Okulun bankında oturmuş gözlerim kapalı bir şekilde güneşin sıcaklığını hissederken birden gözlerime gölge düştü gözlerimi açtığımda da gölge yapanın Aras'ın eli olduğunu fark ettim. "Selam" dedi takmadım.
"Çikolata?" elinde ki çikolatayı bana uzatırken yüzümü buruşturdum.
"Çikolata sevmem" dedim şaşırmış bir ifade ile bakarken, "Ciddi misin? Hangi kız sevmez ki?"
"Ben sevmiyorum ayrıca ben herkes değilim"
"Hiç mi yemiyorsun?"
"Bütün çikolataları yemem mesela elindeki çikolatanın tadı tatlı, fazla tatlı ve gereksiz. Benim yediğim çikolata tatlı yerken acıyı hissettiğim çikolatadır."
"Her şeyin içinde acı olmasına ne kadar çok istiyorsun."
"Bu benim tercihim"
Oturduğum banktan hızlıca kalktım ve okulun kapısından içeri girdim. Sınıfa geldiğimde Duran garip bir şekilde bana bakıyordu. Sebebi neydi bilmiyordum ama son zamanlarda hep böyleydi. Bu tavırlarını neye yorumlamalıydım? Hayır, Aras mı? Sanmam üstelik Duran bana âşık olmadığı sürece neden Aras'ı kıskansın ki bir dakika hayır tabi ki Duran beni sevmiyordu. Her neyse bunu neden ona sormuyorum ki? Yanına gidip, "Duran biraz konuşabilir miyiz?" dedim başını sallayınca sınıftan çıktık merdivenlerden inerken konuya girdim.
"Son zamanlarda ki tavrını neye yorumlamalıyım?"
"Aras'a" Aras mı? Gerçekten mi?
"Neden?"
"Sevmiyorum fazla gıcık"
"Ben de gıcık oluyorum bu bir bahane değil"
"Defo açık konuşacağım o çocuk sana takmış durumda ve biz bu takıntıya aşk diyoruz ve ben bir aşkın daha darbesi altında kalmanı istemiyorum."
Bahsettiği şey tam olarak Aras'ın bana âşık olmasıydı yani bu onun düşüncesiydi ve gayet saçmaydı. Evet, ona gıcık olabilirim çok fazla peşimde dolanıyor olabilir ama ben buna aşk demiyorum olmazdı olmamıştı zaten asla da olmazdı.
"Saçmalama Duran."
"Saçmalayan ben oluyorum dimi?"
"Duran bu konu saçma yerlere gidiyor."
"Âşık olmuşsun aşk senin gözünü kör etmiş eskiden olduğu gibi."
"Aşk falan yok Duran seni kendi saçma düşüncelerinle baş başa bırakıyorum bence biraz kendini toparla." Hızla beraber indiğimiz merdivenleri tek çıktım. Hayatta böyleydi işte merdivenlerden inmek kolaydır ama çıkmak öyle değil. Hayatta bize inerken sevdiklerimizi veriyor çıkarken alıyordu ne kadar garip dimi?
Sınıfa geldiğimde Derin garip bir şekilde bana bakıyordu bir şeyler biliyordu emindim ama zamanı gelince öğrenmeyi tercih ediyorum.
"Tartıştınız mı?" dedi Miray
"Hayır, yani evet onun saçma düşüncelerinin yanlış olduğunu söyledim."
"Saçma olduğunu da belirttin mi?" Bora'nın sorusuyla kafamı ona çevirdim kaşlarımı çatıp hafif bir tebessümle "Evet."
"Sert mi yumuşak mı?"
"Ortası."
"Ben gidip bir ona bakayım." dedi Derin ve yanımızdan ayrıldı.
"Defo, haklı olabilir."
"Saçmalama Bora benim yaşadıklarımdan sonra aşk asla olmaz Aras bana âşık olsa bile ben olmam olmaz ben aşkla olan davamı kapattım bitti."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KARANLIĞIMDAKİ SEN
Romance"Benim içim fazlasıyla karanlıktı,geçmişimden kalan siyahlar vardı. Ama onun geçmişin acılarına rağmen kalan beyazları vardı. Onun içi fazlasıyla aydınlıktı karanlığımdaki aydınlıktı. Peki ya onun ışığı benim karanlığımı aydınlatmaya yeter miydi?" ...