PART 30

2.7K 253 54
                                    

PART 30

Jimin membetulkan rambutnya sebelum menuruni tangga. Turun sahaja dia nampak Hae Jin sedang sibuk mewarna sambil menjawab soalan matematik yg dia bagi. Bibirnya mengukir senyuman, sememangnya Hae Jin memang genius sejak kecil.

“Hae Jin buat apa ni?” Soal Jimin sambil menggosok kepala Hae Jin.

“Main bola” jawab Hae Jin selamba.

“Amboi dah pandai menjawab” Jimin menggeletek Hae Jin membuatkan gadis tersebut menjerit kegelian.

Stop! Stop!” Hae Jin cuba menahan tangan Jimin.

“Harini Oppa teman Hae Jin. Oppa tak pergi office” ucap Jimin.

“Serius!? Jadi kita boleh pergi taman kan!?” Soal Hae Jin gembira.

“Boleh. Kalau Oppa dapat kiss” ucap Jimin.

“Thanks Oppa!” Hae Jin memeluk Jimin erat. Sebuah kucupan higgap di pipi Jimin.

“Elokla tu. Luangkan masa dgn dia. Selalu dia cakap bosan bila kamu takde” Pn Park meletakkan secawan air.

“Jimin faham Ma, cuma tulah office banyak sangat kerja. Lagi-lagi lepas Hae Jin jadi macam ni” keluh Jimin.

'Dashi Run Run’~~ Jimin menjawab telefonya.

Why Jungkook? Office? Kan aku cuti haish kau ni. Ha yelah” Jimin menamatkan panggilan dgn muka keruh. Pn Park membuat muka faham.

“Erm Hae Jin nak ikut Oppa pergi office Papa tak?” Soal Jimin.

“Nak! Nak!” Jawab Hae Jin pantas.

“Tapi 1 syarat. Behave” ujar Jimin.

Okey I promise!” sahut Hae Jin ceria.

“Kami pergi sekejap je Ma” ucap Jimin. Pn Park mengangguk. Mereka berdua menuju ke kereta.

(Sebaik sampai di Park Holding)

Jimin mengenggam tangan Hae Jin mengikutnya. Baru sahaja sampai di lobi Hae Jin berhenti berjalan. Jimin dapat melihat muka Hae Jin yg nampak tak selesa & takut.

“Kenapa diorang semua tunduk kat kita?” Tanya Hae Jin.

“Sebab kita anak Papa. Kita pemilik syarikat ni. Diaorang hormat kat kita” terang Jimin.

“Tapi Hae Jin bukan anak Papa. Kan Oppa selalu cakap” terang Hae Jin. Jimin menarik nafasnya. Aduh sakit nak jelaskan kpd Hae Jin yg suka bertanya.

“Jom” tarik Jimin. Hae Jin hanya mengikut Jimin yg membawanya ke 1 bilik. Hae Jin memandang bilik sebelah dgn khusyuk &  muka berkerut.

“Kenapa Hae Jin? “ tanya Jimin.

“Bilik tu. Macam kenal” jawab Hae Jin.

“Hae Jin kan first time datang sini, macam mana boleh kenal?” Dalih Jimin. Hae Jin pula yg blur. Tiba-tiba pintu dibuka. Hae Jin pantas berlari ke arah Jimin.

“Hah sampai pun kau. Hai Hae Jin” Jungkook senyum. Hae Jin menyorok di belakang Jimin, dia hanya mengintai dari belakang. Jungkook memandang Jimin sebagai tanda kenapa.

“Maaflah  dia memang macam ni dgn orang yg tak kenal” jelas Jimin.

“Come Hae Jin. Jungkook Oppa ni baik” ucap Jimin. Hae Jin perlahan-lahan beralih ke tepi Jimin.

“Hae Jin sihat?” tanya Jungkook. Hae Jin hanya mengangguk. Jimin mengeluarkan Ipad dari lacinya.

“Hae Jin tengok movie kat sofa sana. Oppa nak bincang dgn Jungkook Oppa kejap” arah Jimin.

“Okey Oppa” jawab Hae Jin lalu berlalu ke sofa.

“Comel pulak aku tengok Hae Jin macam ni” Jungkook senyum.

“Bini aku tu. Kau jangan buat hal” jeling Jimin.

“Dia takde tanda-tanda nak sembuh ke?” soal Jungkook.

“Adalah sikit. Tapi aku harap dia macam ni selamanya. Kalau dia ingat nanti dia akan bencikan  aku balik” keluh Jimin.

“Sokay Bro, aku yakin Hae Jin akan maafkan kau. Walau dia nampak keras hati & degil dia baik tau” ucap Jungkook.

“Okey lets proceed our discussion. Aku nak balik awal ni. Aku dah janji dgn dia nak pergi taman harini” ujar Jimin. Jungkook mengeluarkan fail & mereka mula berbincang.

(Selepas 2 jam)

“Esok kau cuti lagi?” Tanya Jungkook.

“Yup. Maybe sampai minggu depan. Aku nak spend time dgn Hae Jin” jawab Jimin.

“Baguslah. Kalau macam tu aku pegi dulu. Tu kejutkan dia. Dah lama dia tidur kat situ” tunjuk Jungkook. Jimin mengangguk & menuju ke arah Hae Jin.

“Sayang bangun” Jimin menepuk bahu Hae Jin.

“Ngantukla Mama” ucap Hae Jin dgn mata terpejam.

“Bangun cepat, kalau tak Oppa tinggal” tegas Jimin. Hae Jin membuka matanya & bangun sambil menguap.

“Ngantukla Oppa” ujar Hae Jin dgn suara serak.

“Alah kesianya princess Oppa. Meh Oppa gendong. Naik cepat” Jimin membongkokkan badanya. Hae Jin terus melompat di atas belakang Jimin.

(Di Taman)

“Hae Jin jangan lari, penatlah Oppa nak kejar!” Jimin membongkok sambil mengambil nafas.

“Kejarla! Kejarla!” Hae Jin terus berlari-lari sambil memandang ke arah Jimin.

“Hae Jin tengok depan!” laung Jimin sebelum Hae Jin jatuh tergolek akibat terlanggar tiang di depanya. Jimin pantas meluru.

“Hae Jin okey tak!? Dengar suara Oppa tak!? Bukak mata cepat!! ” Jimin menepuk pipi Hae Jin yg nampak mamai. Kepalanya sedikit berdarah.

“Hae Jin okey, Hae Jin deng..” belum sempat Hae Jin membalas dia terlebih dahulu pengsan.

Bersambunggggg... Sila vote kawan kawan anddddd kepada yg nak ambil PT 3 tu, good luck guys! Semoga dipermudahkan untuk menjawab nanti. Bye!

[C] Cold Adopted Brother [PARK JIMIN : 박 지민 ]Where stories live. Discover now