PART 19

2.8K 283 36
                                    

PART 19

“alah dia tidur pulak, camne aku nak tukar baju dia ni?” Jimin menggaru kepalanya. Haejin yg masih dalam keadaan basah kuyup + mengigil dipandang.

“tukar jelah, bukan dia tahu pun” Jimin membuka butang kemeja Haejin satu-persatu.

(selepas beberapa minit)

“siap pun” bisik Jimin perlahan sambil mengemaskan pijama Haejin. Baru ingin melangkah,

“Oppa, tidurlah sini!” Hae Jin menepuk-nepuk katil di sebelahnya.

“erk boleh ke?” soal Jimin.

“mestilah boleh. Kita kan dah kahwin. Apela Oppa ni” Hae Jin muncung. Jimin hanya menurut. Dia baring di sebelah Hae Jin.

“Jimin” Haejin mengangkat kepalanya lalu merenung muka Jimin.

“yye ke.. Kena.. Pa” jawab Jimin gagap. Seram tengok muka Haejin yg nampak lain dari biasa.

“awak sayangkan saya tak?” tanya Haejin sambil bermain dgn pijama Jimin.

“Ssa sayang” jawab Jimin dgn berdebar.

“kalau macam tu, buktikan yg awak sayangkan saya” Haejin tersenyum sinis. Jimin blur, tak faham maksud Haejin. Haejin merapatkan mukanya dgn Jimin. Baru sahaja bibirnya ingin menyentuh bibir Jimin.

“No Haejin! awak tak sedar apa awak buat ni” Jimin menolak Haejin sedikit kuat sehingga terjatuh ke bawah.

“aduh!” Haejin memegang lenganya.

“maaf maaf!” Jimin membantu Haejin naik ke atas katil.

“awak tak cintakan saya kan? Sebab tu awak taknak sentuh saya kan” suara Haejin berubah.

“bukan macam tu, look Haejin awak tengah mabuk, awak tak sedar apa awak buat ni” balas Jimin.

“mana ada orang mabuklah! Dia selalu mabuk cakap orang!” marah Haejin.

“kita tidur eh? Esok nak kerja. Nanti Papa marah kalau kita masuk office lambat” pujuk Jimin

“okey! babai Oppa, good night!” ucap Haejin sambi menarik selimut dan baring. 1 kucupan dihadiahkan di pipi Jimin.

“Nasib baik kau mabuk, kalau tak dah kena dengan aku malam ni” ucap Jimin yg masih memegang pipinya. Bibirnya mengukir senyuman lebar.

*************************************

“uwarghh” Haejin menggeliat kecil sambil menggosok matanya. Dia memandang sekeliing. Termasuk pijama yg dipakainya. Ni bilik Jimin. Dia memandang sekeliling, cuba untuk mengingati apa yang berlaku. K, fine dah ingat. Dia mabuk teruk semalam. sehelai sticky note terlekat di atas handphonenya

          ‘Thanks utk kiss semalam. Walaupun awak buat dalam keadaan tak sedar, saya amat menghargainya :) . Sarapan saya dah siapkan’

                 *Park Jimin*

“ kiss? Oh damn, apa benda bodoh yg aku dah buat semalam” Haejin meraup mukanya.

**************************************

Hae Jin tergesa-gesa masuk ke dalam office, dia dah lambat. Bunyi mesej dari telefonnya dibuka.

kenapa datang office? Rehat jelah kat rumah’ – Jimin

Hae Jin hanya membacanya, lalu dibiarkan. Malas nak reply. Dia mula menyiapkan kerja-kerjanya yg tergendala namun dia perasankan sesuatu. Rasa macam diperhatikan. Hae Jin memandang ke bilik sebelah, Jimin memandangnya dengan muka yg agak gatal jugaklah. Mesti sebab kejadian semalam. Mulutnya mula membebel.

“Hae Jin ni file yg Tuan Jimin suruh semak, lepas lunch nanti awak & Tuan Jimin kena pergi site kat Gangnam. Eh awak okey ke? apsal pucat ni?” soal Mina.

“saya pening sikit, saya minum semalam” Hae Jin memicit kepalanya.

“nak ubat? Saya boleh ambilkan” pelawa Mina.

“eh takpe, awak buatkan saya kopi je” ucap Hae Jin. Mina mengangguk & keluar.

**********************************

Jimin melintasi bilik Hae Jin untuk lunch. Kelihatan Hae Jin sedang menyembamkan mukanya atas meja. Jimin yg merasa tak sedap hati meluru masuk.

“awak tak sihat ke? jom lunch. Saya belanja” ajak jimin. Cuba untuk mengambil hati. Hae Jin mengeleng.

“muka awak pucat, awak tak sihat ke?” soal Jimin sambil meneliti muka Hae Jin.

“saya okey, cuma mengantuk” ucap Hae Jin lalu menyembamkan mukanya kembali. Jimin yg curiga namun memilih untuk berdiam diri.

***********************************

Jimin memandang dengan riak risau. Muka Hae Jin nampak jelas pucat namun gadis tersebut tetap berlagak kuat.

“come Sir & Madam, we go upstairs” ajak salah seorang pekerja di situ. Mereka bertiga menaiki tangga bangunan yg masih dalam pembinaan.

“this will be a VIP guest room. Sesuai dengan tingkat atas sekali. dalam 6 bulan lagi bangunan ni akan siap sepenuhnya” ujar site supervisor tersebut. Jimin & Hae Jin terangguk-angguk.

“seem’s we got to go. Kami akan datang lagi minggu depan” ucap Jimin sambil berjabat tangan dengan site supervisor tersebut. Mereka kemudiannya beredar.

(di dalam kereta)

“awak okey? Muka pucat sangat” ucap Jimin bimbang. Hae Jin hanya mengangguk.

“saya tahu awak tak okey. Kita singgah klinik. Okey?” pujuk Jimin Namun Haejin masih mengeleng. Jimin mengalah, tak nak makin keruhkan keadaan.

******************************************

Hae Jin mengurut dadanya, tekaknya terasa mual. Kepalanya juga terasa pening. Namun dia gagahkan diri memandu. Jam hampir menunjukkan 6 petang. Dia perlu masak sebelum pukul 8 kerana Jimin selalu akan sampai pukul 8. Pekerja contoh katakan.

“argh” Hae Jin memicit kepalanya sambil membuka pintu rumah, lantas dia menuju ke dapur. Ayam dari peti sejuk dikeluarkan. Dia mula menyediakan sup ayam untuk Jimin.

*******************************************

Jimin membuka pintu, seperti biasa, makanan sudah tersedia di meja makan. Jimin tersenyum, Hae Jin masih setia menyediakan makan pakainya walaupun hubungan mereka sudah hancur & penceraian mereka bakal berlangsung bulan depan. Dia membuka periuk di atas meja. Ada sup ayam. Bau sup yg harum membuatkan perutnya berkeroncong. Dia mengambil sup & menghirupnya.

“push!” dia tersebur sup di dalam mulutnya. Masin. Jimin menggaru kepalanya, tak pernah Hae Jin masak masin macam ni. Kalau tak makan nanti Hae Jin kecik hati. dia  mengambil inisiatif menambah air panas untuk mengurangkan rasa masin. Selesai makan dia menuju ke biliknya. Sebaik melalui bilik Hae Jin dia terdengar suara orang mengerang. Jimin membuka pintu.

“Hae Jin?”

Please voteeeee guyssss

[C] Cold Adopted Brother [PARK JIMIN : 박 지민 ]Where stories live. Discover now