Kapittel 21

67 3 2
                                    

Kapittel 21

Ride, ride ranke

Hestene traver ut av landsbyen. Lette og smidige. Jeg beveger meg i takt med Rimash og er glad jeg red da jeg var mindre. Hvis ikke hadde dette vært svært så ubehagelig. Plutselig stanser Amras hesten sin og ser seg rundt.

«Kordandlir?» Roper han sånn passe høyt. Jeg skvetter i salen til Rimash og ser meg forvirret rundt. Skal han ha med en vampyr på denne reisen? Woho, dette kan jo bety min død.

«Hei sveis!» kommer det fra min høyre side. Rimash spenner seg og er klar til flukt i det vampyren kommer smygende mellom trærne.

«Hvor er Amir?» spør Amras og ser seg rundt.

«Det er jeg som er sammen med dere nå. Amir skal ikke være med på denne reisen. Det kan koste han livet. Men om du tenkte på at kjekkingen skal få møte Mia, så skal du ikke bekymre deg. Amir skal får møte henne.» Ler Kordandlir og smiler ertende til meg. Amras stønner heller til svar.

«Kanskje like greit å slippe konkurranse!» kommer det etterhvert sleipt fra Amras.

«Jeg er da vel ganske så kjekk. Er jeg ikke, Mia?» Kordandlir gliser mot meg.

«Hva pokker snakker dere om?» Er svaret mitt. Jeg er forvirret. Mildt sagt forvirret.

«Amir er en ung halvvampyr. Han pleier å være sammen med meg, men ikke i dag. Han er ganske kjekk, og ville ha vært en utfordring, eller konkurrent mot Amras som prøver å kapre ditt hjerte. Selv om jeg ikke vet om han prøver det. Dermed erter jeg ham bare litt med det!» kommer det fra Kordandlir.

«Ahaa...» Svarer jeg sakte og ser dumt på dem. «Hva mener dere med det?»

«At du er pen og-»

«Hold kjeft, Amras!» Svarer jeg med en gang han begynner å skal fortelle meg at jeg er pen. Det er ikke akkurat noe jeg trenger å høre nå. Jeg vil ikke høre det.

«Du er så søt når du er sinna!» hvisker noen fra andre siden av meg. Jeg vender på hodet og ser rett inn i et par kjente øyne. Ruanr gliser mot meg og blunker. «Åh, så sinna, åh, så sinna, Mia!»

«Hold kjeft, Runar!» Kommenterer jeg tørt og smiler. Hjertet hopper over et slag og smilet mitt blir bredere. Det er så godt å se han igjen.

«Er det slik du hilser din bestevenn. Det var ikke særlig hyggelig av deg, søta! Men vi ses snart!» Runar blunker og sender meg et slengkyss. Noe som varmer hjertet mitt. Jeg er så glad for å se han. Han er nok ikke død. Kan ikke være død. Ikke min Runar. Jeg løfter hodet og gliser til svar. Han blunker ertende til meg og peker på Amras og Kordandlir før han forsvinner foran øynene på meg. Hvorfor må den tosken forsvinne nå? Kan han ikke til helvete se til å komme å være sammen med meg? Hjertet synker i brystet på meg, og et øyeblikk har jeg bare lyst til å kaste meg av ponnien og klynge meg til den, mens jeg strigråter. Slik man ser jenter gjøre i filmer. Holde rundt ponnien og gråte. Likevel holder jeg tårene tilbake og snur meg og ser på Kordandlir og Amras. Begge står der med spørrende blikk.

«Jeg tror hun er en smule gal... snakker med seg selv.» Kommer det frekt ifra Amras. Nå har jeg fått nok av slikt tull. Pokker heller jeg så jo Runar stå der foran meg.

«Jeg er faen ikke gal!» Knurrer jeg og blikket mitt smalner. Skal han tenne en ild i meg og gjøre meg sint, er han faen meg godt på vei. Jeg kjenner jeg er på kanten til å begynne å koke. Runar var der. Jeg er ikke gal! Den aller, aller beste vennen jeg noen sinne har hatt sto foran meg et øyeblikk og ertet meg. Jeg vet han var der. Jeg følte til og med at han var der. Så skal en idiotisk alv komme å ødelegge gleden? Tror ikke han skal klare det. Vil han ha krig, skal han få det. Men den krigen er han dømt til å tape.

Mon Ange - Bok 1Where stories live. Discover now