⊱ ━━━━.⋅ ✿ ⋅.━━━━ ⊰
• Jungkook's POV •
▪3.43 pagi
Aku masih lagi tidak dapat melelapkan mata. Tak tahu mengapa. Pusing kiri, pusing kanan, tak tidur-tidur jugak.
Hm, dengan waktu aku tak boleh tidur macam ni, aku bayangkan saat-saat akhir hidup aku.
Waktu tu aku dah kena tinggalkan semua benda yang aku sayang kat dunia ni. Especially, Yunri. Lepas tu, Jimin and Jaemin yang aku anggap dah macam anak aku sendiri.
Aku bayangkan Yunri tak henti-henti nangis meratapi kepergian aku. Jimin pun sama. Aku cuba memejamkan mata bagi menghilangkan semua benda toxic tu tapi tetap juga tak dapat.
Aku buka mata aku balik. Aku pejamkan semula.
"Ahh Jungkook! Jangan tinggalkan saya! Please, Jungkook! Saya sayang awak! Saya nak ikut awak, Kook! Jungkook!"
Macam nak gugur jantung aku bila aku melihat Yunri terjerit sambil tangannya membuat gaya ingin menggapai sesuatu. Kepalanya terus digelengkan.
"Sayang! Sayang!" Aku menepuk perlahan pipinya agar dia tersedar.
Matanya terbuka. Dia tercungap-cungap seakan baru lepas berlari. Wajahnya sudah berpeluh. Tapi, aku nampak yang dia...menangis.
"Awak okay tak? Kenapa ni?" Aku bersuara perlahan sambil menggosok-gosok lengannya untuk menenangkan dia hakikatnya pun aku juga tengah terkejut beruk.
Dia memandang aku. Terdengar esakan kecil darinya. Perlahan-lahan tangannya memegang wajah aku.
"Tolong jangan t-tinggalkan saya? Awak tahu kan yang s-saya cintakan awak?"
Aku menjadi sebak apabila dia berkata begitu.
"Saya pun sayangkan awak. Saya takkan tinggalkan awak." Aku mencium ubun-ubunnya.
Dia menggenggam tanganku dengan kuat.
"Janji dengan saya....yang awak takkan t-tinggalkan saya?"
Dia berkata dalam keadaan teresak-esak. Wajahnya sudah basah dipenuhi dengan air mata dan juga peluh.
Tuhan, aku tak suka bila tengok dia macam ni.
Pandangan kami bertaut. Aku nampak sinar cintanya begitu membara untuk aku. Aku serba salah nak bagi dia jawapan. Tapi, demi ketenangannya...
"S-Saya janji, sayang. Saya akan selalu ada dengan awak. I promise."
Janji yang akan aku mungkiri dalam beberapa hari lagi. Melihat dia tersenyum lega, aku mencium dahinya pula. Kini, tangannya melingkari bahagian pinggangku.
"Can I hug you, sayang?"
Aku mengangguk. Aku membalas pelukannya dan tak lama kemudian, dia terus lena dalam pelukanku.
Macam mana aku nak tinggalkan dia, kalau macam ni gayanya? Bukan dia je yang sengsara, nanti aku dekat sana pun turut sengsara.
Aku pun berjaya melelapkan mata dan kami kekal berposisi begitu sehinggalah pagi menyinari hari.
⊱ ━━━━.⋅ ✿ ⋅.━━━━ ⊰
• Yunri's POV •
▪7.52 pagi
YOU ARE READING
30 Days | Jungkook
FanfictionYou left me after 30 days. But, my love for you never ends. ❁ཻུ۪۪⸙· Kang Yunri ft. Jeon Jungkook ❁ཻུ۪۪⸙· Cover was made by @iamputr1 ❁ཻུ۪۪⸙· PLAGIARISM are NOT ALLOWED ☡ ❁ཻུ۪۪⸙· Long Story BTS Edition <3 ❁ཻུ۪۪⸙· PUT'S DEBUT FANFIC ♡ 🎯 WARNING! - C...