"Yeon, bapak siut perkhemahan kau join ak? Kat hutan geojung tu tau, kau tau kan view kat sana cantek" Jongho tepuk bahu aku.
"Apa kau fikir aku tak join? Mestilah aku join, AKU JOIN!"
"Lu memang da best la"
"Aku tahu"
Aku pandang ke arah Linong dan Sehun yang berebut pen. Diyakini tu pen mahal Daehwi an? Dasar lu orang.
Aku pandang Adrian pula. Sendu pula dia hari ni. Kesian phone kena rampas ,ditambah pula exam fail. Tu lah bercinta je tau.
Agak agaknya Jungkook join tak perkhemahan tu?
"Jungkook!"
"Pehal?"
"Kau join perkhemahan tu?"
"Kalau aku tak join sape nak jaga Yeon, dia tu lembap,kang jatuh kat air terjun, kempunan aku nak kahwin dengan dia" terang Jungkook.
"Sudah. Sudah. Asyik Yeon je" Sun Dael yang memang dari tadi mendengar perbualan Taehyung dan Jimin bersuara.
"Lu apahal?"
Taehyung menendang kerusi roda Sun Dael sehingga Mark Tuan yang baru keluar dari kelas. Lantas lelaki handsome itu menolak Sun Dael hingga jatuh.
"Kau tolong dia" Mark menunding jari kearah Wooyoung, senior yang popular dengan kes kebodohan. Namun dia hanya di krik krik apabila wooyoung berlalu bagai angin.
"Weh kau teman aku balik, aku tak sedap hati ah" serasa ada yang bakal berlaku.
"Kau okay ke Yeon?"
"Tah rasa lain je ni"
Aku dan Jongho keluar dari perkarangan sekolah. Dan aku perasan kereta hitam asyik ikut kitorang dari belakang. Nak cakap Hoseok oppa, tak juga ,sebab hutang dia aku dah bayar la. Kedekut tai idung masin betul dia.
"Yeon!" Laung satu suara. Dan kereta hitam itu terus pecut.
"Weh Adrian, apa kau buat kat sini"
"Korek hidung, besar tai idung aku eh"
"Betul betul la?"
"Aku nak jalan balik lah. ilek la aku takkan curi iphone kau. Aku baiks"
"Weh siyesly an aku memang tak sedap hati"
"Jangan fikir bebukan lah Yeon" Adrian tepuk belakang aku. Fakeui.
_
Jungkook membetulkan kasut sukannya. Dia dan Linong memang akan pulang lambat hari ni ,tulah Yeon balik bukan dengan dia.
"Weh kook, aku nak bagitahu kau"
"Apa? Jangan cakap kau nak kebas Yeon lagi"
"Bodoh! Takda maknanya, tapi"
Linong berbisik sesuatu di telinga Jungkook. Kelihatan gay dari jauh.
"Kau yakin?"
"Sebab tu lah aku suruh kau jaga je dulu,sebab aku tak pasti lagi, tapi aku rasa. AKU RASA!"
Jungkook seperti berfikir sesuatu. "Kau tolong aku gak eh?"
"Ya mestilah, aku takut juga apa apa jadi"
Hati Jungkook tidak tenang. Fikirannya melayang.
Apa tujuan dia buat begitu? Musnahkan dirinya? Bila masa si dia bermusuh dengan dirinya?
Yeon? Mustahil bagi dirinya hendak membiarkan terjadi sesuatu yang buruk kepada kekasih hatinya .
+vote+
Aku dah cakap, setan nak masuk!