PART 24
“Seohyun awak okey?” Tanya Hae Jin.
“Hae Jin, saya minta maaf atas semua salah saya” ucap Seohyun dgn susah payah.
“Saya maafkan. Dah jangan risau. Awak akan okey” pujuk Seohyun.
“Jangan bercerai dengan Jimin. Dia sayangkan awak” Seohyun mengenggam tangan Hae Jin dgn sedikit mengigil. Namun Hae Jin hanya diam. Seohyun faham.dgn reaksi Hae Jin. Dia beralih kepada Jimin.
“Jimin, janji dengan I, jangan ceraikan Hae Jin” ucap Seohyun.
“I janji” jawab Jimin pantas. Seohyun senyum sebelum matanya tertutup tiba-tiba.
“Seohyun! Seohyun! Doc!” Panggil Hae Jin kalut. Doktor & Nurse meluru masuk & melakukan pemeriksaan ringkas.
“Maafkan saya” Doktor tunduk lalu keluar & diikuti Nurse.
*********************
JImin yg sedang memandu sesekali menjeling Hae Jin yg masih termenung di tepi tingkap. Selepas pengebumian Seohyun Hae Jin nampaknya begitu sedih. Dia cuba untuk menegur namun dibatalkan niatnya apabila melihat keadaan Hae Jin. Mereka diam tanpa suara sehinggalah sampai di rumah. Hae Jin pantas membuka pintu & masuk ke dalam rumah. manakala Jimin masuk ke biliknya untuk membersihkan badan.
“Aku call delivery jelah untuk makan malam” ucap Jimin lalu mendail. Tak sampai setengah jam makanan sampai, dia mengetuk pintu bilik Hae Jin.
“Awak jom makan. Saya dah belikan” ajak Jimin. Hae Jin mengeleng.
“Dari tadi awak tak makan, nanti masuk angin. Sikit je. Saya ada beli ayam.goreng” pancing Jimin. Hae Jin mengangguk. Dia mengikut Jimin ke dapur. Makanan telah siap terhidang. Mereka makan dalam keadaan senyap.
**************************
“Nampaknya kali ni Tuan Park tak datang lagi” Tuan Hakim menyandar di kerusi.
“Dia sengaja melambatkn kes ni” balas Hae Jin.
“Puan, saya tengok Tuan Park betul-betul dah berubah. Mungkin sebelum ni dia abaikan Puan tapi dari pandangan mata saya dia nampaknya dah sedar dgn kesilapan dia” nasihat Tuan Hakim.
“Saya dah betul-betul kecewa dengan dia” balas Hae Jin tunduk.
“Semua org berhak mendapat peluang kedua. Dia dah betul-betul berubah” pujuk Tuan Hakim. Hae Jin diam, memang dia sedar perubahan Jimin namun rasa kecewa mengatasi segala-galanya.
“Maafkan saya Puan, saya tak boleh luluskan penceraian Puan kalau Tuan Park tak datang sign. Saya minta diri dulu” Tuan Hakim bangun & meninggalkan Hae Jin. Hae Jin meraup mukanya. Setitis air matanya jatuh.
**************************
Bunyi ketukan pintu rumahnya memaksa Taehyung bangun dari sofa.
“Eh Hae Jin! Apsal tak cakap nak datang? Ni apa beg besar ni?” Soal Taehyung kaget.
“Aku nak tumpang rumah kau malam ni boleh? Esok aku nak pergi Kanada. Aku dah apply untuk sambung belajar kat sana” Hae Jin duduk.
“Jimin tau tak kau nak sambung belajar ni?” Soal Taehyung. Hae Jin mengeleng.
“Jangan bagitau dia. Please” rayu Hae Jin. Taehyung yg tak sampai hati mengangguk.
“Esok flight kau pukul berapa?” Soal Taehyung.
“Pukul 11” jawab Hae Jin.
“K, lah. Kau pegi rehat. Esok aku hantar” balas Taehyung.
“Thanks Tae” ucap Hae Jin lalu bangun.
************************
“Aih mesti aku rindu kau lepasni” rungut Taehyung sambil menanggalkan seatbeltnya.
“Apa susah kau datanglah sana” Hae Jin mengeluarkan begnya dari bonet.
“Jimin macamana?” Soal Taehyung. Hae Jin diam. Dia tak menjawab sebaliknya menarik begnya.
“PARK HAE JIN!!”
Hae Jin berpaling apabila mendengar namanya diapanggil. Jimin berlari ke arahnya. Matanya tajam menikan Taehyung.
“Taehyung! Apsal kau bagutau dia!” Marah Hae Jin.
“Aku minta maaf. Aku..aku” Taehyung mati kata.
“Hae Jin awak nak pergi mana?” Soal Jimin sambil menahan beg Hae Jin.
“Lepaslah Jimin!” Hae Jin cuba menarik begnya.
“Sy takkan lepaskan! Saya minta maaf atas kesalahan saya. Jangan tinggalkan saya please!” rayu Jimin. Mereka asyik tarik menarik beg. Tanpa diduga Hae Jin hilang imbangan lalu terjatuh. Kepalanya terhantuk pada divider di tepi jalan.
“Hae Jin! Hae Jin!” Jimin memangku Hae Jin yg berlumuran darah.
“Cepat kita ke Hospital!” Ajak Taehyung. Jimin pantas mendukung Hae Jin.
“Laju Tae!” ucap Jimin sambil memangku Hae Jin yg masih pengsan.
“Sabar lah!” Taehyung memandu sepantas mungkin.
“Sayang, saya minta maaf. Saya tak senagaja” Jimin memeluk Hae Jin sambil menangis.
Sorrry lama tak update. I tengah broken sebenarnya hahaha. Papepun, harap lepas baca dapat ringankan tangan untuk voteee and teruskan support saya ☺️😊🙏
YOU ARE READING
[C] Cold Adopted Brother [PARK JIMIN : 박 지민 ]
FanfictionBila kau cuba nak berbaik dengan abang angkat kau, tapi dia sedingin ais dan garang macam singa #1 in fanfiction (13/12/2020) #2 in bts (30/7/2021)