26

59 6 3
                                    

Sedang aku duk baca buku,mata ku terpandang sesuatu yang sebenarnya ada kaitan dengan persoalan yang selama ini bermain diminda ku. Aku memandang kearah meja Linong. Aih selalunya kalau dia ada, dia akan pandang luar jendela sambil main pen dia. Sekarang meja dia kosong seperti mana kosongnya ruang hati aku untuk menerima dia kembali. Cia cia cia.. ehek.

Sebenarnya iya sebenarnya aku boleh je maafkan dia kalau dia minta maaf dengan ikhlas kat aku, ni tak, dia tak datang sekolah, khabar pun aku tak dengar lagi. Nak pergi rumah dia, huh muka ini lah yang akn malu nanti. Eish.

Suasana kelas pula sunyi syepi bagai tiada penghuni, yelah selama ni aku dengan Jongho kut paling bising. Jongho takda memang susah sikit aku nak 'menceriakan' kelas ni.

Adrian takda, tu ha masalah dia, aku syak an dia memang masih suka Sun Dael kut. Kay bye.

"Yeon rindu Linong ,asyik pandang meja dia, tula kau tak terima dia dari dulu"

"Kau tahu tak, betapa broken nya dia"

"Tiap tiap hari hantar nota kecil kat meja kau, tapi Jungkook buka semua"

"Kesian dia Yeon, hanat gila Jungkook"

Kay kelas dah bising. Binatang sungguh mereka. Nota kecil? Kalau macam tu Jungkook memang hanat la.

"Yeonong lagi baik dari Yeonkook, Linong tak hanat dari Jungkook, kalau Yeon terima dia, dia tak jadi macam tu"

Kali ni memang aku nak jerit, kalau korang tahu apa dia buat dengan aku, mesti korang buang Yeonong. Tinggalah Yeonkook. Huye huye

Aku letak pen kat tangan aku kuat lalu keluar dari kelas. Aku maroh ni, aku maroh.

"Yeon" Jimin tegur aku, aku pula tak layan. Terus jalan.

"Pahal dia tu kook?" Tanya Jimin kepada Jungkook yang baru keluar dari kelas.

"Entah, tadi okay je" balas Jungkook. Sebab Yeon hilang mood dia. Entah kenapa hari ni dia rasa pelik semacam je. Macam ada yang akan berlaku. Dia buat tak tahu je dengan Yeon dia berpusing ke belakang dan terlanggar Sun Dael. " babi tepi la" marah Jungkook.





Aku jalan menuju ke padang. Sendiri pula tu. Dan hujan mula turun. Masa tu dia langsung tak kisah. Knapa? Kau tanya lah author.

"Kalau aku tahu aku akan jadi macam ni aku takkan sesekali jatuh cinta " aku teriak sekuat hati di padang . Masa tu juga pakcik Daesung terkeziut hingga tahap gugur rambut. Aku marah Linong,tapi Jungkook juga sasarannya.

Dari jauh Jungkook memerhati ku. Sebenarnya dia risau juga tetiba hujan pastu Yeon keluar kelas . Tapi ini yang dia dapat. Tapi an kook kau tahu ke dia maksudkan kau. Lalu langkah Jungkook di buka agar beredar.

Aku ambil beg kat kelas dan mengatur langkah ke pagar sekolah.

"Kmu nak pergi mana?" Tanya makcik SeokJin selaku guard hari ni.

"Saya punya hati hancur makcik,izinkan saya keluar mengubatinya"

Makcik SeokJin angguk. Kay dia support aku. Baru sahaja aku nak keluar dari sekolah ,tangan ku ditarik seseorang. Kay Jungkook kacau ah.

"Kau nak pergi mana?" Aku,kau? Huh hebat!

"Awak saya nak balik, tak sihat"

"Memang lah, dah main hujan kan, aku hantar" huh sekali lagi hebat.

Aku mengekori Jungkook hingga ke keretanya. Aku buka pintu penumpang belakang, namun cepat dia tepis. "Duduk depan" gumamnya.

Dia buka pintu depan dan aku masuk. Tak cakap apa apa. Dia terus tutup. Nasib sempat aku tarik tangan aku,kalau tak dah nazak tersepit kat pintu.

Keretanya mula meninggalkan perkarangan sekolah.

"Kau nak singgah rumah Linong" yah kimbab kidding me? Dehek. Jungkook selamba cakap.

"Awak boleh tak guna awak,saya balik?"

"Layak ke?" Aku sentap. Oh ok.

Dia tak pandang muka aku. Break jum . Perkataan di minda berlegar legar.

"Okay jom pergi rumah Linong" aku pun tak pandang dia. Haih kay ok, ni pula Rasanya gaduh dengan boyfriend. Emo duh Jungkook.

"Kau tahu tak aku sayang kau" terang Jungkook. Aku tahu jebon. Aku angguk.

"Sebab aku nak kau tak stress, kita jauhkan diri kita , bila kau tak tertekan lagi ,baru kita boleh bersama semula"

"Itu ke sayang?" Huh bodoh Yeon,jangan kau panjangkan perkara bodoh ni lagi. Heih

Dia angguk. Kay Yeon diam la.

"Saya tak rasa tu sayang, kalau awak dah tak sayang,kita break" YEON BUAT PERKARA BODOH...

Lalu Jungkook memberentikan kereta secara mengejut. Dia tolak badan ku agar bersandar di tingkap kereta. "Aku pernah cakap jangan sesekali sebut pasal break, susah sangat ke kau nak stay? Ke kau sengaja nak aku sakit hati pastu bunuh diri"  kook kau an, susah tau nak atur,tak da maknanya kalau kau bunuh diri pasal aku, AKU TAK KESAH, kay jkjkjkjk.

"Takk saya___

Chuuu~~~

Serasa nafasnya bertaut dengan nafas ku. Yah tohan maafkan aku, aku terlanjur. Kay gurau.

Aku tolak badan dia, tapi dia membatu taknak. Aku sedaya upaya hentikan dia chuu chuu tu. Tapi tulah dia pegang leher aku. Yah tohan Jungkook kes penderaan. Dia buka matanya dan melihat ke arah anak mata ku. Dia lap hujung bibir.

"Stay hurm?" Gumam Jungkook

Crush || jjkWhere stories live. Discover now