COLD ADOPTED BROTHER
PART 19
“Hae Jin?” ucap Jimin. Namun tiada balasan dari Hae Jin. Sebaliknya gadis tersebut dengan muka berkerut memicit kepalanya. Badanya juga berpeluh kuat.
“Hae Jin? awak demam ni. Panas sangat ni!” Jimin menyentuh dahi Hae Jin.
“kita pergi klinik” Jimin membangunkan Hae Jin. Namun gadis tersebut mengeleng.
“tak boleh, panas sangat ni. Kita pergi sekejap je” pujuk Jimin. Dia tahu Hae Jin sangat trauma & takut bila dengar nama klinik & Hospital.
“tak nak” jawab Hae Jin lemah. Jimin yg melihat mula tak sampai hati nak paksa. Dia baringkan Hae Jin kembali. Telefon bimbit dalam poket seluarnya dikeluarkan & mula menghubungi seseorang.
‘Hello Ma? Hae Jin demamlah. Panas teruk ni. Dia taknak pergi klinik, dah..dah pujuk dah tapi taknak. Nak kena buat apa? Ouh okey..okey’ Jimin menamatkan panggilannya. Dia menuju ke arah Hae Jin yg hampir terlelap.
“awak mandi dulu, saya angkat, bila dah siap panggil saya” Jimin memapah Hae Jin ke bilik air. Tak sampai 10 minit Hae Jin keluar. Jimin membaringkan Hae Jin di atas katil. Dia menuju ke dapur. Beberapa biji ubat diambil & sehelai tuala dicapai.
“awak makan sup ni sikit” Jimin menyuakan sudu. Hae Jin tanpa banyak soal hanya menurut. Baru beberapa sudu di menolak. Jimin menghulurkan 2 biji paracetamol. Hae Jin mengambil & menelannya. Jimin mengambil tuala basah & meletakkan di atas dahi Hae Jin.
“esok Mama datang. Awak rehat dulu” ucap Jimin. Jimin menuju ke biliknya untuk bersiap. Setelah siap berpakaian dia menuju ke bilik Hae Jin. Isterinya itu nampaknya sudah terlena namun badanya masih mengigil panas. Jimin membasahkan kembali tuala & meletakkan di dahi Hae Jin. Telefon bimbitnya dicapai.
‘Hae Jin demam’ -Jimin-
‘teruk ke?’ – Taehyung-
‘badan dia mengigil teruk. Dia taknak pergi hospital’- Jimin-
‘esok aku datang’-Taehyung-
‘orait’ – Jimin-
Jimin duduk di sebelah Hae Jin. Sejujurnya dia sangat sayangkan Hae Jin namun gadis tersebut nampaknya terlalu kecewa atas apa yg terjadi.
“sleep well” Jimin mengusap perlahan kepala Hae Jin sebelum mengambil tempat di atas sofa.
*********
Jimin membuka matanya apabila terdengar bunyi orang batuk. Matanya pantas memandang ke arah Hae Jin yg duduk di atas katil sambil batuk. mukanya jelas kemerahan.
“awak okey tak ni?” tanya Jimin. Jam sudah menunjukkan pukul 3 am.
“nak muntah” ucap Hae Jin sambil mengurut dadanya. Jimin mendukung Hae Jin ke bilik air. Hae Jin terus muntah di dalam mangkuk tandas.
“feel better?” tanya Jimin sambil menggosok belakang Hae Jin. Hae Jin hanya mengangguk. Jimin memapah semula Hae Jin ke katil. Tuala basah diletakkan ke atas dahi Hae Jin & dia mula memicit kepala Hae Jin. Hae Jin hanya memandang Jimin, namun hanya pandangan yg kosong.
“tidurlah” Jimin senyum. Hae Jin yg dalam keadaan lemah hanya menurut.
*******************
Jimin membuka matanya perlahan apabila dadanya terasa berat. Rupanya Hae Jin yg sedang tidur di atas dadanya sambil memeluknya erat. Jimin tersenyum. Jimin menyentuh dahi Hae Jin, demamnya sedikit kurang. Tindakanya itu membuatkan Hae Jin sedikit tersedar. Jimin pantas memejamkan matanya, buat-buat tak sedar. Dia dapat merasakan beban pada dadanya hilang.
“eo awak dah bangun?” soal Jimin sambil menggenyeh matanya. Hae Jin mengangguk perlahan.
“maaf saya tertidur kat sini semalam” ucap Jimin. Hae Jin hanya diam.
“saya turun bawah siapkan sarapan, awak pergi mandi dulu. Ke nak saya bawakan ke bilik air?” soal Jimin. Hae Jin hanya menggeleng. Dia mencapai tuala yg tersangkut & menuju ke bilik air. Jimin menggeliat beberapa kali sebelum turun ke dapur.
**********************
“makan sikit” jimin menyuakan sudu berisi bubur. Hae Jin membuka mulutnya. Nampak senyuman gembira dari Jimin apabila dia makan. Dari semalam seleranya hilang. Makan mesti muntah. Baru suapan kali kedua, terdengar pintu rumah diketuk. Jimin bangun membukanya.
“eh Mama Papa!” ucap Jimin gembira. Hae Jin pantas bangun apabila terdengar nama Mama Papanya.
“Mama!” Hae Jin terus memeluk Mamanya & diikuti Papanya.
“kesiannya anak Mama. Demam ye?” ucap Pn Park sambil mengusap kepala Hae Jin.
“dah makan ubat?” soal En Park. Hae Jin menggeleng.
“dia tengah makan Pa, jap lagi baru makan ubat” terang Jimin. Papa & Mamanya mengangguk. Mereka menuju ke meja makan.
Ting Tong- bunyir loceng rumah. Jimin bangun membukanya.
“eh Taehyung!” ucap Hae Jin gembira.
“Jimin text aku cakap kau demam. kau dah okey ke belum?” soal Taehyung.
“dah” ucap Hae Jin.
“ah Taehyung jomla sarapan sekali” ajak Jimin.
“eh takpelah, nak balik office dah ni” tolak Taehyung.
“alah kamu ni malu-malu pulak. Makan dulu sebelum balik office. Dah duduk. Bukan selalu dapat makan masakan Jimin” Pn Park menarik Taehyung duduk. Taehyung hanya menayangkan senyuman petaknya.
Okeyh camne? Berjaya tak si Simen ni tawan hati Hae Jin ni balik? Nampak macam good progress hohoho
P/s : aku dah tengok BRING THE SOUL. Allahu hensem betul simen dalam tu. Sengih memanjang aku dalam cinema tu. Siap dapat official poskad dgn polaroid lg. Polaroid tu ARMY project sbenarnya. I dapat si Gula manis kita hohoho
YOU ARE READING
[C] Cold Adopted Brother [PARK JIMIN : 박 지민 ]
FanfictionBila kau cuba nak berbaik dengan abang angkat kau, tapi dia sedingin ais dan garang macam singa #1 in fanfiction (13/12/2020) #2 in bts (30/7/2021)