Perspectiva Yeoning
A doua zi, am parasit pe ascuns palatul impreuna cu slujnica mea Yoo. Dupa o cearta destul de arpinsa cu regina Jang. Fusesem salvat la fix chiar de catre rege. Dupa ce slujnica mea ma aparase si cazuse la pamant, umplandu-i rochia reginei marete de praf. Cu greu m-am putut abtine sa nu izbucnesc in ras.
M-am intalnit apoi cu fiica ministrului Apararii. Cu care am discutat pe indelete eliberarea lui Soo Yeon.
-De unde sa stiu ca pot avea incredere in tine? m-a intrebat ea de indata ce m-am asezat la masa unde se afla. Ca de obicei o gasisem stand intr-unul din colturile cele mai ferite din casa curtezanelor.
Ce sa faca acolo o fata singura, ca ea?
-Sper ca nu ma voi mai trezi atacat de nicaieri de prietenul vostru.
-Dupa cum observi, sunt singura. imi zambi ea periculos. Si ma ingrozi privirea ei. Imi amintea de cea a unui calau cand ucidea fara mila pe cineva. Te-ai speriat?
-Nu, doresc sa iti vorbesc. Am fost trimis cu vorbe chiar de la Soo Yeon.
-Ai vorbit deci cu prietena mea.
-Da, am vorbit.
-Nu te mai uita astfel. Lumea va incepe sa creada altele.
-Ma scuzi. tun o clipa timid. Si incerc sa imi pastrez calmul. Are nevoie de ajutor.
-Tu chiar vrei sa cred ca ii doresti doar binele prietenei mele? Fara sa ceri nimic in schimb?
-Daca printul pe care il slujesc ar fi asa, crede-ma ca o zi nu as fi ramas in preajma lui! o aud pe Yoo cum tuna. Si cum ia si ea un loc la masa.
Fata se ineca atunci cu ceaiul pe care il bea.
-Tu cine mai esti?! Ai trimis iscoade pe capul meu?!
-Este slujnica mea, Yoo.
-Yoo, dar de unde vii?
-Nu doriti sa stiti de unde provin. Dar, daca doriti va spun. Inclusiv istoria neamului meu.
-Glumeste?
-E foarte serioasa.spun si incerc sa nu rad.
-Printe, va arde cumva de glume?
-Nu, tu esti cea care nu ma ia pe MINE in serios.
-Ce motive ai avea, sa imi ajuti prietena?
-Fiindca e nevinovata.
-Cine ar crede una ca asta?
-Am putere, chiar daca limitata la curte. Tot ce am nevoie insa, sunt dovezile. Ma tem ca va fi ucisa, curand, daca aleg sa nu ma implic.
-Si te face sa banuiesti macar catusi de putin, ca te pot ajuta? Sunt doar o biata fata de nobil.
-Care bea fara grija intr-un local placerilor? o tranti pe fata slujnica mea.
Si dau din cap scurt si eu.
Asta imi placea la slujnica mea. Ca avea mai mult curaj decat mine. Spre deosebire de Yi Yun care i-a avut pe Seongsu si Hansung alaturi, cand era copil, eu nu am avut pe nimeni. Am fost alaturi de mama ostracizat, doar fiindca ea era de conditie umila.
Am intrebat-o odata pe slujnica mea Yoo asta:
"-Crezi ca mama si regele fac un cuplu ales de ceruri?
-Eu sunt sustinatoarea lor, oriunde ar fi ei! Cred in iubirea lor! Nu l-am mai vazut in viata mea, mai fericit cu altcineva, in afara, de Suk-bin. De Lady Suk-bin. Parintii dumneavoastra sunt minunati impreuna.
CITEȘTI
Noaptea Alba
Historical Fiction"Ai grija ce iti doresti. " au fost ultimele sale cuvinte. Pe care si le-a mai amintit. Inainte ca masina in care se afla sa deraieze de pe sosea. Si sa fie izbita in urmatorea secunda. De o alta. Eveline Nu am dorit decat sa il gasesc pe el. Mi-am...