PART 25
Jimin mengusutkan rambutnya. Taehyung juga hanya diam. Tak lama kemudian muncul Tuan & Puan Park.
“Jimin macamana boleh jadi macam ni?” Soal Pn Park cemas.
“Jimin halang dia tadi & dia hilang imbangan & jatuh. Jimin minta maaf Mama” ucap Jimin.
“Takpelah. Benda dah jadi” sampuk Tuan Park.
“Thanks Taehyung sebab bagitau kami pasal Hae Jin nak sambung belajar, memang dia ada cakap tapi tak sangka secepat ni dia nak pergi” ucap Tuan Park.
“Ish takde hal la Uncle” balas Taehyung. Tiba-tiba pintu dibuka. Muncul Doktor.
“Macamana isteri saya Doc?” Soal Jimin.
“Pn Hae Jin dah sedar. Semua bolehla masuk melawat” ucap Doktor. Semua meluru masuk kecuali Jimin. Dia masih rasa bersalah atas apa yg terjadi.
“Mama Papa!” Ucap Hae Jin gembira.
“Kamu okey?” Soal Pn Park sambil memeluk Hae Jin.
“Okey! Hae Jin kan kuat!” ucap Hae Jin bersemangat. Jimin masuk & berdiri di sebelah Tuan Park.
“Erk ni sape Mama?” soal Hae Jin.
“Hae Jin, ni Jimin” balas Tuan Park. Jimin dah mula tak sedap hati.
“Jimin Oppa? Bukanla Papa, Jimin Oppa bukan macam ni” ucap Hae Jin blur.
"oppa?" giliran Jimin pula blur. Doktor yg berada di belakang meluru ke depan.
“Semua boleh beredar dulu. Sy nak lakukan pemeriksaan” arah Doktor.
(Selepas 10 minit)
“Puan Hae Jin amnesia. Dia masih ingat dia berumur 10 tahun” terang Doktor. Jimin jatuh terduduk.
“Sokay, nanti dia akan ingat. Banyakkan bersabar” Taehyung membantu Jimin bangun.
“Semua salah aku, kalau aku tak tarik beg dia tadi, semua ni takkan jadi” Jimin meraup mukanya.
“Dont worry, sy rasa benda ni takkan lama. Cuma kita semua kena bantu dia untuk ingat kembali” sampuk Doktor. Mereka semua mengangguk faham.
********************
“Sikit lagi” Pn Park menyuakan bubur. Hae Jin mengeleng tanda kenyang.
“Mama, nak balik” rengek Hae Jin.
“Nanti dah sihat kamu boleh balik” balas Pn Park.
“Anak Papa tak sihat lagi, macamana nak balik?” Soal Tn Park sambil menggosok kepala Hae Jin.
“Eem bila Hae Jin boleh jumpa Eomma Appa?” Soal Hae Jin polos. Tn & Pn Park berpandangan sesama sendiri. Mereka tak tau macam mana nak bagitau yg parent Hae Jin sebenarnya dah meninggal. Tiba-tiba muncul Jimin. Hae Jin menarik Pn Park merapatinya.
“Hae Jin sihat?” Soal Jimin lembut. Hae Jin diam namun dia memeluk Pn Park erat.
“Ni Jimin Oppa lah” ucap Tn Park.
“Tak Jimin Oppa bukan macam ni. Muka Jimin Oppa lain” terang Hae Jin jujur.
“Sebab Hae Jin tidur lama sangat. Sampai muka Oppa dah lain” ujar Pn Park.
“Ni Oppa bawakan hadiah” Jimin mengeluarkan teddy bear kecik dari poketnya. Hae Jin mengeleng laju.
“Taehyung cakap tak boleh ambil barang dari stranger” balas Hae Jin.
“Sampai hati cakap Oppa stranger. Tak sayang Oppa ke? Dah taknak kawan dengan oppa ke? ” Soal Jimin sedikit merajuk.
“Bukan! Err..err Oppa selalu tak bagi Hae Jin pegang barang Oppa” ucap Hae Jin. Pn & Tn Park ketawa mendengar kata-kata Hae Jin.
“Ni Oppa bagi. Hae Jin ambik & Oppa tak marah” Jimin memaniskan mukanya. Hae Jin mengambil dgn ragu-ragu.
“Itulah kamu, selalu marah-marah dia masa kecik. Tengok dia pun takut dgn kamu” Pn Park masih ketawa.
“Ambillah peluang ni. Layan dia elok-elok” nasihat Tn Park.
“I will Pa” ucap Jimin. Dia takkan sia siakn peluang ni.
“Mama, mana Taehyung?” Soal Hae Jin lagi.
“I’m here!” muncul Taehyung bersama plastik di tangan.
“Papa, siapa dia ni? Kenapa dia mengaku Taehyung? Muka Taehyung bukan macam ni” Hae Jin berbisik namun suaranya boleh didengari semua orang.
“Ni akulah Taehyung. Ni sebab kau tidur lama sangat, sampai muka aku berubah” jelas Taehyung. Kalau dia cerita perkara sebenar bukanya Hae Jin faham pun.
“Tak. Tipu” balas Hae Jin pantas.
“Okey ni aku bawakan coklat kegemaran kau. Birthday aku 31 December. Sekarang percaya tak aku ni Taehyung?” Soal Taehyung lg.
“Siapa nama teddy bear yg Taehyung bagi?” Duga Hae Jin.
“Tata” jawab Taehyung pantas. Hae Jin nampak percaya dengan kata-kata Taehyung.
“Muka kau lain. Tapi senyuman petak kau sama” ucap Hae Jin. Jimin hanya menahan rasa cemburunya. Dengan Taehyung boleh pula rapat, dgn dia janganlah.
“Tapi aku makin handsome kan?” Soal Taehyung sambil ketawa.
“Tak! Papa aku lagi handsome!” Jawab Hae Jin sambil menjelir lidahnya.
“Dah dah, sekarang Hae Jin rehat ye. Nanti kami semua datang lagi” ucap Pn Park. Hae Jin mengangguk & mereka semua keluar.
K itu sahaja untuk kali ni, harap korang dapat vote and comment!
YOU ARE READING
[C] Cold Adopted Brother [PARK JIMIN : 박 지민 ]
FanfictionBila kau cuba nak berbaik dengan abang angkat kau, tapi dia sedingin ais dan garang macam singa #1 in fanfiction (13/12/2020) #2 in bts (30/7/2021)