PART 33

2.7K 249 6
                                    

Jimin membuka pintu biliknya. Kelihatan Hae Jin sudah nyenyak tidur sambil memeluk teddy bear pemberianya. Matanya tertancap pada bagasi di hujung katil. Nampaknya Hae Jin dah siap kemas barang mereka untuk pulang ke rumah mereka esok.

Good night” Jimin kiss dahi Hae Jin sambil membetulkan comforter. Dia baring sambil mengahadap muka Hae Jin.

******

Jimin membuka matanya perlahan, dia meraba ke sisinya, kosong. Dia bangun sambil mengenyeh matanya. Dah pukul 7.30 pagi, dengan pantas dia mencapai tuala & menuju ke bilik air.

(Di dapur)

“Mana Jimin? Tak bangun lagi?” soal Tn Park.

“Tidur lagi” balas Hae Jin

Good morning” sapa Jimin

“Ingat tidur lagi” tegur Pn Park

“Ingat tak nak bangun sbb ada bantal peluk yg lembut tapi lapar pulak, tu yg turun” balas Jimin selamba. Tn & Pn Park ketawa manakala Hae Jin hanya menjeling tajam

“Kalau macam tu lagi cepatlah Papa Mama dapat cucu” usik Tn Park.

“Urm Papa Mama, kalau lepasni Hae Jin nak keluar kejap boleh? Sebelum balik ke rumah kami” ujar Hae Jin. Cuba untuk mengalih topik.

“Pergi mana?” tanya Pn Park.

“Jumpa Eomma Appa” balas Hae Jin. Pn & Tn Park hanya mengangguk. Mungkin Hae Jin terlalu rindukan Eomma & Appanya

“Saya hantarkan” ujar Jimin namun Hae Jin hanya mengeleng.

“Biarlah Jimin teman, lagipun dengan kamu yg tak berapa sihat, Mama risau” ucap Pn Park. Lambat-lambat Hae Jin mengangguk.

*****

Hae Jin menarik nafas Apabila tiba di tempat pengebumian Eomma Appanya. Bunga di tanganya diletakkan di atas tempat Eomma & Appanya dikebumikan.

“Eomma, Appa. Hae Jin datang” ucap Hae Jin.

“I miss you Eomma Appa, dah 12 tahun kita berpisah. Eomma Appa jangan risau, Papa Mama jaga Hae Jin dengan baik. Diorang layan Hae Jin macam anak kandung diorang. Taehyung dah ada girlfriend sekarang, tapi dia masih lagi jaga Hae Jin. Seronok kan kalau kita dapat berkumpul sama-sama” ucap Hae Jin sambil megelap air matanya yg mengalir laju. Jimin yg berada di sebelah turut sebak.

“Eomma Appa, Jimin janji Jimin akan jaga Hae Jin macam nyawa Jimin sendiri. Jimin minta maaf kalau selama ni Jimin menyakiti Hae Jin. Jimin janji akan sayang dan cintakan dia, sampailah Jimin mati. I promise Eomma Appa” Jimin tunduk hormat. Setelah hampir setengah jam, mereka berdua bergerak pulang.

***

“Malam nanti awak tak payah masak. Dalam pukul 8 kita pergi cari barang dapur sikit pastu kita makan kat luar” ucap Jimin. Hae Jin yg sedang melipat baju-baju mereka hanya mengangguk.

“Dah sambung esoklah. Awak pergi rehat dulu, nanti bila kita nak keluar saya panggil” ujar Jimin. Hae Jin bangun lalu menuju ke biliknya.

(Jam 8 malam)

“Hae Jin, dah siap belum?” Panggil Jimin dari bawah. Kedengaran bunyi pintu dibuka & ditutup. Muncul Hae Jin.

“Wau, kita pakai baju sama colour lah” Jimin teruja apabilamelihat Hae Jin turut memakai baju biru sepertinya.

“Nak tukarlah” Hae Jin berpatah balik.

“Yahhh yahh janganlah tukar. Awak nampak cantik pakai baju tu. Sangat cantik & cute!” Puji Jimin. Hae Jin hanya mencebik, macamlah dia tak tau Jimin saja cakap sebab nak mengambil hatinya.

(Di pasaraya)

“Ambil banyak sikit, kita buat stok sebulan” tegur Jimin bila melihat Hae Jin memilih ayam.

“Tak muat peti ais nanti, barang lain banyak lagi nak letak” balas Hae Jin.

“Perlu peti ais 1 lagi tak? Kalau awak rasa barang tak muat. Saya beli peti satu lagi. Lepasni kita pergi pilih” ajak Jimin.

“Membazir lah. Nak buat apa?” Tanya Hae Jin.

“Laa tadi cakap tak muat nak letak dalam peti ais” balas Jimin.

Mr Park Jimin, can you just shut up. Saya taulah nak handle macam mana” ujar Hae Jin. Dari tadi dia bengang dgn Jimin yg suka bertanya. Dahla tak habis-habis mengusiknya.

“Hae Jin” panggil Jimin sekali lagi

“Apa dia!?” Marah Hae Jin

“Esok masakkan saya daging panggang boleh tak?” Muncul Jimin bersama daging di tanganya. Hae Jin nak marah tapi lepas tengok muka comel Jimin terus tak jadi.

“Letak dalam troli” balas Hae Jin sambil memilih sayur lain pula.

Yeah thank you sayang!” Jimin ingin memeluk Hae Jin namun gadis itu terlebih dahulu menghadiahkan jelingan tajam sebagai tanda amaran.

“Haishh bila la dia ni nak maafkan aku” bebel Jimin.

Makin garang si Haejin ni, walau nampak dah okey 😌😌

[C] Cold Adopted Brother [PARK JIMIN : 박 지민 ]Where stories live. Discover now