"Girl yang langgar aku hari tu ,kau kenal?"tanya Jungkook kepada Taehyung.
HAHAHAHA Taehyung mula ketawa terbahak bahak. Apa lucu ayat Jungkook tadi? See? Ada kebodohan.
"Eh beruk asal kau gelak?"
"Lucu eh soalan "
"Kenapa pula?" Tanya Jungkook berkerut dahi.
"Itu YeonHanat duh, satu sekolah kenal, noob gila kau tak tau"
Jungkook diam.
"Pahal?" Taehyung melihat ke arah Jungkook .
"Kelas dia kat mna?"
"Owh tak silap aku block A ,kelas 4B"
Jungkook termenung..
"Kau termenung fikirkan masa depan eh? Tak yah la , dah gelap tanpa lampu suluh masa depan kau akan tetap gelap gelita"
Jungkook memandang tajam ke arah Taehyung. Huh kecik besar kecik besar aku tengok mamat muka panjang ni.
"Kau bole tolong aku tak?"
"Apa?"tanya Taehyung acuh tak acuh. Jangan kau buat hal sudah la Juon.
"Yeon kau dah nak gerak pergi bilik seni ke?" Tanya Eunbi .
"Kau ada nampak aku bawa penyapu?"
"Takde , kau nak buat apa penyapu?"
"So kenapa kau tanya lagi, aku nak gerak la pergi bilik seni bukan pergi cuci tandas"
Otak Eunbi loading.......tit tit tit . Tu diaa kebodohan. Pe dia cakap ni?
"GOOD LUCK YEON!! Jangan kau lukis orang lidi suda" sebaik sahaja Daehwi menghabiskan ayatnya, objek berbentuk leper yang selalu diletakan di bawah tapak kaki , yang bernama kasut hinggap di meja Daehwi..
"Yeon sorry sorry" bergegar seluruh tubuhnya.
Seisi kelas diam. Hanat kau Yeon!
"Kali ni kalau aku menang satu kelas aku suruh cabut rumput kat padang KECUALI aku"
"Jay, Jongho pastikan Yeon kalah, duh cepat buat dia kalah " sekelas dah kecoh. Semua sudah berdoa agar Yeon tidak menang dan dia patut kalah teruk.
Sedang aku berjalan menuju ke bilik seni di block C , mata ku tertumpu dengan satu situasi, pandangan mencemarkan mata.
"Jungkook, awak handsome lah,lepas ni awak boleh la lukis muka saya"
Itu Moo Mo Yang, kan dah break dengan Habin, sekarang nak mnggatal dengan Jungkook? Pft No. Aku tak dapat Jungkook, perempuan lain pun tak leh. Dasar keturunan makcik gayah, biawak komodo asli betul.
Taehyung menepuk bahu Jungkook. "Kook tu dia"
"Kau tahu apa nak buat kan?"
"Tahu, ok lah ,aku cau"
Kelihatan Taehyung mengatur langkah mendekatiku.
"Yeon!" Aku seraya memandang Taehyung di hadapan ku.
"Pahal?" Tanya ku.
"Garangnya, oh aku dengar kau join melukis tu, em Jungkook nak..."
"Apa dia nak" tetiba rasa panas pulak nama Jungkook disebut.
"Dia nak buat cabaran, kau terima?" Pahal diorang ni.
"Cabaran apa?"
"Aku dengar kau hebat melukis, so Jungkook kata kalau kau menang kau boleh minta dia apa apa je, tapi kalau dia menang dia boleh minta kau apa apa je"
Huh! Kenapa aku pula? Orang lain takde ke? Ke tak puas hati?
"So cam na? Kau takkan tolak cabaran kan?"
Dalam hidup aku takda istilah mengaku kalah, aku kan jenis yang pantang dicabar.
Aku angguk. Kalau nak siksa classmate aku kat padang sekolah tak salah aku menangkan?. Huh tak sabar nak tengok diva diva kat kelas jadi nigga.
Yeon rasa penpik ni cam pelik je -_ - . TAPI Yeon tetap nak teruskn.
😗😗😗