⊰✿ Day 15

1.1K 152 10
                                    

⊱ ━━━━.⋅ ✿ ⋅.━━━━ ⊰

Okay , so putri bagitahu to all readers , Minho & Carla akan jarang keluar untuk each chap after that sebab putri just nak focus kat Yunri & Jungkook.

Minho & Carla akan banyak keluar kat last day & special chapter nanti ♡. So, kalau yang Sooyein tu pun maybe akan tak selalu keluar tapi dia still ada ;)

Happy reading to all my beloved readers ❤

⊱ ━━━━.⋅ ✿ ⋅.━━━━ ⊰

"Eh, awalnya awak bangun?" tegur Yunri sebaik saja dia melihat Jimin sedang memasak di dapur.

Barangkali masak untuk breakfast mereka nanti. Haih, terasa air muka Yunri yang comel ini telah jatuh tercemar.

"Hehe. Saya memang bangun awal. Tengok awak belum bangun lagi, so saya decide nak buatkan breakfast." Jimin tersenyum manis.

Dia mengambil mangkuk bersaiz sederhana besar dari dalam almari dan menuangkan makanan tersebut di dalamnya.

"Apa ni?" Yunri menghampiri Jimin. Sudu yang berada di hadapannya diambil dan menceduk makanan tersebut.

Sebaik saja makanan masuk ke dalam mulutnya, matanya membulat memandang Jimin. Yunri mengangkat ibu jarinya tanda menyukai masakan Jimin.

Jimin tergelak kecil melihat tingkah comel Yunri di hadapannya. Gadis itu mengunyah dengan perlahan.

"Ni nasi goreng kimchi. Kalau awak nak tahu, ni makanan favourite Jungkook tau." Jimin meletakkan mangkuk kaca itu dengan perlahan di atas meja.

Dia pergi semula ke dapur dan mengambil tiga buah pinggan, tiga batang sudu dan tiga buah cawan. Yunri membantu Jimin membawa cawan-cawan tersebut ke meja makan.

Yunri mengangguk. Kini baru dia tahu, nasi goreng kimchi itu adalah makanan kegemaran suaminya.

"Ah, terima kasih, Yunri." Jimin membuka apron yang tersarung kemas di tubuhnya dan melipatnya dengan kemas.

"Hehe, tak apa lah."

Air sejuk yang diambil daripada fridge tadi dituang ke dalam setiap cawan. Entah mengapa, mungkin botol air itu sedikit licin dan terlepas dari pegangan Yunri.

Yunri cuba memegang botol air tersebut supaya tidak terlepas dari tangannya. Wajahnya sudah mula berubah panik.

Jimin yang melihat perkara itu terus menyambut botol air tersebut. Botol air itu dapat diselamatkan.

Tapi, kini tangan Jimin sedang memegang tangan Yunri. Mereka berpandangan. Jimin yang menyedari hal tersebut lekas melepaskan tangannya.

"Ah, s-sorry. Saya tak sengaja." Jimin melarikan pandangannya. Malu dengan insiden tadi.

Yunri pula menggaru kepalanya yang tidak gatal. Dia menggeleng perlahan.

"Bukan salah awak. Hurm, tak apa lah. Saya panggilkan Jungkook sekejap." Yunri berlalu dari meja makan dan mendaki tangga untuk memanggil suaminya bersarapan bersama.

30 Days | JungkookWhere stories live. Discover now