16

91 11 0
                                    

"Tak sangkah eh, kau ni pemalas, pastu tak pandai mekap pula tu, nak reject jadi bakal wife aku la" aku hantar Jungkook sampai depan pagar rumah.

"Saya memang bukan calonnya pun"

"Ah ah kan" balasnya lagi. Huh kenapa tetiba sakit hati ni. Hush hush.

"Kau bukan calon, tapi memang akan jadi" dia berbisik di telinga ku.

"Ehem!" Eomma dah berdehem dekat dalam rumah. Aku syak dia intip aku dengan Jungkook dari tingkap rumah.

Huh hari dah pun gelap, tak sangka lama juga kitorang bercerita. Eh tak tak ,aku tak join eh , diorang duk mengata aku. Sakit hati. Jap jap kan dah malam.

"JEONJUNGKOOK!!!"

"YOO SUNGHEE!"

Puan Yoo dan Yedam terkejut dari dalam rumah. Hoi apa pasal diorang tu. Sweet sangat sampai duk teriak teriak nama kat luar. Haih.

"Kau dah kenapa" tanya Jungkook.

"Dah malam, awak pula ikut saya balik jalan kaki, awk nak balik rumah awak macam mana?"

Jungkook tepuk dahi. Holamak macam mana boleh lupa ni.

"Phone aku habis cas, haduh, phone kau mana?"

Belum sempat aku beri phone aku kat dia. Dia sekali lagi tepuk dahi. Ni pasai apa na?

"Number phone eomma aku lupa, kau teman aku balik, bawa segala baju kau untuk besok, kita pergi rumah aku"

"Awak jngan buat hal , tak pepasal saya kena halau eomma awak"

"Bukan rumah eomma aku,rumah aku, dekat je dari sini ,cuma aku taknak balik sorang sorang" Jungkook pandang aku .









"Hua rumah awak sendiri eh?" Aku tanya Jungkook.

Dia diam. Dia terus masuk ke dalam rumah itu tanpa mempelawa aku masuk langsung. Aku diam je lah luar rumah.

"Kau nak tunggu aku angkut kau masuk eh?" Tanya Jungkook .

Aku masuk ke dalam rumah itu. Huh besau nya rumah. Aku harap kat syurga macam ni.

"Aku tak takut pun sebenarnya datang sini tapi aku sengaja nak kau ikut, kn sweet boyfriend dengan girlfriend duduk serumah"

What the duck Jungkook. R u kidding me?

"Dah dah, bilik kau kat sana, aku kat sebelah tu, yang besar sikit"

Huh mentang mentang rumah dia.

"Hoi, lepas kau mandi ,tolong masakan aku eh, lapar la" amboi banyak chantek muka hang cek abang. Sesuka hati suruh orang.

"Awak pula nak pergi mana?"

"Usya awek sebelah rumah duh" bangang gila kau Jungkook. Now aku dh tahu perangai sebenar dia. Dia bukan takde perasaan or cool segala tapi dia GILA.

"Pergila ,tak kesah pun saya nak mandi"

"Taknak bawa eh?"

"Eww taknak la, sape nak mandi dengan awak" sebenarnya dalam hati nak je tarik dia.








"Awalnya tidur, dah lah masak ramen je"

"Saya malas lah nak masak,shu keluar dari bilik ni , saya nak tidur, nak kunci pintu"

"Yang kau nak kunci pintu kenapa? Kalau aku nak masuk macam mana?"

"Sape suruh awak masuk?"

"Aku nak masuk lah, bilik aku sejuk ah"

"Awak fikir saya kisah? Muhun telan nyamuk la"

Aku tolak Jungkook . Tapi apakah kudrat ku sebagai perempuan. Dia ni dah lah membatu. Degil pula tu. Nak je aku sumbat kuali D.O kat mulut dia.

Dan tanpa sengaja,tanpa perancangan , dan itulah takdir aku TERpeluk Jungkook pula. Dia miang sngt sampai duk peluk aku juga. Tampor juga kau kook.

"Kita tidur sekatil eh?" Dia baring kat tepi aku. Satu perkataan. MATI.











Yeon// peace no war ✌☁



Crush || jjkWhere stories live. Discover now