1

258 12 7
                                    

Fulamak aku lambat budu nak pergi sekolah di pagi yang mulia ini,mana tak mulianya hari ni hari pertama masuk sekolah selepas sehari cuti. Sehari je kut.

"Yeon kau kat mana? Aish pagar sekolah dah nak tutup ,puas aku pujuk Kyungsoo jangan tutup dulu tapi mamat pendek akal lagikan pendek fizikalnya taknak dengar"

"Dalam masa tiga minit aku akan ada depan kau, ya kejap ARHHH!"

"Yeon?"

"Yeon?"

RIP!

Langkah ku terhenti saat melihat seorang jejaka di hadapan ku. Dia turut memerhatiku dengan pelik, terkejut kut bila aku teriak tadi.

Melihat pagar sekolah yang bakal ditutup oleh Kyungsoo ,aku dan lelaki tadi berlari masuk ke sekolah. Kyungsoo tu susah nak atur sikit dan memang pasti dan mesti aku akan masuk disiplin.

Walaupun selalu masuk kat sna, aku dah insaf ok, tapi sebab adik aku tak kejut awal pagi ni ha jadi dia, aku memang pasang niat nak tembak dia pulang sekolah nanti.

"Kau ni Yeon kenapa datang lambat? Memang taknak berubah ke?" Tanya Eunbi kawan baik aku merangkap geng membawang yang abadi, dia ni sehari mesti ada je nak bawangkan.

Tersedak sikit dengan soalan Eunbi tu. Ahah kan asyik buat jahat je, satu sekolah dah kenal aku dengan perangai shetan. Aku jujur. Nak berubah susah.

Soalan Eunbi tu aku biarkan je, malas lah nak kena ceramah lagi.

"YEON! YOO SUNGHEE!"

Anak sapa lak panggil nama aku ni ha, huh siap panggil nama real , jarang orang panggil guna nama Sunghee, semua panggil aku Yeon kut. Sampai aku lupa nama real aku.

"Kau dengar tak aku panggil kau budu"

Aku pandang manusia tu atas bawa .      " kau nak apa Daehwi? Aku baru nak aman duduk sini kau dah datang heish tak senang aku duh"

"Sah dia ni ada nak kupas bawang, ah citer la" Daehwi datang nak jumpa aku tapi Eunbi pula yang eksaited ,pahal?

"Huh kau dengar ni mesti kau suka, aku yakin la beb" Daehwi menepuk belakang ku.

Nasib tak tesembur kat muka Sehun galah yang ada kat depan aku. Sat sat sat. Macam mna galah ni boleh ada kat sini? Abaikan-

"APA?" Tanya ku.

"Hanbin dah berak...." Daehwi menggaru bontotnya.

Aku terkedu. " Laaa dia berak pun kau nak bagitau,pahal?" gumam Eunbi.

"Ni la sebab exam korang fail suka betul potong ayat orang, bukan berak, dia break dengan Moo moyang"

Apa kaitan exam lak.

"Siyesly?" Tanya ku ingin kepastian. Hanbin tu sebenarnya ehem ehem crush kedua aku je. Yang pertama si ....

"Jeon Jungkook smpai weh, kosongkan kantin" kedengaran budak budak junior dah bising.

Haaa itu la crush pertama aku, JeonJungkook.

"Fulamak handsome siut Juon tu hari ni"

Aku pandang Eunbi. Bukn hari ni je, setiap hari okay dia handsome.

"Aku lagi handsome, huh " Sehun dah flip rambutnya membuatkan aku nak muntah plus nak bunuh dia ni.

Eunbi masih dalam dunianya. Dunia apa? Dunia dimana dia permaisuri dan rajanya Jimin. Dh lama dia syok ngn Jimin geng Jungkook tu. Tapi tulah blum masa yang sesuai nak bagitahu Jimin.

Mata ku tak lekang tengok Jungkook . Dia tengh gaduh dengan Taehyung. Aku syak diorang berebut karipap makcik Gayah. Dan berlaku lah muka hodoh jungkook di sana. Tapi tetap comel. Alah dia buat muka hodoh pun di mata aku tetap  comel dan handsome. Dia korek idung pun handsome.

Dan tahu la sekarang betapa cintanya aku kepada JeonJungkook ni.




So acam na? Sambung?

Crush || jjkWhere stories live. Discover now