PART 32

2.7K 250 66
                                    

PART 32

“Jimin lepasni kamu pergi pasaraya, belikan barang dapur. Mama dah listkan barang-barang diperlukan Hae Jin kamu rehat kat rumah ye, 2-3 hari ni tinggal kat sini dulu” ucap Pn Park.

“Mama ada nak pergi mana?” Soal Jimin sambil menghirup kopinya.

“Papa nak ajak Mama dating” balas Tn Park.

“Woah cayalah Papa!” Hae Jin ketawa.

“Serius la Pa” Jimin buat muka.

“Kawan Papa ada buat majlis, jadi mumgkin kami balik lewat sikit” kata Tn Park.

“Ingat, jangan tertinggal walau 1 pun barang” pesan Pn Park.

“Yes Mam!” Balas Jimin.

***

Hae Jin baring di atas sofa di ruang tamu, sebenarnya dia nak ikut Jimin pergi pasaraya tapi dia malu nak cakap. Jimin turun sambil membimbit jaketnya.

“Awak nak pesan apa-apa tak?” Soal Jimin. Hae Jin mengeleng tanpa memandang Jimin. Jimin menuju ke pintu lalu memakai kasut.

“Kalau nak ikut siap cepat. 5 minit, lambat tinggal” ucap Jimin. Dia tau dari tadi reaksi Hae Jin nampak macam nak ikut sekali

“Dah siap!” Hae Jin terus berlari ke arah Jimin sambil memakai kasutnya. Jimin tersenyum, teringat Hae Jin yg dulu selalu teruja bila dia ajak jalan-jalan.

“Pehal senyum?” Tanya Hae Jin.

“Saya rindukan awak yg 10 tahun tu. Seorang yg ceria tapi mudah merajuk” Jimin masih lagi terseyum.

“jangan nak buat cerita. Cepatla, dah lambat ni” balas Hae Jin untuk cover malu. Jimin hanya mengikut dari belakang.

****

“Daun bawang  yg ni ke?” Jimin tunjuk sayur di tanganya.

“Tu kubis” balas Hae Jin. Tak sampai 5 minit Jimin muncul lagi.

“Yg ni?” Soal Jimin.

“Tu timun. Apsal la lembab sangat suami aku ni” Hae Jin tepuk dahinya.

“Suami? Eh awak cakap sy suami awak? Tu maksudnya awak dah boleh terima sy? Kan? Kan?” Jimin menyiku-nyiku lengan Hae Jin.

“Mana ada sy cakap suami. Saya cakap lembap. L.E.M.B.A.B” Hae Jin mengeja satu persatu.

“Sampai hati cakap sy lembab” muncung Jimin.

“Memang lemmbab pun. Daun bawang pun tak kenal, pergi google la. Tu pun nak ajar ke?” Soal Hae Jin. Jimin muncung beralih semula ke arah sayur. 3 minit kemudian dia muncul bersama daun bawang di tangan.

*****

Hae Jin merendamkan kakinya ke dalam kolam. Rasa tenang. Tiba-tiba dia rasakan ada seseorang duduk di sebelahnya. Hae Jin mengesot ke tepi namun orang tersebut turut sama mengesot ke arahnya.

“Jauh sikit boleh tak? Rimaslah” jeling Hae Jin.

“Sampai bila awak nak marah saya?” tanya Jimin. Namun Hae Jin hanya diam. Tiba-tiba Jimin berdiri, bajunya ditanggalkan & mencampakkan ke arah Hae Jin lalu terjun ke dalam kolam.

“Basahlah!” Hae Jin mengelap mukanya yg terkena percikan air.

“Alang dah basah jomlah terjun sekali. Air tak sejuk” Jimin ketawa.

“Tak nak” Hae Jin bangun namun dia tergelincir & jatuh ke dalam kolam. Jimin ketawa terbahak-bahak.

“Tulah jual mahal sangat” ejek Jimin sambil ketawa.

“Malas nak layan” dengan muka yg masih merah Hae Jin bangun dari kolam & naik ke atas.

“Uuu seksinya, warna biru. My favaurite” usik Jimin. Hae Jin memandang pakainya yg basah. K dia dah tau apa yg Jimin pandang.

“Pervert!” Hae Jin terus berlari ke dalam rumah meninggalkan Jimin yg masih ketawa.

“Haih dahla usik dia” bebel Tn Park.

“Tu yg dia selalu angin. Usik dia lagi” balas Pn Park. Jimin keluar dari kolam.

“Lagi dia marah lagi Jimin suka. Bye Papa Mama, nak sambung kacau budak tu” Jimin berlari masuk ke dalam rumah.

****

Hae Jin menzip hoodienya. Effect jatuh ke dalan kolam tadi buatkan badanya sejuk sampai sekarang.

“Nah” Jimin menyuakan hot chocolate. Namun Hae Jin hanya mengeleng dgn wajah yg masih bengang.

“Alahai jual mahal. Orang buat baik tak nak” ucap Jimin.

Can you please go away?” Soal Hae Jin.

“Tak nak” Jimin duduk di sebelah Hae Jin yg sedang baring di atas sofa.

“Papa!, tengok Jimin ni. Dia kacau Hae Jin. Mama!” jerit Hae Jin. Namun Pn & Tn Park hanya memandang kemudian mengeleng.

“See? Papa Mama tak layan” Jimin ketawa.

“Auw!” Jimin terjerit kecil apabila Hae Jin mencubit perutnya. Hae Jin menjeling lalu menaiki tangga ke biliknya.

“Dah-dahla usik dia Jimin” nasihat Tn Park.

“Tu je cara nak buat dia bercakap dgn Jimin Pa” balas Jimin.

“Yelah tapi jangan memanjang usik dia. Kang dia rimas pulak” sampuk Pn Park. Jimin hanya mengangkat bahu. Sejujurnya dia sangat bahagia dengan kehidupan sekarang

Sad or happy ending? Nak habis dah ni 😳

[C] Cold Adopted Brother [PARK JIMIN : 박 지민 ]Where stories live. Discover now