23

71 8 2
                                    

"Jongho, aku minta maaf weh,bangun la" aku menangis di tepi katil rawatan Jongho.

"Jongho!!" Aku letakkan kepala ku ditangannya. Huaa.

"Yeon!"

Aku pandang ke muka pintu. Kelihatan Jungkook. Kesian dia . Terpaksa pulang awal sebab aku.

"Siapa ni weh? " Adrian melihat kearah Jungkook yang menuju kearah Yeon.

"Tulah Jungkook" gumam Eunbi.

Jungkook langsung tidak peduli dengan kehadiran Adrian si orang tidak dikenali baginya. Dia mengusap lembut belakang ku.

Akibat dipalau hebat di sana, Adrian membuka aplikasi whatsapp dan sambung chat dengan buah hati. Nama dia Dael. Lawa orangnya. Tapi dia suka sangat dengan kodok. Hari hari post gambar kodok dekat instagram yang hanya mendapat dua like. Dia dan Adrian. Huh sadisnya.




Yeon,Jungkook dan Adrian turut ke tingkat bawah manakala Eunbi yang teman Jongho.

"Kau pergi bayar bil yah Adrian"'

"Hukey" balasnya dan meninggalkan aku dan Jungkook.

"Are you okay?"tnya Jungkook kepada ku.

"No" balas ku jujur. Kawan baik aku tahap kritikal sape okay kn? An an ?

"Jongho akan baik baik kn? Dia takkan mati kan" tanya ku.

"Shut up baby girl,semua tu takan berlaku" Jungkook memegang kedua dua belah tangan ku. Digenggamnya erat.

"Thanks Jekey" aku memeluk erat Jungkook. Semangat lah katakan.

Rampapampampam~

"Ah Eunbi kenapa?" Tanya ku.

"Jap.. Jongho dah takde"

Kali ni semuanya jadi gelap gelita. Terasa tulang dalam badan remuk. Darah disejat. Matahari bagaikan jadi hitam.

Aku menarik tangan Jungkook naik ke bilik rawatan Jongho semula. Satu je. Aku tak dapat ucap selamat tinggal. Aku tak sempat tengok dia dalam keadaan masih ada roh buat kali terakhir. Aku hilang arah. Aku nak tengok dia senyum tapi tak sempat. Aku nak bagitahu dia aku sayang kat dia , aku tak sempat. Aku nak dia stay! Tapi dia pergi dulu. AKU NAK DIA TAHU BETAPA PENTINGNYA DIA DALAM HIDUP AKU.








Buat kali ke entah ke berapa ,aku pukul lengan Eunbi , tak lupa juga Jongho. Diorang tipu aku. Bazir air mata je eh. Jungkook pun ketawakan aku. Haih.

"Sikit aku pengsan bila tahu kau dah takde tau"

"Hei aku akan stay dengan kau sampai aku betul betul perlukan rehat . Sampai aku perlu tinggalkan dunia di masa yang tepat. Aku tunggu kau bahagia" gumamnya. Terharu weh.

"Ah baguslah, aku taknak tak sempat ucap selamat tinggal. Kalau boleh aku lah orang terakhir kau jumpa sebelum semua tu jadi. Apa gunanya kawan kan" balas ku.

Jongho senyum. Dilihatnya Adrian baru masuk ke dalam bilik rawatannya sambil marah marah.

"Kau pahal Adrian" tanya Jongho.

"Haih Dael tukan sebenarnya Sun Dael. Dia guna gmbr ulzzang je sebagai profile pic , tadi dia send gambar sebenar dia. Sikit aku kena heart attack tau tak. Aku terus break dengan dia. Huh aku lonely potato semula"

HAHAHHAHAHAHA WEH NI LUCU. SUN DAEL DAH TERGOLONG EX ADRIAN. HAHAHAHA.

"Habislah klau aku jumpa dia kat sekolah" sambungnya lagi.

"Dia tahu ke kau Adrian?"

"Tahu. Haih terpaksa lah upah orang suruh sangkut kan kerusi roda dia kat pokok kelapa. "Kejam siak Adrian.

"Kerusi roda dia paling legend tu. Dah berapa kali entah masuk Longkang. Dan entah berapa kali Wonho sado buka tayar dia."

See? Watak Sun Dael ni penting amat yah.

Crush || jjkWhere stories live. Discover now