36

136 8 1
                                    

"Weh lepas la, tolong lah aku merayu" aku dah start nangis, gila ke mamat ni, tak makan ubat lagi.

"Aku sayang kau SungHee"

"Sial kau Sehun!"

"Aku sayang kau, aku suka kat kau, tapi kau suka Jungkook"

"Tolong lah Sehun,lepaskan aku"

"Untuk apa? Awak ingat saya bodoh nak lepaskan awak bila saya dah dapat. Biarkan saya enjoy dulu"

Lantas baju Sehun ditarik seseorang.

"Kau sentuh dia sial" satu tumbukan betul betul sampai di rahang Sehun.

"Kau sentuh dia bodoh, kau binatang" air mata mula menitis di pipi Jungkook namun dia masih tidak menghentikan tumbukannya.

"Yeon kau okay" Linong peluk aku. Dia usap rambut aku yang masih dalam keadaan trauma. Masih bergegar.

"Apa guna kau buat semua ni ha? Kau nak kotor kan dia? Kau memang cari nahas" Jungkook melepaskan tumbukan terakhir dan Sehun jatuh terduduk.

"Kau pernah paham aku ke? Aku suka kat dia, kau tahu?" Kini Sehun bersuara.

"Tapi kau tahu dia milik aku ,bodoh, dia milik aku" Jungkook menarik kolar baju Sehun namun cepat sahaja Jongho dan Adrian menghalangnya.

"Kau sentuh dia bodoh,kau sentuh dia" Jungkook mula menangis.

"Jungkook_________

Tuturku perlahan sebelum pengsan di dakapan Linong.








Aku melihat sekeliling, kelihatan Jungkook memegang tangan ku di tepi katil dan Linong berdiri di sebelah Jungkook.

"Yeon" Linong mengusap pipi ku.

"Saya ok ke?"

"Awak ok je" balas Linong.

"Jungkook______

Jungkook bangun dari tidurnya . "Yeon" dia memeluk erat ku. "Maafkan Kook sebab lambat"

Jujur! Aku tak leh nampak dia nangis. "Tak pe, Yeon okay" balas ku sedaya upaya hendak senyum walau sebenarnya fake.

"Kalau kook cepat mungkin Yeon takkan cedera dan dia takkan sentuh Yeon"

"Jungkook lupakan. Eomma dengan appa mana?" Aku sengaja menukar topik , taknak lah ingat semua tu lagi.

"Diorang ada datang tadi, tapi dah balik, diorang suruh saya jaga awak, dan tengok, saya jaga awak"

"Ye ,awak jaga saya" aku gelak. Macam budak budak.

"Kook aku keluar eh?" Tanya Linong dan Jungkook hanya mengangguk.

"Kita kahwin" aku terkejut dengan apa yang Jungkook katakan.

"Ini terbaik untuk kita" sambungnya lagi.

"Tapi kook,Yeon tak sedia lagi"

"Plis ,ini terbaik untuk kita, untuk Jungkook, untuk Yeon" Jungkook masih meyakini aku.

"Tolonglah, Jungkook tak sanggup nak tengok Yeon disakiti"

Aku mengalihkan pandangan ke arah lain.











Disebabkan kejadian itu, aku mengambil cuti dan hanya rehat di rumah.

Jungkook pula setiap hari datang ke rumah ku. Tak bosan ke dia hari hari tatap wajah aku? Sedangkan dia boleh je tatap wajah para gadis di sekolah. Tapi itulah JeonJungkook, sekali dia sayang dia takkan lepas tangan, ayat itu keluar dari mulut Jimin tempoh hari.

Hari ni dia agak lewat datang ke rumah ku, agaknya dia ada hal penting kut, taknak pula aku call kang kena cakap gedik.

_

Jungkook keluar dari biliknya, dia tertidur selepas balik dari sekolah. Niatnya hendak ke rumah Yeon terbatal apabila eommanya secara tiba tiba hendak membincangkan sesuatu dengannya.

"Apa yang eomma nak cakap" dikerlingnya jam tangan.

"Siapa Yoo SungHee? Apa hubungan kamu?, kamu ingat eomma tak tahu ,hari tu kamu cakap kawan kamu yang terangkat call eomma ,tapi kamu tipu eomma, kamu bawa perempuan masuk rumah kamu"

Jungkook langsung tidak terkesan. Buat apa dia mahu takut? Biarlah dia di marahi asalkan eommanya tahu niatnya hendak kahwin dengan Yeon. Dia cintakan gadis itu.

"Buah hati kook" balas Jungkook.

"Sebelum eomma sendiri bertindak lebih baik kamu putuskan hubungan kamu. Kook, kamu sendiri tahu kamu waris harta appa kamu, kamu yang akan handle syarikat kita nanti, kalau kamu rosak sekarang, sia sia syarikat tu dikerjakan sehingga jadi syarikat terbesar kat korea ni"

"Tapi kook sayang dia"

"Apa istimewah dia?"

"Dia jujur sayangkan kook, tolonglah eomma faham kook sekali je, kook nak kahwin dengan dia"

"Kamu melampau! Kamu yang paksa eomma buat sesuatu"

"Jangan pernah sesekali tangan eomma sampai ke pipi dia, dan jangan sesekali eomma sakiti hati dia"

Jungkook menghempas pintu dan menuju ke keretanya.

Dia menghidupkan enjin kereta dan menuju ke taman Han. Dia tidak terus ke rumah Yeon.

"Walau apa terjadi ,aku akan stay , sampai dia sendiri buang aku"













+vote+

Anda rasa macam mana? Okay story ni akan habis tak lama lagi au. _

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 01, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Crush || jjkWhere stories live. Discover now