PART 20
“Aku balik dulu, and Hae Jin, jangan skip ubat okey” ucap Taehyung. Hae Jin mengangguk. Taehyung senyum & beredar.
“Mama Papa pun nak balik dah ni. Kamu jaga diri. Jimin pastikan Hae Jin tak skip ubat” ucap Pn Park.
“kamu amiklah cuti banyak mana pun” En Park memandang Jimin & Hae Jin bersilih ganti.
“orait pa!” jawab Jimin bersemangat. En & Pn Park beredar.
“awak nak apa-apa?” soal Jimin.
“erm hot chocolate?” ucap Hae Jin.
“anything for my princess. Tunggu kejap” Jimin berlalu ke dapur. Tak sampai 5 minit dia muncul kembali sambil membawa mug.
“terima kasih” ucap Hae Jin.
“sama-sama. Saya pergi mandi dulu. Kejap lagi saya datang balik” ucap Jimin . hae Jin mengangguk.
************
“awak nak makan apa untuk lunch?” soal Jimin.
“apa-apa je” balas Hae Jin. Jimin mengangguk faham. Dia mula menuju ke dapur.
(selepas 30 minit)
“awak jom, saya dah siapkan makanan” Hae Jin yg sedang terbaring sambil menonton TV bangun & mengikut langkah Jimin ke dapur.
“hati-hati. panas” Jimin meletakkan sup kimchi di hadapan Hae Jin.
“Jimin. Urm Thanks” ucap Hae Jin.
“small matter. Saya gembira dapat jaga awak. Kalau keadaan macam ni berterusan bagus jugak” ucap Jimin.
“sebab?” tanya Hae Jin.
“saya dapat luangkan masa bersama awak. takdelah serabut kerja kat office” ucap Jimin. Hae Jin ketawa. Jimin turut sama ketawa.
“dah makanlah” ucap Jimin. Hae Jin mengambil sudu & menghirup sup di depannya.
************
Jimin membuka bilik yg menepatkan pakaian kerjanya. Masuk sahaja dia melihat Hae Jin juga sedang memilih pakaian untuk ke pejabat.
“awak dah betul-betul okey ke?” soal Jimin.
“dah” balas Hae Jin pendek. Jimin mengambil kemeja biru bersama slack hitam. Tie berwarna biru gelap juga dicapai. Hae Jin dah matching awal-awal pakaian pejabatnya.
“urm harini kita pergi sekali office. Boleh?” soal Jimin.
“erm” balas Hae Jin setelah dia berfikir panjang.
****
“aik lain macam je bro senyum harini?” soal Jungkook pelik. Jimin yg sedang menyandar di kerusi lagi bertambah lebar senyumannya.
“bro aku tanya ni” ujar Jungkook geram.
“aku datang sekali dgn Hae Jin harini. Dia pun nampak macam dah nak bercakap dengan aku” balas Jimin.
“baguslah, aku doakan hubungan korang berkekalan” ujar Jungkook.
“harini kita luch sekali, aku belanja. dah kau pergi buat kerja” halau Jimin. Jungkook yg mendengar perkataan belanja terus bersemangat.
“baik bos!” laju sahaja Jungkook berlari keluar. Jimin mula menyemak fail kerjanya sambil bibirnya masih menguntum senyuman. Sesekali dia menjeling ke arah bilik sebelah, di mana Hae Jin sedang sibuk menaip.
**********
Hae Jin mengangkat mukanya apabila pintu biliknya diketuk.
“masuk” laungnya. Masuk Mina sambil membimbit palstik.
“ni Tuan Jimin suruh saya berikan pada awak & dia pesan, tengah hari nanti dia pergi site dengan Jungkook. Dia suruh awak stay dalam office” Mina meletakkan kotak yg berisi ayam goreng di atas meja.
“okey. Kalau macam tu awak lunch dengan saya jelah. Banyak ni” ucap Hae Jin.
“saya nak tapi saya dah janji dengan Jungkook. Maaf eh?” ucap Mina.
“dating eh?” usik Hae Jin.
“ish taklah” muka Mina bertukar merah.
“tapi kalau awak couple dengan Jungkook pun okey. Dia lelaki yg baik” balas Hae Jin. Mina hanya tersenyum kekok sebelum meminta diri untuk keluar.
*******
“awak ada 82000 won?” tanya Jimin sambil menghidupkan enjin kereta.
“takde” Hae Jin mengeleng.
“dahtu pakai seatbelt. Nanti kena saman awak bayar” Jimin ketawa kecil sebelum memulakan perjalanan.
“tschh lawaknya” balas Hae Jin meluat.
(sebaik sahaja mereka tiba di rumah)
Hae Jin pantas melompat ke atas sofa. Jimin pula terus naik ke biliknya. Tak sampai 5 minit Jimin turun kembali sambil melipat lengan kemejanya. Dia mengintai ke sofa. Kedengaran dengkuran halus. Hae Jin sudah terlena.
“kesian dia penat, takpelah aku masak jelah harini” ucap Jimin sambil berlalu ke dapur.
Mohon korang vote & comment guyssss. Plan nak habiskan cepat-cepat tapi tetiba banyak pulak idea yg datang. Hopeee korang dapat support story ni.
K bye
YOU ARE READING
[C] Cold Adopted Brother [PARK JIMIN : 박 지민 ]
FanfictionBila kau cuba nak berbaik dengan abang angkat kau, tapi dia sedingin ais dan garang macam singa #1 in fanfiction (13/12/2020) #2 in bts (30/7/2021)