PART 23

2.6K 266 0
                                    

PART 23

“Nampaknya Mr Park tak datang, kita tangguhkan dulu” ucap Tuan Hakim.

“tunggu sekejap lagi Tuan Hakim. Mungkin dia on the way” rayu Hae Jin.

“maaf Puan, kita dah tunggu 2 jam. Bulan depan tarikh seterusnya. Saya harap Tuan Puan dpat hadirkan diri” Tuan Hakim bangun meninggalkan Hae Jin, Taehyung berserta peguamnya.

“dia tak nak cerai dengan kau la tu” pujuk Taehyung.

“Puan jangan risau, saya akan sediakan dokumen untuk memastikan Tuan Park datang ke mahkamah” ucap En Lee. Hae Jin mengangguk

“dah, aku hantar kau balik” ajak Taehyung. Dengan malas Hae Jin bangun.

****

Hae Jin membuka perlahan pintu rumah, kelihatan Jimin sedang bersantai di hadapan TV. Patutla tak datang.

“apsal tak datang?” soal Hae Jin.

“Saya taknak cerai’ balas Jimin selamba.

“bukan ni ke yg awak nak dari dulu. Cerai?” sindir Hae Jin.

“Hae Jin, berikan saya peluang kedua. Please” rayu Jimin.

you’re not deserve to get a chance” Hae Jin terus berlalu.

*****

“Hae Jin, boleh saya masuk?” muncul Seohyun di sebalik pintu.

“masuklah” Hae Jin mengubah posisinya kepada duduk.

“boleh tak awak batalkan penceraian dengan Jimin? Jimin betul-betul dah berubah & cintakan awak. Please bagi peluang kedua untuk dia. Saya janji lepas anak ni lahir saya akan pergi jauh dari hidup awak berdua” terang Seohyun.

“anggap jelah kami takde jodoh. Mungkin awak jodoh terbaik untuk dia” balas Hae Jin. Seohyun diam, dia tak tau lagi macam mana nak perbaiki hubungan Hae Jin dgn Jimin.

boy ke girl ni?” soal Hae Jin sambil menyentuh perut Seohyun.

“mana nampak lagi, baru 3 bulan” Seohyun ketawa. Hae Jin turut sama ketawa.

don’t worry, 1 hari nanti awak akan merasa pengalaman jadi Eomma” ujar Seohyun.

“I wish” Hae Jin senyum.

“Awak terlalu baik Hae Jin” ucap Seohyun.

“Saya anggap ni takdir saya, mungkin kami takde jodoh” Balas Hae Jin.

“Eem malam ni saya nak tidur dengan awak boleh?” Soal Seohyun.

“Laa apsal taknak tidur dengan Jimin? Kalau jadi pape senang, Jimin boleh tengokkan” ujar Hae Jin.

“Sebab dia busuk, minyak wangi dia buat saya pening” ucap Seohyun. Hae Jin ketawa, baginya minyak wangi Jimin sangat wangi. Dia pun suka bau.

“Boleh. Kalau macam tu jomlah kita tidur. Dah lewat ni. Kesian baby ngantuk” Hae Jin menyentuh perut Seohyun. Mereka berdua tidak sedar Jimin memerhatikan di sebalik pintu.

“Maafkan saya Hae Jin” ucap Jimin perlahan sebelum dia menapak pergi.

******

“Alamak Hae Jin, salad takde lah” ucap Seohyun sambil membuka peti sejuk.

 “Laa dah habis ke? Ish ni Jimin la ni yg makan banyak sangat” bebel Hae Jin.

“Kalau macam tu saya pergi beli lah kejap depan sana” Seohyun meletakkan sudip.

“Eh takpayah, biar Jimin je pergi beli..awak tengah pregnant mana boleh jalan jauh” larang Hae Jin.

“Dekat je depan tu. Kan doktor suruh saya banyak exercise. Saya peegi kejap je” Seohyun bertegas. Apronya ditanggalkan.

“You nak pergi mana ni?” soal Jimin.

“I nak beli Salad kat depan sana. You tolong Hae Jin masak jap” arah Seohyun.

“Takpayah, I belikan. You duduk rumah” Jimin mencapai kunci keretanya.

“Takpe, dekat je. You tolong Hae Jin masak” Seohyun terus keluar.

“Awak nak tolong saya tolong apa?” Soal Jimin.

“Kacau sup tu” arah Hae Jin.

(Selepas 30 minit)

“Aik mana dia ni, dah lama” bisik Hae Jin. Dia mula mendail nombor Seohyun namun tiada jawapan. Dia mula berasa bimbang.

“Call Seohyun. Dari td saya call tak angkat. Risau kalau berlaku sesuatu” ujar Hae Jin. Jimin mengeluarkan telefon bimbitnya. Namun setelah beberapa kali mencuba masih tiada jawapan. Tak sampai seminit telefon Jimin kembali berdering, Jimin pantas mengangkatnya.

“Ye saya, apa? Okey saya datang!” Jimin menamatkan panggilan.

“Kita pergi hospital! Seohyun accident!” Jimin menarik Hae Jin masuk ke keretanya.

(Setibanya di Hospital)

“Doc, macamana isteri saya?” Soal Jimin termengah-mengah.

“Kandungan Puan Seohyun saya tak dapat selamatkan, dia mengalami pendarahan yg teruk” terang Doktor. Jimin meraup mukanya.

“Seohyun sendiri macamana?” soal Hae Jin pula.

“Dia agak parah, tapi Puan Seohyun dah sedar. Encik & Puan boleh melawat dia” ucap Doktor. Jimin & Hae Jin terus meluru masuk. Seohyun terbaring sambil mengenakan alat bantuan pernafasan.


K setakat itu sahajaaaa. Mohon dapat support. Cuti ni aku akn update lebihhhh kerap. So mohon vote + comment guysss

[C] Cold Adopted Brother [PARK JIMIN : 박 지민 ]Where stories live. Discover now