3

134 11 5
                                    

"Baik punya benar si galah pertahankan kau kmarin, naik terharu aku tengok"  Jongho acah acah nak nangis.

"Macam mna kau tahu tu semua budu, kau bukan ada kelas dengan cikgu muda yang handsome tu ,apa nama dia tu ha, kang eugan ,eugun ,haa Kang Eugeon"

Aku memandang tajam kearah Jongho.

"Satu sekolah dah tau, tula tak online semalam ,kecoh kat whatsapp , ada video lagi, huh caption dia "YeonHanat berdepan dengan galah dan Juon" kau ghase?"

"Duh femes la aku pasni"

"Aku rasa..."

"Jeon cena coming, keluaq kita jum" budak junior tu takut sangat dengan Jungkook pahal? Lepas kejadian kemarin ,tak nak duh aku on crush dengan Jungkook lagi, kejam orangnya.

"Makcik Gayah , macam biasa" Jimin bersuara dan sedikit menjerit kepada makcik gayah. Orang tua tu pekak sikit, tapi tak sedar diri, katanya dia dah pernah couple dengn cikgu Chanyeol. Tu ha pasal kut cikgu Chanyeol tak pernah jejak kaki kat kantin. Hurm.

"Ok siap"gumam makcik Gayah. aku pandang je Juonkook tu, hantu banget lo.

Eunbi yang sedikit lambat ke sekolah berlari menuju kantin. Dia ni ganas sikit tapi hati mulia sikit juga. Terlalu sikittt....

"Yeon!" Aku pandang Eunbi. "Kau pahal?" Tanya ku.

"Sehun bawa jumpa kat padang, hal penting"

Siyesly? Pahal galah ni nak jumpa aku.
Anak mata aku dan Jungkook berlaga. Ni pun pahal tengok aku cam nak makan. Lepas kita kawin la ye abe Jungkook sayang. KATA MOVE ON! DASAR KAU YEONTERHANAT!!!

Aku mengatur langkah menuju ke padang. Mata ku tertumpu Sehun . Senyum tak, pahal sampai ke hari ni muka dingin dia ni?

"Kenapa nak jumpa Yeon?" Tanya ku.

"Yeon kau suka Jungkook?"

Pft kau dah tau kan. Masah mahu tanya lagi.

"Suka ,tapi tak suda la, dia kejam" gumam ku.

"Kau minat mana mna lelaki lagi selain dia ke?

Jap otak aku loading...... huh ada!

"Hanbin" balas ku.

Dia senyum tawar. Pahal mamat ni pula.period ke?

"Tu je? Kalau yitu saja aku nak blah,kay bye" aku mengorak langkah untuk beredar.

"Tak! Kau suka aku ke?" Soalan spontan Sehun buat aku rasa SERAM! Kenapa mamat ni, tak pernah pernah. Sah memang dia period!

"Eo?kau?"

"Ye, kau suka aku tak?" Tanyanya lagi.

"Suka... tapi sebagai kawan"

Dia memandang aku kosong. Kosong .kosong.

"Tu je saya nak tnya, dah kau boleh pergi" menghalau nampak.

Aku angguk dan berlalu pergi. Eo? Sehun suka aku ke? Ehehehehehhhe , aku senyum sendiri.

Mula la tu berangan.

"Kau dah kenapa?" Tanya seseorang tapi aku tak layan. Angau ni woi, jngan kacau.

"Kau ok? " soalan bodoh mana dapat ni? Aku senyum nampak gila ke?

Aku toleh ke arah suara itu. Itu senior Vernon chwe, mamat orang putih tu.

"Ok ok" balas ku.

"Tak, cuma aku nampak kau tak waras tulah aku tengur, sebab pendidikan khas kat sebelah sana"

Kau nak aku cincang kau ke ha? Muka mat salleh kau habis aku tukar pegi nigga , ha masa tu la kau melutut merayu. Seribu sesalan.




So cam na? Anda suda rasa hendak cau ke? Alah jangn dulu la, tunggu kita sesama baling kipas kat Benon!

Bermula la kebodohan YeonHanat di sana~


Crush || jjkWhere stories live. Discover now