13

97 9 2
                                    

Linong suka aku? Pergh boleh caye ke Jungkook tu? Tapi kalau betul kenapa? Aku taknak lah ada apa apa hubngn dengan dia melainkan kawan.

"Asyik termenung je, pahal?"

Aku pandang orang tu. SEHUN!

"Kau ada masalah ke sekarang, kan dah ada Jungkook, kenapa sedih lagi?"

"Takde la, em selama ni kau pergi mna?"

"Ada je kat sekolah,cuma busy sikit la dengan projek baru"

"Hurm patut pun jarang nampak"

"Kau dah kenapa?"

"Takde arh, aku okay je" balas ku.

"Budak baru tu kawan kau eh?" Tanya Sehun.

"Yes, childhood friend,"

"Huh tu kut sebab Jungkook marah hari ni"

Aku dh tarik muka, mamat juon tu yg terlebih emo Linong suka aku apasal? Aku ok je bila kena kongsi crush dengan banyak perempuan. Ye dak? Jungkook kan bnyk peminat.

"Oh ya Sehun, aku ada kerja so kena pergi sekarang, apa apa pun roger tau, kau dah lama sepi, tak chat aku" gumam ku sambil menepuk bahunya.

Dia dah angkat ibu jari tanda semua bereh duh.


"Nang nang nang nang" ni dah kali keberapa entah Jongho duk pusing pusing kerusi aku sambil ckap bahasa alien dia.

"Hoi sudah sudah lah tu, rimas aku dengar nang nang nang" aku tarik tangan dia supaya duduk diam diam sebelah aku.

"Wooyoung ajar, katanya boleh buat orang gembira"

"Aku tak gembira langsung naik gila adalah"

"Kau kan memang gila"

"Kau kenapa?" Tanya Jongho setelah melihat aku tiada reaksi, biasanya bila aku dilabel gila akan keluar lah segala ilmu pahlawan zaman kuno.

Aku pandang Linong sekilas. Dia pun macam acuh tak acuh je layan aku hari ni. Jungkook dah bagi warning lah katakan.

"Owh sebab mamat cina tu eh?" Jongho cuba meneka.

"Huh kau rasa dia suka aku ke?"

"Kau fikir aku tahu, pergi tanya sendiri lah, takan dia pun kau nak, eish dasar"

"Diam lah" aku tepuk belakang Jongho.

Macam mana aku rapat dengan Jongho? Okay mari aku terangkan. Masa di tahun kedua,kelas kitorang dengan kelas 2A budak budak 4A sekarang adakan perkhemahan di hutan Gyuncheon , dan masa tu Eunbi takde, minah tu sakit demam jadi tak dapat join. Heish. Dan masa tu kami perlu cari pasangan masing masing. Choi San rakan kunyit Jongho tu tak hadir juga, sebab masing masing dah ada pasangan. Terpaksa juga aku dengan dia. Aku ingat dia ni jenis sombong sebab dalam kelas dia diam je. Tapi yaulah shetannya dari aku. Sebab dah buat benda gila sesama, kami pun jadi rapat. Dan kami pernah sembunyikan kertas exam cikgu Sae Jat , kelas kmi langsung tak duduk exam. Sekian.

"Jom ponteng kelas sains"

"Jom" balasnya. Dan kami kluar dari kelas dengan alasan Jongho sakit otak . Sebab ketua kelas si Donghyuk ni pun malas orangnya dia benarkan kami kluar. Huh dpat singgah kantin beli makanan.

Dan masa tu.

"Kook tu Yeon kan" Taehyung melihat ke arah aku dan Jongho.

"Ah ah" balas Jungkook. Masih tiada perasaan.

"Taknak pergi tegur ke?"

Jungkook pandang Taehyung. "Buat apa?"

Taehyung tepuk dahi. Nak je patahkan semua tulang Jungkook, tapi tulah dia masih muda nak masuk penjara.

"Dia kan buah hati kau"

"Tapi tak semestinya aku kena kesah pasal dia 24 jam, an?" Blas Jungkook dan kembali masuk ke kelas.

Manakala...

"Hoi Jungkook masih pandang aku ke?"tanya ku.

"Tak, cuma lelaki muka panjang tu masih la" aku tahu Jongho mention Taehyung. Ah setakat Taehyung, aku tak takut lah.







Yeon// peace no war :)
Yeon ingatkan kepada readers kalau jumpa typo dalam fanfic ni muhun jangan kecam kay☁

Crush || jjkWhere stories live. Discover now