7

119 12 0
                                    

"Handsome dia bukan bishe bishe" mata ku masih tidak lepas melihat seorang lelaki yang baru sahaja keluar dari bilik pengetua.

"Hurm aku rasa murid baru tu"

"Yah Yoo SungHee, apa yang awak buat kat sini, kenapa tak masuk kelas, ni salah besar ni"

Aku melihat Kyungsoo. Kacau.

"Ah dah alang alang kau kat sini, nak tanya budak tu sape eh?"

Soalan Kyungsoo sebelum ni aku biarkan.

"Oh yang tu, tadi aku ada masuk bilik pengetua, pastu aku dengar kan, budak tu dari China, em apa nama dia tadi tu, Chen .... emmm Chen.. ah ChenLinong nama dia"

Aku meng oh kan kata kata Kyungsoo dan mengangguk. Kenapa macam familiar, aku rasa aku pernah jumpa wajah tu, kat mana eh.

"Dah masuk kelas, sebelum saya tulis nama awak"

"Okay okay"


"YEON! Haduh kau lambat, ada murid baru"

Aku melihat suasana kelas tak teratur, masing masing nak berkenalan dengan murid baru tu. Huh aku lagi popular kut kat sana.

Sekarang aku girlfriend Jungkook, buat la perangai macam dah taken kan, an an?

"Yeon, kau tak nak berkenalan ke?" Tanya Eunbi.

"Huh Yeon takut kut kena marah dengan Jungkook"

"Nanti Jungkook bawa break"

Diamlah shetan semua, aku nak TENANG, muh jan kacau.

Tanpa menunggu kata kata durjana mereka lagi, aku terus letakan kepala kat meja, tidur la jawabnya. Malas eh nak layan.

"Dia tu siapa?" Tanya Linong kepada Jongho, nais man kau jumpa orang yang rapat dengan aku.

"Owh tu , nama dia Yoo SungHee, tapi kitorang dah biasa panggil dia Yeon, dia tu gila jahanam punya orang, and kalau kau dah pasang niat nak usya dia ,kuburkan niat kau duh, dia gila, dan satu lagi dia girlfriend si Jungkook,kingka sekolah ni" panjang lebar Jongho menerangkan kepada Linong.

Linong pula hanya meng oh kan. Sayang usaha kau Jongho.

"JeonJungkook coming!!"

Aku menekup telingaku, agak agak lah kalau nak tipu pun.

"Yeon"
Fbidndbdjd aku kenal suara siapa.

Aku angkat muka. "Pe?"

"Jangan garang sangat boleh tak, awak ikut saya kejap" sat sat, awak? Saya? Eiii menyampah tapi suka juga la.

"Huuuu pasangan sejoli " kelas 4B lah yang langsung takde siapa yang takut anak Jeon ni .

"Buat apa nak ikut awak?" Tanyaku dengan nada yang sedaya upaya aku lembutkan.

"Ikut je"

"Jungkook pelis la, saya malas sekarng, rini time saya tidur, cakap je lah biar diorang jadi saksi ,ye dak?"

Fuh Yeon kau memang cari nahas punya maut.

"Sebelum aku dukung kau bawa keluar, baik kau keluar sekarang" aku, kau balik.

"Yelah yelah, aish memaksa je lah kerja, dah jom"



Oh sekolah nak datang, maybe kalau sekolah dah mula , Yeon jarang eh update Crush|| jjk, yitu YEON's TALK mungkin akan selalu diupdate sebab mula masalah Yeon datang masa buka sekolah, gegeegge ,Yeon luah kat YEON's TALK. So readers muh pi comnt di Y's T. 😗

Crush || jjkWhere stories live. Discover now