EPISODE 4
“Haejin keluar! Aku balik ni!” ujar Jimin namun tiada jawapan. Puas dia mencari seluruh rumah namun tiada jawapan. Suasana gelap menyukarkan dia mencari Haejin. Tiba-tiba dia teringat satu tempat yang dia belum cari. Bilik bacaan. Jimin pantas menaiki tangga. Dengan pantas dia menyuluh kiri kanan, jangkaanya tepat. Haejin sedang terbaring di bawah meja yang agak sempit & tersembunyi.
“weh Haejin bangun!” Jimin menepuk pipi Haejin namun tiada jawapan. Panas pulak tu badan Haejin. Dengan pantas dia mendukung keluar Haejin.
************************************************
“huh, I’m dead” Jimin mengusutkan rambutnya. Teringat muka Haejin yang pucat, berpeluh dan panas tadi membuatnya takut.
“macam mana adik kau Jimin?” soal Jungkook yang baru sampai.
“aku tak tau..nampak macam teruk” ucap Jimin.
“apa yang kau dah buat ha?! Kau tau dia tu fobia dengan petir & guruh yang kau tinggal dia buat apa?!” marah Taehyung yang baru sampai sambil mengenggam kolar kemeja Jimin.
“wooo, relax bro. ni hospital” Jungkook meleraikan pergaduhan Taehyung & Jimin.
“aku dah cakap tadi aku tak sengaja kan?!” marah Jimin kembali.
“kalau jadi sesuatu kat Haejin, siap kau!” Taehyung menuding jari ke arah Jimin. Tiba-tiba keluar Doctor.
“macam mana adik saya Doc?” tanya Jimin laju. Taehyung menjulingkan matanya, sekarang baru nak mengaku adik.
“we almost lost her. adik awak mengalami sesak nafas plus demam mengejut. Nasib awak sempat bawak dia datang Hospital cepat. Tapi keadaan dia agak tak stabil. Mungkin 4-5 hari ni dia takkan sedar” terang Doktor. Jimin menggangguk faham. Setelah mengucapkan terima kasih mereka semua masuk ke dalam. Kelihatan Haejin terbaring sambil mengenakan alat bantuan pernafasan. Jimin semakin rasa bersalah.
“Haejin, maaf aku takde masa kau perlukan aku. maafkan aku Haejin” Taehyung menggenggam tangan Haejin.
“sayang betul dia kat Haejin eh. Dia ni boyfriend Haejin ke?” bisik Jungkook di telinga Jimin.
“entah” jawab Jimin malas.
“apasal yg dia ni fobia sangat dengan petir & guruh?” tanya Jungkook slow.
“kereta Eomma Appa dia kena hempap pokok and then diaorang meninggal dunia sebab tersepit. Kejadian tu berlaku depan mata Haejin. Masa tu tengah ribut petir + guruh. Tu yg budak tu fobia” terang Jimin. Jungkook mengangguk faham.
“kalau kau tak tinggalkan dia semua ni tak jadila!” marah Taehyung sambil memandang Jimin tajam.
“aku dah minta maaf kan tadi? Apa yang kau masih tak puas hati?!” suara Jimin turut sama kasar.
“dahla korang, nanti bising terganggu pulak Haejin” nasihat Jungkook. Taehyung & Jimin berbalas jelingan.
“jimin! Apa kamu dah buat? Kan Papa pesan jangan keluar tadi!” marah En Park.
“Jimin minta maaf Mama Papa. Jimin tak expect benda ni nak jadi” ujar Jimin.
“memangla sedap berkepit dekat club mana nak perasan Haejin call berkali-kali” perli Taehyung.
“ini baru sehari Mama tinggalkan kamu dengan dia. Kalau seminggu confirm mati si Haejin ni” perli Pn Park. Jungkook ketawa perlahan namun semua mata memandang ke arahnya. Ingat lawak?
“sorry” Jungkook berdehem.
“Haejin macam mana?” soal En Park.
“dia sesak nafas plus demam terkejut. Maybe 4-5 hari ni dia takkan sedar” terang Jimin.
“maafkan Mama Haejin, tak patut Mama suruh kamu stay kat rumah tadi. Mama minta maaf ye” Pn Park mengusap kepala Haejin perlahan.
*******************************************
“dah kau balik, aku boleh jaga Haejin. Aku abang dia” ujar Jimin apabila melihat Taehyung masih duduk di atas sofa.
“dia adik aku jugak, kau patut balik. And semua ni jadi sebab kau. Tak malu” ucap Taehyung. Jimin menggigit bibrnya,panas hati dengan kata-kata Taehyung. Langkahnya diatur di atas sofa. Baik tidur lagi best.
(selepas 3 jam)
Jimin membuka matanya perlahan, kelihatan Taehyung sudah lena di hujung sofa. Tak balik lagi rupanya budak ni. Langkahnya diatur ke katil Haejin.
‘Haejin aku minta maaf” ucap Jimin perlahan sambil mengusap kepala Haejin perlahan. Entah kenapa perasaan bersalah makin mendalam
-TBC-
Mohon vote & comment dari anda semua. Terima kasihhhhhh
YOU ARE READING
[C] Cold Adopted Brother [PARK JIMIN : 박 지민 ]
FanfictionBila kau cuba nak berbaik dengan abang angkat kau, tapi dia sedingin ais dan garang macam singa #1 in fanfiction (13/12/2020) #2 in bts (30/7/2021)