PART 21
"Hae Jin, kau okey?" soal Taehyung sambil memegang bahu Hae Jin. Lisa turut berada di belakang Taehyung.
"Do I look not okay?" soal Hae Jin sambil ketawa. Matanya difokuskan kepada Jiminy g berada di hadapan paderi. Akhirnya dia berjaya paksa Jimin bertanggungjawab.
"Maafkan Mama. Kalau Mama tak cadangkan kamu kahwin dengan Jimin, semua ni takkan jadi" Pn Park mengesat air matanya.
"sokay Ma, mungkin kami patut kekal sebagai adik-beradik angkat. Urm lusa Mama datang kan?" soal Hae Jin. Merujuk tarikh penceraiannya dengan Jimin.
"Mama tak pasti" ucap Pn Park. bunyi tepukan gemuruh membuatkan mereka semua memandang ke depan. Jimin & Seohyun sudah sah menjadi suami isteri. Jimin & Seohyun menuju ke arah Hae Jin & Taehyung berserta Lisa.
"Hae Jin, saya minta maaf" Seohyun tunduk.
"pftt kau memang perosak rumah tangga orang" jeling Taehyung.
"Taehyung" Hae Jin menekan suaranya.
"Selamat pengantin baru Jimin & Seohyun" Hae Jin senyum. Jimin hanya memendam rasa, walaupun Hae Jin tersenyum namun dia tahu gadis tersebut sedang bersedih.
***
"Okay Seohyun, awak boleh masukkan barang-barang awak dalam bilik Jimin" ucap Hae Jin.
"eh takpe, awak tinggal dalam bilik Jimin, saya ambil bilik tetamu" tolak Seohyun. Hae Jin ketawa. Seohyun mengangkat keningnya sebagai tanda kenapa.
"kami tak pernah tidur sebilik & dia tak pernah sentuh saya. Ni kemahuan Jimin sendiri. Mungkin awak lagi layak, lagipun awak tengah mengandung, kalau jadi sesuatu macam mana?" soal Hae Jin.
"Hae Jin, saya minta maaf, semua ni salah saya" Seohyun tunduk.
"stop it Seohyun, saya dah maafkan awak. Dahla awak pergi kemas barang awak, saya nak siapkan makan malam" arah Hae Jin. Dengan berat hati Soehyun menuju ke bilik Jimin. Manakala Jimin hanya diam, rasa bersalah la tu.
"Hae Jin, saya minta maaf" mata Jimin berkaca.
"saya maafkan. Dahla pergi tolong Seohyun, dia mana boleh buat kerja berat" ucap Hae Jin.
"Hae Jin to.." Jimin cuba memegang tangan Hae Jin namun gadis tersebut terlebih dahulu menepisnya.
"pergilah rehat. Saya nak siapkan makan malam" Hae Jin terus berlalu ke dapur tanpa mempedulikan Jimin.
****
"woah sedapnya bau! Boleh saya tolong" muncul Seohyun.
"takpe, awak duduk je. dah nak siap" ujar Hae Jin sambil mengacau sup.
"mana boleh macam tu, biar saya buat. Giliran awak pulak duduk" Seohyun mengambil sudip dari tangan Hae Jin.
"lepas anak ni lahir, kami akan bercerai. Kitaorang dah bincang tadi. Maafkan saya, saya tak patut masih berhubungan dengan Jimin lepas dia kahwin dengan awak" ujar Seohyun.
"no jangan bercerai. Fikirkan fasal anak awak.dia perlukan kasih sayang seorang Appa. Mungkin saya & Jimin takde jodoh" Hae Jin senyum. Jiminy g memerhati di sebalik dinding, dia tahu Hae Jin berpura-pura senyum sebenarnya.
"dah awak pergi panggil Jimin, saya nak hidangkan makanan" arah Hae Jin. Jimin cepat-cepat beredar ke ruang tamu.
(di meja makan)
"sedapnya bau" puji Jimin.
"Hae Jin yg masak" ucap Seohyun pantas.
"terima kasih" ucap Jimin ikhlas.
"makanlah" ucap Hae Jin. Jimin menghirup sup di depannya.
"wuekk" Seohyun menekup mulutnya & berlalu menuju ke sinki. Hae Jin pantas bangun menuju ke sinki. Jimin mengikut dari belakang.
"awk okey?" soal Hae Jin sambil menggosok belakang Seohyun. Seohyun mengangguk perlahan. Jimin tegak berdiri, actually tak tau nak buat apa sebenarnya.
"ambilkan minyak angin & ubat tahan muntah dalam first aid kit kat luar" arah Hae Jin. Jimin tanpa banyak soal menurut.
"bawa dia naik bilik & picitkan kepala dia" terang Hae Jin. Jimin mengangguk faham lalu memapah Seohyun ke bilik.
***
Hae Jin memasukkan satu persatu pakainya ke dalam beg. Lusa adalah tarikh penceraiannya dengan JImin. Jimin yg kebetulan melihat melalui pintu bilik yg sedikit terbuka
"awak nak pergi mana ni?" soal Jimin.
"balik ke apartment saya" jawab Hae Jin tanpa memandang Jimin.
"saya tak benarkan!" ucap Jimin pantas.
"look Jimin, boleh tak awak keluar. Saya sibuk ni" ujar Hae Jin namun Jimin masih tak berganjak. Melihatkan itu, Hae Jin menolak keluar Jimin secara paksa.
******
"Jimin, dahla tu" pujuk Jungkook. Dari tadi Jimin asyik menangis.
"aku tak tau apa lagi masalah lepas ni, hubungan kami baru je nak baik. Dah jadi macam ni" Jimin menyembamkan mukanya di atas meja.
"kau masih ada peluang. Selagi kau tak bercerai dengan dia, peluang masih ada" Jimin mengangkat mukanya. Betul kata Jungkook, dia mesti buat sesuatu untuk menghalang penceraian tersebut.
YOU ARE READING
[C] Cold Adopted Brother [PARK JIMIN : 박 지민 ]
FanfictionBila kau cuba nak berbaik dengan abang angkat kau, tapi dia sedingin ais dan garang macam singa #1 in fanfiction (13/12/2020) #2 in bts (30/7/2021)