Hembusan bayu malam sungguh menyenangkan. Walaupun rambut nya tidak panjang ia tetap melayang mengikut arah angin. Sesekali dia mengeluh.
Bila di fikirkan balik dia tak sangka apa yang dia sedang lalui. 3 tahun lepas dia hanya seorang budak perempuan yang hanya bercita cita sedahan tapi kini? Dia hanya pembunuh yang dahaga kan darah.
Hidup nya berputar 360° akibat tidak dapat mengawal diri dari satu peraksaan. Peraksaan cinta akan seorang perempuan yang sedang tidur lena di atas katil di tepi nya.
Sekali lagi dia melepaskan keluhan. Bulan yang terang di malam sunyi di tatap kemudian di alih kan pandangan ke arah si pujaan hati.
Wajah yang dia sungguh sayangkan lebih daripada nyawa nya sendiri di pandang lama. Entah kenapa sejak apa yang dia dengar kan di bilik Ris pagi tadi hati nya langsung tidak tenang.
Aku tak sangka hari ni aku datang secepat ni. Maaf kan aku Uni... Atas apa yang akan berlaku tak lama lagu. Aku tahu lepas ni kau tak akan pandang aku sama lagi macam sebelum ni.
Untuk kali terakhir dia lemparkan senyuman yang paling manis kepada Ayuni walaupun dia tahu Ayuni tidak melihat nya tapi cukup yang dia tahu Ayuni orang pertama dan terakhir yang dapat meliki senyuman tersebut.
Telefon di gemgam kuat sebelum dia mendail nombor Abang Box. Sudah sampai masanya. Tak sampai 3 deringan, deringan berhenti lalu di ganti dengan suara yang di tunggu.
"Ya Bos?" tanya Abang Box sebaik dia mengankat panggilan telefon.
"Aku nak kau...jaga semua nya elok ii. Separuh harta yang aku tinggal kan akan jadi milik kau tapi kau jangan lupa seperuh lagi milik siapa"kata R sambil menyedut rokok yang di nyalakan tadi.
"R apa yang kau cakap ni? Kau dah kenapa?" tiada lagi panggil Bos atau tuan sebalik nya di tukar kan dengan panggilan lebih rapat.
Nampak nada suara milik Abang Box bertukar risau. Dia gusar akan apa yang di tutur kan oleh R seketika tadi.
"Kau jangan lupa Box... Sebab nanti aku dah tak dapat nak jaga semuanya lagi. Aku percayakan kau sama macam aku percayakan diri aku" jauh di sudut hati nya dia merasa sayu. Dia tahu semuanya akan berakhir tak lama lagi.
"Kau nak pergi mana? Boleh tak kau cakap elok ii? Aku risau kan kau tahu tak!?" satu oktaf suaranya di naikan.
Dia pelik apa yang R sedang katakan."Hey! Aku nak kau janji dengan aku boleh?" balas R.
Asap rokok yang berkepol kepol di pandang sampai asap tersebut lenyap dari pandangan. Baru separuh rokok di hisap lalu di capak kan ke atas tanah. Bara rokok masih menyala ke merahan tidak mati bila di campak tadi.
"Kau nak janji apa?" satu soalan di lemparkan berharap akan menjawap penyebab R bertingkah aneh pada malam itu.
"Lepas semua ni selesia aku nak kau cuci tangan dari dunia ni eh? Aku tahu anak dan isteri kau risau pasal kau saban hari. Kau guna duit tu untuk cari kerja halal dan... "Kata kata nya berhenti seketika.
Nafas di tarik sedalam mungkin lalu di lepaskan rasa sebak di dada making menjadi jadi ii tapi di tahan sebelum dia menyambung kata katanya lagi.
"Dan... Kau tolong jaga keluarga aku?kau jaga mereka baik ii kau jaga mereka macam keluarga kau sendiri! Jangan kau biar kan mereka hidup susah walaupun sesaat! Sebab aku sayang kan mereka!" ucap nya dalam linangan air mata. Air mata yang mengalir di sapu lembut sebelum menyambung lagi kata katanya.
"Kau tolong jaga dia sekali okay? Kau jagakan dia untuk aku boleh? Kau jaga dia sampai dia jumpa Suami akhirat dia sebab.. Sebab" Dia cuba menahan air mata yang mengalir deras jatuh ke pipi. Sungguh dia tidak kuat.
"Sebab aku bukan Hawa yang akan pipin dia ke Syurga tapi aku hanya Hawa yang akan berjalan ke nereka" sebaik ayat di tuturkan dia meletakan panggilan tanpa sempat Abang Box menjawap.
Dalam malam yang sunyi dia menangis dalam diam tangisan akan sakit di dada. Dia tahu apa yang bakal berlaku dan apa yang akan terjadi bukan sesuatu yang idah melain kan satu tragedi.
Pada malam itu bulan dan bintang telah menyaksikan tangisan penuh kepedihan dan keperitan milik seorang perempuan yang bernama Nur Alisha binti Azmir.
Pendek? Takpa T tahu, hahahahaha
Okay lah pape pun thank mana yang votes and comen. Votes and comen lagi okay? Sayang korang gila-gila!!! Sorry typo atau ayat korang tak faham
YOU ARE READING
Aku tak bodoh
RomanceHanya dia aku sayang, hanya dia aku cinta, hanya dia aku mahu, hanya dia aku rindu dan hanya dia milik ku .