14

86 11 4
                                    

"Kook, kau biar betul nak buat smua ni?"

"Kook aku ingatkan kau jangan buat benda ni"

"Kook bahaya!"

Lelaki bernama Jungkook mula naik angin apabila perbuatanya menuju ke kelas Yeon apabila diberitahu Jongho , Yeon keluar kelas dan tak masuk balik. Tah apa anginya ikut juga cakap si Jongho suruh cari Yeon, dihalang oleh Jimin dan Taehyung.

"Yang korang bising ni apasal? Kalau taknak ikut muh pergi masuk klas "

"Ya ya kami ikut" cepat sahaja Jimin bersuara.

"WAW JEONJUNGKOOK limpas kelas kita weh"

"Handsome giler eh"

Pelajar perempuan kelas lain mula teruja melihat Jungkook. Korang pahal? Limpas je pun nak kecoh.



"Kau nak buat apa bawa aku kat sini Linong?"tanya ku kepada Linong saat sampai di pintu stor sukan.

"Tak aku cuma nak tanya kau?"

"Apa dia?" aku sudah merasakan sesuatu yang buruk apabila Linong mula meletakkan tangannya di pinggang ku. "Apa kau buat ni" aku menepis tangannya.

"Aku atau Jungkook" dia masih tidak melepaskan tangannya. Fuh dia dah kenapa.

"Apa maksud kau ha? "

"Aku jujur dengan kau, aku suka kat kau, so aku nak kau pilih aku atau Jungkook"

"Kau kawan aku and Jungkook tu crush aku, dua dua aku pilih"

"Crush? Jadi sebenarnya kau bukan girlfriend dia kan?" Tanya Linong dan merapatkan tubuhnya .

Aku dah tak tahu nak cakap apa. Yg aku tahu aku nak dia lepaskan aku. Aku dah start fikir negatif. Dah lah kat sini aku dengan dia je. MANA PAKCIK DAESUNG??

Aku meronta untuk lepas dari dia. Tapi tulah aku perempuan. Fuh.

"Hoi" aku pandang ke arah suara itu. Jungkook !

"Lepas kan dia sebelum tangan hebat plus sado aku ni sampai kat muka hodoh kau tu"  telebih dah kau Jungkook.

"Kau kacau" Linong selamba berlalu meninggalkan mereka. Sempat dia langgar bahu Taehyung membuatkan lelaki itu marah dan membalingnya batu , nmun malang menimpa beliau, batu yang dibaling terkena cermin bilik pengetua. Mati la nak.

"Kau ok tak?" Tanya Jungkook. Aku pula setitik dua titik tiga titik air mata mula turun. Tak sangka kawan makan kawan. Sikit lagi aku nak kena makan. Nasib Jungkook datang, aku dah berazam agar hanya Jungkook boleh 'makan' aku nanti.

"Jngan lah nangis, eii geli aku tengok"

"Tak sangka dia macam tu" aku acah acah nak peluk Jimin , Jimin pun dah on dah ,tapi tulah cepat cepat Jungkook peluk aku. Fuh.

"Heish, tu lah lain kali jangan mudah percaya orang, termasuk aku" gumam Jungkook. "Nasib tak sempat buat apa apa, still fresh, nanti aku yang harus dan wajib lakukan 'itu' dengan kau" sambungnya lagi. Bodoh time macam ni pun masih nak tunjuk perangai byun dia.

"Dah jangan nangis lagi, kau sebenarnya sengaja nak peluk aku lama lama kan? Aku hantar kau sampai kelas"

"Tadi nak peluk jimin,awak tak kasi" gumam ku. Jimin dah angguk angguk tanda bersetuju dengan apa yang aku cakap.

Kami menuju ke kelas dalam keadaan aku masih memeluk Jungkook. Dia ok je. Sesampainya di kelas. Semua tengok aku dengan Jungkook kecuali Linong. Aku benci dia. Sanggup dia buat aku macam tu. Kat China dulu sekolah dia amalkan sex bebas ke? Dasar bodoh.

"Yeon haih" Jongho mendapatkan aku.

"Hei"

"HEI"

"Pendek!" Jongho melihat kearah Jungkook sambil tayang mula what the.. duck dia.

"Pe kau nak?"tanya Jongho kepada Jungkook. Kuang hajo dia panggil aku pendek kata Jongho dalam hati.

"Jangan tinggalkan dia, jangan suruh dia keluar kelas sendiri, and satu lagi, teman dia tunggu aku lepas balik"

"Hoi kau ingat aku orang suruhan kau ke?"

"Terima kasih. Sama sama" gumam Jungkook dan beredar. Eih putus telinga dia nanti , sekali lagi Jongho berkata dalam hati.

Jongho pandang aku. Yaulah cam hantu. Duk nangis nangis kenapa.

"Jungkook bawa kau buat baby eh? Tapi kau tak ready lagi , dan kau kecewa?"

"Bodoh jangan merepek boleh tak? Aku tahu kau fanatik drama melayu. Aku tahu juga kau minat Neelofa, tapi jangan kau buat aku patahkan tulang rusuk kau"

"Sorry sorry"

Aku rebahkan kepala kat bahu Jongho. Aku tahu muka dia dah merah. HAHAHAHA aku lah perempuan pertama yang buat dia macam tu.








Yeon relakan readers gi tembak Linong. Muhun telan lah selipar :3)



Crush || jjkWhere stories live. Discover now