik! baru dia perasan betapa cantiknya Ris.

"Kau... Kau tak tipu?" kata R lagi.

"Ya... buat apa aku nak tipu kau"balas Ris.

"Kalau macam tu kenapa kita cakap aku, kau?" kata R memberi soalan maut.

"Erk? Erk? Sebab kita taknak sesiapa tahu kita couple" jawab Ris lagi.

"Kenapa taknak orang tahu?" banyak pulak soalan budak nyanyuk ni. :|

"Sebab nanti orang pandang pelik perempuan sama perempuan couple"kata Ris memberi akal.

"Kena... "Belum sempat R bertanya lagi Ris memelok R dengan mengejut.

"Dah ii kau duduk sini aku suap kau makan tau, kau dah lama tak sedarkan diri jadi aku nak suap kau tanda hilangkan rindu aku boleh?" kata Ris sambil memandang ke dalam anak mata R.

"Erk? Okay?"kata R sambil bergerak duduk di birai katil.

Makanan yang di atas dulang di ambil. Semangkut bubur ayam yang masih panas di sudukan lalu di suap pada R.

"Makan tau... nanti kau cepat sihat" kata Ris.

R hanya menganguk sambil memakan bubur yang di suap oleh Ris. Dekat runag tamu.

Ainna dan Arin duduk bersebelahan menghadap Alex. Mereka hanya diam sambil menuggu apa yang akan di tuturkan oleh Alex kejap lagi.

"Dengar sini aku tak nak banyak cakap apa yang aku cakap ni aku nak korang hadam betul ii faham?"kata Alex tegas.

Mereka berdua hanya menganguk tanda mengiyakan apa yang di katakan oleh Alex.

"Pasal R dia hilang ingatan jadi aku nak korang rasiakan indetiti dia dari dia faham? Sebab Dahlia Boss korang nak bagi R memori baru aku tahu ni pelik tapi sebenarnya Dahlia sukankan R jadi sebab tu Dahlia dia jadi pelik tadi and korang tahukan apa yang Dahlia nak pasti dia akan dapat jadi nasihat aku dekat korang 
JANGAN SESEKALI pecahkan rasia ni kalau korang taknak mati. Ada faham?"

Kata Alex panjang lebar. Agak mengejutkan sebenarnya berita tentang R dah Ris tapi nak taknak Dorang kena hadam jugak.

Tampa menuggu riaksi mereka berdua Alex dah bergerak dari situ maka tinggalah Ainna dan Arin terpinga pinga.

"Weh....asal boleh jadi macam ni? Kenapa selepas mereka balik dari Rusia semua jadi kucar kacir?" kata Ainna pada Arin.

"Entah aku tak tahulah weh... Tapi macam apa yang dia tu nasihatkan lebih baik kita rasiakan semua ni sebab aku taknak nyawa aku melayang" kata Arin pada Ainna.

Ainna yang seakang mengerti hanya mendiamkan diri sebelum mereka bergerak ke bilik masing ii.

Hai ii bye ii thank votes and comen okay :)


Aku tak bodoh Where stories live. Discover now