Jimin hanya tersenyum melihat Haejin yg begitu khusyuk menonton rancangan kartun kegemaranya. Dia berharap keadaan macamni boleh kekal selamanya.
“OPPA!” Jimin sedikit terhinjut apabila Haejin menjerit namanya.
“Oppa kenapa, Haejin panggil tak dengar?” soal Haejin.
“ya kenapa sayang?” tanya Jimin.
“bila Eomma Appa boleh keluar hospital? Haejin rindukan diorang” ucap Haejin. Jimin menelan liurnya. Dia sendiri tak tau macamana nak terangkan kpd Haejin cerita sebenar.
“nanti kita pergi. Haejin tau kan Hospital banyak kuman. Haejin kan masih sakit, kalau pergi sana nanti kena virus. Nak kena inject?” soal Jimin. Haejin pantas mengeleng.
“tp Haejin rindukan diorang” ucap Haejin perlahan.
“Mama, Papa & Oppa ada kan” pujuk Jimin. Haejin duduk kembali dgn kecewa.
“Haejin sayang Oppa tak?” tanya Jimin.
“sayang” jawab Haejin pantas.
“kalau Oppa buat salah, Haejin Maafkan tak? “ tanya Jimin lagi. Haejin mengangguk.
“kenapa?” tanya Jimin.
“sebab Haejin sayang Oppa la” jawab Haejin. Jimin mengeggam tangan Haejin.
“mungkin Haejin tak ingat pasal ni tapi Oppa nak Haejin tau, Oppa sayangkan Haejin sangat-sangat. Oppa minta maaf atas semua salah Oppa” Jimin menangis.
“Oppa jangan nangis! Oppa tak salah. Hae.. Haejin yg salah sebab selalu buat Oppa marah. Oppa jangan na..nangis!” ucap Haejin kalut.
“Oppa minta maaf Haejin. Maafkan Oppa, Oppa memang tak guna. Oppa hancurkan hati orang sebaik Haejin. Oppa menyesal, Oppa minta sangat peluang dari Haejin. Oppa nak betulkan keadaan” Jimin tunduk sambil mengeggam tangan Haejin.
“kan saya dah maafkan. Berapa kali nak cakap”
Jimin mengangkat mukanya dgn tak percaya.
“Haejin cakap apa tadi?” soal Jimin.
“Oppa tak salah, Haejin yg salah sebab selalu buat Oppa marah. Haejin janji takkan kacau masa Oppa dgn Mama Papa lagi” ucap Haeji polos.
“bukan yg tu. Lepas tu” tanya Jimin.
“Haejin sayang Oppa” ucap Haejin tanpa ragu. Jimin meraup mukanya. mungkin dia salah dengar td.
“Oppa janganla nangis. Tak handsome” Haejin mengelap air mata Jimin. Jimin ketawa akhirnya.
“Haejin pegi siap. Kita jalan-jalan. Pergi cakap kat Mama dulu” arah Jimin.
“kita nak jalan mana Oppa?!” soal Haejin teruja.
“mana je yg Haejin nak, tapi ada syaratnya” ucap Jimin sambil tunjuk pipinya.
“thanks Oppa! Sayang Oppa!” Haejin mencium kedua pipi Jimin sebelum berlari ke arah Pn Park.
“jangan terlepas pandang, Mama takut dia hilang” tegur Pn Park.
“okey Ma. Jangan risau. Jom Haejin” Jimin memimpin tangan Haejin menuju ke kereta.
****************
“Oppa tengok ni! Ada baby crab!” Haejin menunjuk anak ketam di atas tanganya kepada Jimin. Jimin yg sedang duduk di atas pasir pantai bangun.
“wah comelnya. Ni kalau Namjoon nampak mesti dia melompat” ucap Jimin.
“Namjoon tu sape” tanya Haejin.
“Namjoon tu kawan kita masa kat Uni.. ah anak kawan Papa” tipu Jimin. Muka Haejin berkerut.
“Oppa, nak bela baby crab ni kat rumah boleh?” ucap Haejin.
“tak boleh sayang” balas Jimin.
“kenapa?” suara Haejin sedikit sedih.
“habitat dia kat sini, tak sesuai nak bela kat rumah” ujar Jimin.
“habitat tu apa?” tanya Haejin lurus.
“habitat tu tempat tinggal. Dia kena tinggal dalam air laut. Nanti kalau Mama dia cari macamana? Mesti Mama dia sedih anak dia hilang” jelas Jimin panjang lebar.
“fine” Haejin meletakkan anak ketam tersebut ke atas pasir.
“good girl. Okey Oppa ganti dgn benda lain. Haejin nak apa Oppa belikan” ujar Jimin.
“Haejin nak tu! Yang paling besar!” Haejin tunjuk cotton candy.
“kecuali junk food. Haejin tau kan Oppa tak suka Haejin makan benda macam tu, kang makan benda manis sakit gigi” ucap Jimin.
“tadi cakap semua boleh”gumam Haejin.
“Oppa belikan teddy bear nak? Salad ke? Haa buah nak?” pujuk Jimin. Haejin mengeleng, mukanya sedikit masam.
“Okeyla. Jom” Jimin mengalah. Muka Haejin terus ceria.
“Nak apa lagi?” tanya Jimin apabila cotton candy mereka hampir habis.
“nak ayam goreng. Nak 2!” jawab Haejin.
“amboi 2. Kalau macam tu Oppa nak kiss 2 kali” balas Jimin. Haejin tanpa banyak soal mengucup kedua pipi Jimin.
“omey jom pegi beli. Lepasni kita balik. Dah nak malam ni” ajak Jimin. Haejin mengangguk laju sebelum memegang tangan Jimin menuju ke kedai menjual ayam goreng.
Why Hae Jin jadi terlalu innocent 😂😂. Patut ke Simen mendapat peluang lagi😳😳😳
YOU ARE READING
[C] Cold Adopted Brother [PARK JIMIN : 박 지민 ]
FanfictionBila kau cuba nak berbaik dengan abang angkat kau, tapi dia sedingin ais dan garang macam singa #1 in fanfiction (13/12/2020) #2 in bts (30/7/2021)