10

112 15 0
                                    

Jungkook pandang aku pelik. Tapi kejadian ni lagi pelik, tengah aku best throwback throwback dengan Linong, berdesup lari Jimin kearah ku, budak pendek tu kata, cinta hati aku bawa jumpa kat kantin, jangan lama nanti dia datang dukung aku.

"Linong tu.."

"Kawan lama"

"Aku dengar kau peluk dia, betul?"

Aku angguk. Sebenarnya malas nak bersoal jawab dengan Jungkook.

"Owh" balasnya lalu mengambil karipap makcik gayah dan 'ngap' , karipap tak bersalah akhirnya mati. RIP. Lagi hairan bila Cikgu  Chanyeol ada kat kantin, siap gelak sakan dengan makcik gayah. Aku sumpah makcik tu jadi komodo.

"Kau ada nak oder apa apa? Aku belanja"

"No,thanks"balas ku. See?betapa malasnya aku.

"Pulang ni ,jangan nak merayau sana sini, balik ikut aku, takde bantahan"

"Tapi tapi"

"Kau nak jalan dengan mamat cina kau tu?"

Aku angguk. "No tak yah, jalan dengan aku, aku hantar kau balik, ni pun takda bantahan"

"Kalau kau tak ikut aku balik, aku kunci kau kat tandas and tahu la apa aku nak buat" dia senyum nakal.

"Perh byun gila" spontan ayat ni keluar.

"Kalau taknak, dengar ckap aku" gumam Jungkook dan beredar. Aku pula berfkir sampai ke awan.



"Petang ni jumpa tau, aku rindu sampai tahap nak peluk"

"Ha peluk la" balas Linong.

Aku acah acah nak peluk tapi..

"Ehem" Jungkook berdehem di belakang kami.

"Sayang kan dah janji jalan sama sma" Jungkook meraih tangan ku.

"Sorry Linong tak dapat jalan sesama, petang jangan lupa tau"

Linong hanya mengangguk disusuli senyuman tawar.

"Petang ni tak boleh, bagitahu dia, kau teman aku jogging"

Membutang mataku. "No, saya dah janji dengan dia, awak ikut sekali la, saya nangis kat sini kalau awak halang saya jumpa dia"

"Ikut korang? No ,thanks, takpelah saya jogging dengan perempuan lain" genggaman tanganku di lepaskan.

"Jogging je la" balas ku . Sape kisah?

Jungkook diam berjalan di hadapan ku. Marah kut.

"Marah eh?" Tanya ku sambil mencuit lengannya dari belakang. Tetiba berani ni apa sal?

Dia masih diam.

"Alah jangan lah marah"

Dia toleh kearah ku. "Suka hati aku lah nak marah, bukan kau reti pujuk"

Hahahha aku?pujuk? Eh manja gila juon ni, sape nak pujuk awak.

"Bole je saya pujuk, nanti saya belikan aiskrim"

Dia undur kebelakang dan meletakkan tangannya di bahu ku. "Taknak aiskrim, lips bole tak?"

Aku pukul lengannya. "Byun"

Jungkook tayang muka poyo dia. Heish

Aku bangga aku perempuan pertama Jungkook buka kan pintu masuk kereta dia. Tapi aku tahu tu semua lakonan. Ahah.

"Sebelum balik kau nak pergi mana?" Tanya Jungkook. Huh ni kes nak menghabiskan duit mak bapak kan.

"Emmm"

"Kita pergi makan,jom"

Dia tanya aku, baru aku nak bawa pergi shopping,dia belanja. Eih.

Aku angguk."tadi Sehun jumpa aku"

Cakap pasal Sehun, dia jarang dah jumpa aku, aku rindu perangai kuat perasan dia. Terasa kut sebab aku cakap aku suka dia hanya sbagai kawan.

"And pastu?" Nak tahu juga, apa galah tu cakap dengan Juon.

"Dia suruh aku jaga kau baik "

"And awak cakap apa?"

"Aku cakap ya je lah, tapi aku ada cakap, kalau aku tinggalkan kau, dia boleh ganti tempat aku"

"Fuh sesuka hati ni apasal?"

"Eo? Kau taknak dia?nak mamat cina kau juga?"

Aku diam. Klau Jungkook tinggalkan aku, boleh ke aku cari ganti tempat dia. Hell no, biarlah aku single je.

Crush || jjkWhere stories live. Discover now