Satu demi satu anak tangga di turuni. Ah... Perut nya ke laparan. Entah kenapa hari ini tidak seperti ke biasaan, ke sayangan nya tidak menghantar makanan atau menunggu untuk dia bangun pagi.
Pelik jadi dengan perut yang meminta untuk di isi dia bergerak turun ke arah dapur. Tujuan dia hanya satu, ia itu mengisi perut yang ke laparan. Tapi tidak lama selepas itu dia mendengar suara orang yang sedang bertengkar .
R menyorok di balik dinding berdekat tangga. Supaya dia dapat mendengar apa yang di gaduh kan oleh dua manusia yang tidak menyedari akan ke hadiran dia yang sedang mencuri dengar.
"kenapa sekarang kau tak sokong aku macam dulu? Kenapa? Sebab kau jatuh hati dengan dia? Kau suka dia?"
Tu macam suara ke sayangan aku tu.Sokong apa ni do... Jatuh cinta apa ni? Ada benda yang aku tak tahu ke ni? Adu... Patut lah dia tak kejut aku rupa ii nya duduk bergaduh. Rugi nya aku tak turun awal kalau tidak aku boleh curi dengar dari awal.
"Aku buat semua ni sebab aku takut dia berubah! Kalau dia berubah jadi apa yang kau nak bukan hanya aku yang terkasan malahan orang lain juga!" sapa yang berubah?
Okay sekarang aku nak tahu dorang cakap pasal siapa sebenarnya ni? Dengar macam menarik. Ni yang tarik minat aku ni. Apa lagi buka lah telinga besar ii. Hihihihi.
"Orang lain? Siapa? Siapa orang lain tu?" tanya Ris pada Alex.
Ah! Sekarang mereka cakap pasal berapa orang ni? Mula ii macam sorang lama ii macam dua orang! Aku harap ii lepas ni tak jadi tiga orang sudah.
"Kau tak perlu tahu. Tapi apa yang kau patut tahu dia bukan apa yang kau jangka kan.Dah aku pergi dulu aku malas nak bertekak dengan kau" kata Alex lalu bergerak pergi dari sana.
Alamak! Dia nak datang arah mana ni? Aku kena lari kalau tidak mati aku dia nampak aku dekat sini! Lari!
Dengan sepantas kilat R melangkah naik tingkat atas kembali dengan sepantas yang mungkin. Ah.. Selamat. Kata R di dalam hati sebaik dia sempat naik ke tingkat atas.
Tak lama selepas itu dia mendengar sesuatu jatuh bertaburan dia atas lantai. Bunyi macam kaca yang pecah tapi dalam kuantiti yang agak banyak.
Ish! Apa yang jatuh? Terkejut aku nasip aku tak melatah. Dah lah baik buat masa ni aku duduk dalam bilik dulu. Kalau aku turun ni tak pasal ii aku jadi mangsa ke jadian.
Kereta di pecut laju. Destinasi masih belum di ke tahui. Satu demi satu kereta di potong. Tiada rasa gerun pada diri nya. Sehingga lah dia berhenti di lampu isyarat.
Stereng kereta di ketuk berkali kali. Nampak di muka nya dia sedang stress. Rambut yang sengaja di potong pendek nampak kusut akibat di gosok menggunakan tangan dengan kasar.
Apa yang aku nak buat sekarang? Aku kena cari jalan supaya ingatan dia pulih balik! Tapi macam mana? Ark!
Sekali lagi dia menghentak kan tangan nya di stereng kereta. Dari pandangan orang luar kereta itu agak bergoyang sedikit. Tapi tidak cukup untuk menarik perhatian ramai.
Lampu isyarat bertukar hijau. Dengan itu sekali lagi kereta GTA itu memecut laju membelah jalan raya. 180km /sejam kereta di pecut. Deruman enjin kereta menarik perhatian orang yang berada di sekeliling.
Tapi itu langsung tidak di endah kan oleh nya. Apa yang berada fikiran nya hanya satu, cara untuk mengembalikan balik ingatan si dia.
Pendek.... Hihihi macam aku
YOU ARE READING
Aku tak bodoh
RomanceHanya dia aku sayang, hanya dia aku cinta, hanya dia aku mahu, hanya dia aku rindu dan hanya dia milik ku .