8

116 10 0
                                    

"So apa yang awak nak cakap , kalau kyungsoo nampak bole mat-"

Belum sempat aku menghabiskan ayatku, Jungkook menarik tanganku dan bersembunyi di sebalik dinding kelas. Hekaloh ni apasal?

"Kau pahal?"

"Kyungsoo" Jungkook menunding jari kearah Kyungsoo yang secara diam diam membuang sampah merata rata. Huh siap lah kau kali ni Kyungsoo, mati di tali gantung pengetua la kau.

"Aku tak kisah sangat kat dia, aku dah biasa buat hal, tapi taknak aku masuk bilik disiplin dengan kau"gumam si Yeon.

"Ye ke?"

"Heish yala, apa awak nak cakap sebenarnya?"

"Pulang ni kau kena teman aku pergi satu tempat"

"Club malam?"

"Kau jangan merepek shaiton" Jungkook meluku kepalaku. Sakit la hodoh.

"Jadi pergi mana?"

"Jangan bnyk tanya la,ikut je"

Aku menggulingkan biji mata, ah apa apa je la kook.

" jangan kau lari sudah, aku on je kalau nak ambik kau depan rumah"

"No tak yah, kita terus jalan lepas balik sekolah, nanti eomma saya nampak awak dia fikir macam macam, kan susah"

"Biarlah dia nampak bakal menantu yang handsome ni"

"Fuhh masuk bakul angkat sendiri, perasan tahap babun jadi manusia"

"Ceh" balas Jungkook dan berlalu pergi. Tu je? Hell ingat kan dia bawa pergi tengok wayang ke apa ke.





Siyesly, muka murid baru tu memang familiar, macam aku pernah jumpa buat masa yang lama, kat mana?di mana?bila?

Sedang aku berfikir, lenganku dicuit oleh Eunbi. "Tengok orang tu agak agak"

"Heish kau ni, manaada , aku cuma emm"

"Cuma apa?" Tanya Eunbi ingin tahu.

"Tak payah kau tahu la, kau pergi jaga la JiminJeman kau,kang kena kebas orang lain susah"

"Yugyeom kan masih ada HAHAHAHAHA" gila minah ni, nak je aku jual dengan orang kat kilang daging.

Aku perasan sesuatu. Murid baru tu pun perhati je aku. Kau pehal?

Ah sudah abaikan.

Masa persekolahan berjalan macam biasa cuma hari ni Kyungsoo tak jalankan tugas,Mingi yang gantikan, huh mamat tu? Bakar sekolah pun belum tentu dia kisah, so hari ni aku bebas buat hal, pengawas shaiton kan HAHAHHAHA, macam aku tak tahu Mingi yang sepakat dengan Wonho sado kenakan pengetua, geng aku juga ni.

"Dah jom" sedang aku bercerita dengan Eunbi dan Jongho pasal movie yang bakal keluar bulan ni, pinggangku dirangkul erat oleh Jungkook.

"Lahh hang nak pi mana?belum habis cerita lagi" Jongho dah tayang muka nak tendang bontot Jungkook.

"Alah nanti aku cerita balik la" balas ku yang sedaya upaya nak lepaskan diri dari Jungkook namun jejaka itu memperkemaskan lagi rangkulannya.

"Lepaslah ,nanti apa pula orang cakap"

"Peduli apa aku" balasan Jungkook buat aku nak je sumbat dia kat stor sukan, pergilah bersihkan stor sukan dengan pakcik Daesung tu.

Chenlinong pov-

Mata ku masih tak lekang memerhati Yeon dengan Jungkook kat depan. Terasa bagai dihunus pisau yang tajam terus ke jantung.

Yeon masih tak cam siapa aku? Sedangkan aku merindu dia sangat sangat. Ke dia sengaja tak ingat?

Banyak persoalan ku tentang Yoo SungHee, atau memang dia dah lupa aku?

End ChenLinong pov-


"Nak pergi mana?!!"

"Ke zoo"

"Buat apa?"

"Nak hantar kau lah beruk, tak reti sabar ke ha?nanti kau sendiri tahu juga"

Aku mencebik. Hey sang crush yang sangat hanat aku sumpah kau jadi kerbau .

"Em turun"

"Gedung pakaian, huh buat apa kat sini?nak beli pakaian dalam ke?"














Agak agak lah kan, siapa Linong tu? Ehek! Sorry la Nongnong ,watak you akan lebih kejam pasni, 😵☁

Crush || jjkWhere stories live. Discover now