Lengan aku di paut manja. Hampir semua orang yang melewati kami pasti tertumpu ke arah kami buat seketika. Ya... Aku boleh kata dia agak bergaya. Maklum lah dengan tubuh badan dan muka yang hampir perfect apa yang di pakai pasti sempurna.
Aku pulak? Hanya baju kemeja hitam dan jen hitam bersama cap di kena kan pulak cermin mata di sangkut kan di leher baju sebagai perhiasan. Segak? Aku rasa tak.
Meja yang di tempah khas oleh dia dalam perjalan ke restoran ni tadi di hias agak cantik. Membazir.
Kami duduk bertentangan. Tapi aku rasa restoran macam ni pasti mahal. Ah! Suka hati dia lah dah dia nak makan sini jadi dia yang kena bayar. Jahat? Oh... Tu nama ke dua aku dalam bahasa jerman. Konon.
Sebaik kami duduk datang seorang pelayan menghampiri kami. Dengan berbekal kan senyumam yang telah di ajari kan dia mula kan tugas nya.
"Encik dan puan nak makan apa?" tanya dia.
Aku yang baru lihat menu buat tidak endah kan sahaja. Manakala girlfriend "kesayangan" aku pula dah pesan bermacam macam. Aku pandang ke arah pelayan tersebut.
"Coc ada?" tanya aku. sayang aku yang di dapan buat muka jengkel.
Pelayan tadi hanya senyum lalu mengangok aku tahu dia juga tidak menjangkakan soalan aku. Membosan kan.
"Just bagi saya tu" lalu buku menu di tangan aku, aku berikan kembali kepada pelayan.
Sebaik pelayan itu pergi terus Sayang aku buat muka marah. Dia memandang aku dengan pandangan tajam. But di mata aku macam"orang gila terlepas"
"Apa you ni? Pesan minuman macam tu dekat tempat macam ni? You nak malu kan I ke?" kata dia.
"Apa? Salah ke?" balas aku sambil buat muka jenkel.
"Salah lah! Ish you ni memang tak sayang kan I tau!" dia menyilangkan ke dua belah tangan nya. Gaya macam merajuk.
Pujuk dia R... Baru orang kata partner yang memahami lagi menyayangi. Menyampah.
"Alah sayang I merajuk ke ni? Jangan merajuk pleass? Nanti you tak cantik" pujuk aku sambil mengemgam tangan nya. Geli aku.
"Macam tu je ke you pujuk I?"ucap nya.
"Habis you nak I pujuk macam mana?" kata aku sambil menjoketkan sebelah kening.
"Kiss pipi I" kata dia sambil jari telunjuk runcingnya menekan nekan pipi putih gebu nya. Gebu ke?
"Dekat sini? Orang boleh tengok kita tau?"apa ke bodoh kau ni! Nak aku kiss ii pulak? Nasib aku tak Bom kau pun dah nasib baik!
Dia hanya menganguk tanda mengiyakan. Apa yang aku kena buat ni? Aku tak nak mulut aku bersih lagi kan murni ni tercemar akibat toksik dekat perempuan bengap ni!
Apa yang aku kena buat? Siapa ii tolong lah aku! Aku tak nak kiss perempuan tak cukup otakkkk ni....
"Ehm? Aku gangu korang ke?" kata satu suara dari arah belakang aku.
Penyelamat dunia aku."Kau? Kau buat apa dekat sini?" kata kesayangan aku sambil buat muka serious.
Pemilik suara tersebut bergerak ke arah sisi aku jadi dengan senang aku dapat tengok muka dia. Alex? Rakan subahat lahanat ni? Bagus! Sekarang semua jadi kucar kacir.
Aku pandang dia dengan tatapan kosong, selepas itu aku alih kan pandangan ke arah lain. Malas aku nak pandang muka dia lama ii silap ii hari bulan hilang sabar aku nahas dua ekor ni kena.
"Aku datang sini sebab aku pelik aku tak nampak kau dekat rumah begitu juga R. Jadi aku tanya orang kau. Dia kata kau dekat sini" kata Alex lalu menarik kerusi di meja sebelah.
Dari berdua jadi bertiga. Ada baik jugak dia dekat sini. Jadi kesayangan aku tak boleh nak buat perangai bodoh cam lahanat....
"Kau! Memang saja kacau aku kan!"kata kesayangan aku dengan marah.
Aku pegang tangan dia. Konon nya nak sejuk kan hati dia sebab tergangu dengan bodoh two poin O(2.0)
T tulis sebab T takut korang tak baca macam mana T nak:)
"Sabar sayang jangan lah marah ii nanti you tak cantik" kata aku sambil usap pelahan tangannya.
Alex yang di tepi macam menyampah. Relax lah aku 10× menyampah dari yang kau rasa sekarang.
"Biar lah dia join kita okay? Lagi pun I rasa you pesan banyak makanan tadi. Jadi boleh lah dia makan sama"kata aku.
"Okay lah.. Janji Baby okay. Kalau Baby okay sayang pun Okay"balas dia sambil memandang aku.
Alex yang mendengar bagai nak muntah. Baby? Sayang? I? You? Bila masa R cakap macam tu dengan Dahlia? Kenapa aku tak tahu?
Gila semua ni memang gila. Nampak nya aku kena jalan kan Misi pulih balik ingatan R dengan lebih cepat, kalau tidak making melarat semua ni nanti.
Tak lama selepas itu pelayan datang dengan makanan yang di pesan. Dia memandang Alex pelik. Tapi Ris hanya memandang pelayan tersebut seakan mengatakan tidak apa.
"Bagi saya jus Epal" kata Alex dengan segihan. Dasar tak malu.
Pelayan itu hanya menganguk dan berlalu pergi buat sekali lagi. Jadi tampa banyak cakap mereka bertiga menjamah makanan yang di pesan.
Apa yang aku nak makan ni? Semua ni hanya makanan yang berasaskan Sushi. Aku mana makan benda ni!
"R kenapa kau tak makan? Sushi dekat sini sedap tau"kata Alex pada aku.
"Aku tak tahu. Sayang aku kata makanan favorite aku Sushi tapi aku tengok pun dah kembang tekak" balas aku sambil memandang tepat ke arah ke sayang aku.
"Erk? Betul lah makanan favorite baby Sushi"ucap nya sambil cuba menyuakan sepotong king crab sushi pada aku.
Hampir saja potongan Sushi tu mengenai bibir aku, aku cepat ii mengalih kan muka aku ke arah lain. Bau dia buat aku nak muntah. Sushi ada bau ke?
Aku tepis tanganya sehingga potongan tersebut jatuh di atas meja. Alex yang melihat nya hanya berdiamkan diri.
"Bua benda ni.. Buat aku nak muntah" kata aku sambil bangun dan berlari ke arah tandas. Sebenarnya aku tak tahu tandas dekat mana. Jadi acah ii tahu jelah.
"Really Dahlia? Sushi? Kau pesan Sushi?"kata Alex mempersoal kan tindakan Ris.
"Mana aku tahu dia tak suka Sushi" kata Ris mempertahankan tindakan nya.
"You talk me you know about her but what just I see I don't think so" kata Alex berlalu pergi.
Padan muka kau! Kau nak dia tapi kau bodoh dalam dapat kan maklumat tentang dia. Love her? I think you not.
Aku paling malas guna bahasa English. Sebab aku rasa bahasa melayu patut di utamakan dalam banyak benda And English aku teruk :| kalau ada silap tegur tau:)
Votes and comen :))))
YOU ARE READING
Aku tak bodoh
RomanceHanya dia aku sayang, hanya dia aku cinta, hanya dia aku mahu, hanya dia aku rindu dan hanya dia milik ku .