PART 27
Hae Jin mengintai dari celah pintu. Kelihatan Jimin sedang khusyuk bermain Piano. Dari dulu dia suka mencuri-curi dengar Jimin bermain piano. Dia mendengar dgn khusyuk.
“Hae Jin! Buat apa kat luar. Masuk! ” panggil Jimin. Hae Jin tersentak. Kantoi dgn Jimin. Mesti lepasni dia akan dimarah teruk. Sama mcm Jimin selalu buat.
“Maaf. Hae Jin takkan curi-curi dengar lagi” Hae Jin tunduk sambil bermain dgn jarinya. Jimin yg faham sedikit mengeluh, betapa teruk layananya terhadap Hae Jin dulu.
“Pandang Oppa” arah Jimin. Hae Jin mengangkat mukanya, ada sedikit air mata bergenang di matanya.
“Oppa tak marahlah. Jangan nangis. Oppa tak suka” Jimin mengelap air mata Hae Jin.
“Nak Oppa ajarkan?” soal Jimin. Hae Jin mengangguk laju.
“Okey, tengok kat kertas ni. Ni kod dia. Yg ni bla bla..” terang Jimin. Hae Jin mengangguk faham. Mereka mula hanyut dalam pembelajaran piano.
******
“Hae Jin, panggilkan Oppa turun makan” arah Pn Park.
“Okey Mama!” Hae Jin berlari ke bilik Jimin. Dia mengetuk namun tiada jawapan. Dia mengambil keputusan untuk masuk sahaja walaupun hatinya berdebar takut. Bukan apa Jimin tak suka org masuk ke biliknya. Gambar di atas meja menarik perhatianya.
“Eo bila pula gambar ni?” Hae Jin menggaru kepalanya. Gambarnya berdua dgn Jimin dalam pakaianya selalu dipakai oleh pasangan berkahwin. Bunyi pintu bilik air yg dibuka mengejutkan Hae Jin. Gambar di tanganya terjatuh.
“Maaf Hae Jin tak sengaja sentuh barang Oppa!” Hae Jin kalut mengutip serpihan kaca dia atas lantai.
“Oh God Hae Jin! Stop!” Arah Jimin sambil menahan tangan Hae Jin dari terus mengutip kaca. Tanganya sudah berlumuran darah.
“Maaf Oppa” ucap Hae Jin yg sudah menangis krn takut dimarahi.
"pandang sini" arah Jimin. Hae Jin mengangkat mukanya yg sudah basah dengan air mata.
“Tak Oppa tak marah, Oppa risau je” Jimin mengambil tuala kecil lalu membalutnya. Dia menarik Hae Jin turun ke bawah.
“Laa kenapa berdarah ni!” Soal Tn Park kalut.
“Dia kena kaca Pa” jawab Jimin sambil membersihkan darah di tangan Hae Jin. Panjang juga kesan luka.
“Sakit tak?” Soal Jimin sambil menyapu ubat luka. Hae Jin mengeleng.
“Lain kali jangan pegang kaca lagi. Kalau kudung tangan macamana?” Soal Jimin sedikit tinggi.
“Jimin” tekan Pn Park.
“Sorry” ucap Hae Jin perlahan.
“Dah jom kita makan” ajak Tn Park. Mereka semua menuju ke meja makan.
“Sini Oppa suapkan. Hae Jin duduk diam” Jimin menyuakan sudu berisi ayam goreng & nasi. Hae Jin hanya menurut. Mereka makan sambil bergelak ketawa.
“Thanks Oppa suap Hae Jin” Hae Jin senyum.
“Thanks je? Tak cukup tu” Jimin muncung.
“Habistu Oppa nak apa? Hae Jin mana ada duit nak bagi” Soal Hae Jin.
“Kiss sini” Jimin tunjuk kedua-dua pipinya.
“Okey” Hae Jin tanpa banyak soal menurut.
“Mentang-mentang dia tak ingat kamu amik kesempatan ye” perli Tn Park.
“Hehehehe” Jimin ketawa.
“Hae Jin tak ingat apa Papa? Hae Jin ada lupa sesuatu ke?” tanya Hae Jin. Mereka semua sedikit tersntak dgn soalan Hae Jin.
“Gambar tadi. Kenapa gambar tadi Hae Jin pakai pakaian pengantin dgn Jimin Oppa?” tanya Hae Jin lagi.
“Oh tu.tu gambar masa Hae Jin masuk pertandingan corsplay dgn Jimin Oppa” bohong Pn Park.
“Yeke? Bila? Kenapa Hae Jin tak ingat pun?” soal Hae Jin.
“Hae Jin, stop tanya soalan yg bukan-bukan okey?” Ujar Jimin. Muka Hae Jin seakan berfikir.
“Suprise!” Muncul 1 suara di sebalik pintu. Muncul Taehyung bersama Lisa.
“Tae! Aku rindu kau. Err ni sape?” Tanya Hae Jin apabila merungkaikan pelukanya.
“Ni Lisa” tunjuk Taehyung.
“Hi Lisa Unnie. Kim Hae Jin imnida!” Hae Jin tunduk hormat.
“Hai Hae Jin. Awa....err Hae Jin sihat?” Tanya Lisa. Sememangnya dia turut terkejut apabila diberitahu Taehyung keadaan Hae Jin.
“Sihat! Tapi semua orang cakap Hae Jin still sakit & tak benarkan Hae Jin pergi sekolah. Tak fahamlah” rungut Hae Jin.
“Ni tangan berbalut. Hae Jin tak sihat la ni” Lisa menujuk tangan Hae Jin.
“Kenapa tangan kau?” Soal Taehyung sambil membelek tangan Hae Jin.
“Kena kaca” terang Hae Jin.
“Taehyung Lisa mari minum dulu, lama Aunty tak berbual dgn kamu berdua” panggil Pn Park.
“So macamna perkembangan Hae Jin?” Tanya Taehyung.
“Erm camtulah. Kekadang aku pening nak jawab soalan dia” balas Jimin.
“Cuma parent dia kami tak bagitau lagi. Sekarang dia masih ingat parent dia masih dirawat di hospital. Kami tak tau sampai bila boleh sembunyikan benda ni” keluh Tn Park.
“Kenapa tak cerita perkara sebenar?” Soal Lisa.
“Dia takkan faham. Dulu lepas accident dia menangis teruk panggil nama Eomma Appa. Berbulan jugak dia murung. Kami just cakap mereka dirawat di hospital & pelawat tak dibenarkan sebab dia masih bawah umur” jawab Jimin.
"entahla, Aunty kadang-kadang tak sampai hati nak tipu dia. Hari-hari dia tanya pasal parent dia" keluh Pn Park.
"kita buat setakat termampu. Nanti saya akan bantu apa yg patut" balas Taehyung.
Okeyyy guysss. Dah update yg terbaru. Harap korang dapat vote & comment! I'll try to upload as soon as possible
YOU ARE READING
[C] Cold Adopted Brother [PARK JIMIN : 박 지민 ]
FanfictionBila kau cuba nak berbaik dengan abang angkat kau, tapi dia sedingin ais dan garang macam singa #1 in fanfiction (13/12/2020) #2 in bts (30/7/2021)