PART 21

2.9K 264 24
                                    

PART 21

Hae Jin membuka matanya apabila dia terdengar bunyi bising dari dapur. Dia mengerling jam tangannya. Dah pukul 7.30 malam! Dia tak masak lagi. pantas dia berdiri tegak. Masuk sahaja ke dapur dia melihat Jimin sedang menggoreng ayam.

“ah awak dah bangun. Saya bising sangat ke?” soal Jimin sambil mengambil sup ayam lalu meletakkan di atas meja.

“apsal tak kejut?” soal hae Jin.

“saya tengok awak penat sangat, alah sikit je ni. Dah siap pun” Jimin menutup api & memasukkan ayam goreng ke dalam mangkuk. Hae Jin terpandang tangan Jimin yg kemerah-merahan. Dia melepaslan keluhan. Tanpa sepatah kata lengan Jimin diraik mengikutinya & dia mendudukkan Jimin di atas sofa. Jimin pula terkelip-kelip dengan tindakan Hae Jin. Tak sampai 2 minit Hae Jin muncul bersama first aid kit.

“hati-hati la kalau pegang pisau, kalau kudung macam mana?” ucap Hae Jin sambil menyapu sedikit ubat di tangan Jimin.

“awak risaukan saya?” soal JImin dengan muka yg agak gatal. Hae Jin mengangkat mukanya merenung Jimin.

“auw! Auw!” Jimin mengaduh sakit apabila Hae Jin menekan lukanya yg terkena minyak panas & pisau.

“perasan” balas Hae Jin sambil menampal plaster.

“orang main-main je. Kat sini pun sakit jugak, terpecik minyak tadi" Jimin tunjuk dahinya.

"dah" nak tak nak Hae Jin meletakkan ubat. Makin mengada si Simen ni.

"terus tak sakit. dahla awak pergila mandi. Kejap lagi kita makan sama-sama” Jimin bangun. Hae Jin turut sama bangun menuju ke biliknya.

*******

“Jungkook, Annual Dinner malam ni macam mana?” soal Jimin sambil membelek fail.

“100% settle, jangan risaulah” balas Jungkook.

“bukan apa, malam ni kan banyak pelabur nak nak datang. Kenalah jaga imej syarikat” ucap Jimin.

“kau dengan Hae Jin macam mana?” soal Jungkook.

“minggu depan tarikh aku & dia kena pergi mahkamah untuk uruskan penceraian.  Aku tak tau dah macam mana lagi nak tawan hati dia lagi” keluh Jimin.

“usaha lagi bro, aku doakan semuanya dipermudahkan” Jungkook menepuk bahu Jimin.

****

Hae Jin sibuk memotong ayam untuk digoreng, sesekali matanya memerhati sup yg tengah menggelegak di atas dapur.

“nak saya tolong?” soal Jimin yg baru turun.

“erm potong sayur-sayur tu” tunjuk Hae Jin. Jimin menuju ke arah longgokan sayur di atas meja & mula memotongnya.

(selepas 5 minit)

what the heck is that?” soal Hae Jin sedikit terkejut.

“carrot, sawi, kubis dan tomato” ucap Jimin.

“amende potong carrot macam ni? Tebal sangat?” Hae Jin menunjukkan seketul carrot kepada Jimin.

“dah tu macam mana?” soal Jimin.

“macam ni” Hae Jin memegang tangan Jimin & memotong bersamanya. Baru 2 minit dia tersedar.

“ehem urm letak sayur tu dalam sup” Hae Jin melepaskan tangannya & meneruskan kerjanya menggoreng ayam. Jimin yg perasan dengan muka blushing Hae Jin hanya menyembunyikan tawanya.

****

“thanks sayang, sedap awak masak tadi” ucap Jimin sambil menggosok perutnya.

“urm” jawab Hae Jin sepatah.

TING-Bunyi loceng’

Jimin bangun membukanya, matanya bulat.

can I come in?” soal ‘orang di depannya. Hae Jin yg perasan Jimin yg statik di muka pintu mengambil keputusan untuk melihat tetamu yg datang. Mukanya turut terkejut.

“erm masuklah” ajak Hae Jin. Mereka bertiga masuk ke dalam rumah.

“ada apa datang sini?” tanya Jimin.

“Jimin, I pregnant” Seohyun tunduk.

“so apa kena mengena dengan I?” soal Jimin.

“I mengandung anak you” Seohyun mengangkat mukanya. Hae Jin merasakan bagai 1 tamparan besar terkena mukanya.

“anak I? Pfft senang-senang you datang mengaku ni anak I?” soal Jimin.

“Jimin you tau kan I tak pernah buat dengan lelaki lain selain you? And.. kita tak pernah pakai protection” ucap Seohyun perlahan. Jimin pula yg terdiam dengan jawapan Seohyun, sememangnya jawapan Seohyun tu betul.

“bertanggungjawab” ucap Hae Jin yg dari tadi mendiamkan diri.

“sorry?” soal Jimin untuk kepastian.

“kahwin dengan dia. Bertanggungjawab atas perbuatan awak” ucap Hae Jin.

“no!” tegas Jimin.

“jangan jadi dayus Park Jimin! Tu anak awak. And don’t worry Seohyun, saya akan pastikan Jimin bertanggungjawab. Saya akan uruskan secepat mungkin perkahwinan awak & Jimin” balas Hae Jin. Jimin dah meraup mukanya tanda berserabut.

“tapi awak?..awak tak marah?” soal Seohyun.

“kami akan bercerai minggu depan, mahkamah dah tetapkan tarikh dah pun. It’s not a big deal” Hae Jin senyum.

“Hae Jin, saya minta maaf. Mungkin sebab saya hubungan awak berdua hancur” Seohyun menggenggam tangan Hae Jin.

“saya tak salahkan awak, tepuk sebelah tangan takkan berbunyi kan?” soal Hae Jin. Lebih kepada perli Jimin sebenarnya.


Haaa sudah... Masalah lain puĺak munculllll

[C] Cold Adopted Brother [PARK JIMIN : 박 지민 ]Where stories live. Discover now