Aku pandang Jungkook atas bawah. "Oh no no, saya takan naik benda ni dengan awak"
"Kenapa pula? Aku mlas bawa kereta hari ni, aku bawa basikal ni je la"
"Saya tak suka naik basikal, takpe lah saya jalan kaki je"
Aku mula mengorak langkah untuk meninggalkan Jungkook namun cepat cepat dia meraih tanganku. "Heish kau sengaja menguji kesabaran aku an? Yala kita jalan kaki sama sama, nanti jadi apa apa dengan kau susah" Jungkook menolak basikal itu. Fuh begini lah anak orang kaya, benda macam ni sesuka hati buang, kan boleh beli lagi. Dasar tak besyukur langsung.
"Basikal tu?"
"Biar lah dia, sape nak ambil, ambil je, aku tak kisah un" balasnya.
Aku angguk dan turut sma mengekori Jungkook dari belakang.
"Cantik eh, kawasan rumah kau, banyak pokok"
Ekaloh rumah kau takde pokok ke? Oh kau kan orang kaya, mesti rumah kau penuh dengan kereta.
"Tu rumah saya" aku menunding jari ke arah rumah berwarna kelabu, dan kebetulan Yedam ada kat luar rumah.
"Adik kau ke?"
"Ya tu adik saya, Yedam" balas ku.
Yedam dah tayang muka terkejut dia. Giler eh JeonJungkook datang.Aku dah bagitahu dengan dia jngan hntar aku depan rumah, tapi tulah tak faham bahasa , dia duk hantar juga aku depan rumah. "Awak balik la, susah payah hantar saya, terima kasih" aku tolak lengan dia. Dia pula membatu.
"Eh Yeon" oh mai gad, eomma!
"Bawa lah kawan kamu masuk sekali" eomma plis no!
Jungkook ni memang tak guna, haih dia selamba je masuk ke dalam rumah aku sambil berjalan beriringan dengan eomma. MATI LAH AKU.
"Kamu duduk lah dulu, ahjuma buat kan air" eomma masuk ke dapur dan aku memandang Jungkook. Dia pula buat tak tahu je. Aku beralih pandang Yedam. Haih dia dah senyum mengejek.
"Sejak bila kamu kawan dengan Yeon ni?" Eomma meletakkan segelas jus oren di hadapan Jungkook.
"Baru tahun ni ahjuma" balas Jungkook sopan. Ceh.
"Oh , Yeon ni susah nak kawan dengan lelaki, cuma ahjuma tahu dia berkawan dengan Jong Jong ,jong inai tu"
"Jongho eomma" gumam ku.
"Hei sama la tu, ada Jong juga. Dan Carl , tu je kawan dia" Jungkook pandang aku sekilas. Aku pula , rasa marah keatas Linong mula membara ni.
"Lagi pun Yeon ni susah sikit nak atur, nak kemas kan diri pun susah, klau cuti petang baru bangun, memang malas la, tak lah lelaki nak dekat" sambung eomma lagi. EOMMA!!!! Aku dah merayu suruh eomma jangan teruskn.
Jungkook pula dh ketawa . HAHAHAH dah tak leh tahan. Ketawa je la. Lagi aku naik malu bila Yedam cakap aku mekap macam hantu.
"Tapi dia comel" sejurus itu semua mata pandang kearah Jungkook.
"Comel lah sangat, babun lagi lawa la"
Aku baling Yedam bantal. Tangan ku mencapai gelas di meja. Tapi tulah tak sanggup nak baling lagi.
"Kamu suka Yeon?" Soalan jenis apakah eomma tanya Jungkook ni????? Oh mai gad mati la .
"Suka" bddidjedjdidnbdislsbid JUNGKOOK!!!!!!
"Tak payah lah suka noona saya, dia ni pemalas, susah klau dah jadi wife nanti HAHAHAHAHA" memang aku dah berniat nak suruh appa halau Yedam malam ni.
Namun aku hnya diam membisu, lagi lagi bila Jungkook senyum ke arah ku. Aku rasa dia hina aku. YEDAM MULAI HARI INI AKU SUMPAH KAU JADI BOYFRIEND MAKCIK GAYAH!
Yeon// peace✌