⊰✿ Day 24

1.1K 135 9
                                    

⊱ ━━━━.⋅ ✿ ⋅.━━━━ ⊰

Yunri's POV

Ternyata aku masih lagi malu dengan kejadian malam tadi dan pagi ini.

Malam tadi, erm...tahulah kan? Of course lah malu.

Pagi ni pun malu jugak! Malu dengan Sooyein dan Jimin. Rasa macam nak sarung kotak je kat kepala and tutup semua muka.

Flashback

Aku dan Sooyein menghidangkan sarapan pagi di atas meja makan. Pinggan dan cawan aku susun mengikut orang yang ada di dalam rumah ni.

Aku memanggil Jungkook manakala Sooyein memanggil Jimin untuk bersarapan. Mereka berdua duduk setelah membasuh tangan.

Jimin dan Sooyein duduk bersebelahan di mana mereka berdua menghadap aku. Jungkook pula berada di sebelah aku.

Aku rasa rimas kerana rambut-rambut aku seolah-olah mencucuk batang leherku. Getah rambut ada dalam bilik pula. Malas nak ambil. So, aku just selak rambut kebelakang dengan penuh selamba.

Tapi, aku pelik kenapa tiba-tiba Jimin dan Sooyein tersengih-sengih dan saling berbisik memandang aku. Aku hanya menayangkan reaksi biasa tapi tak lama kerana kini mereka berdua macam.....psycho pulak.

"Kau dah kenapa?"

Aku memandang mereka dan diiringi gelak tawa. Jimin dan Sooyein masih lagi tersengih.

"Tanda kat leher you tu....nampak ganas. Aum aum."

Erk?

Sooyein tersengih lagi manakala Jimin pula mengenyitkan matanya pada Jungkook. Aku terus berlari ke dapur dan masuk ke dalam tandas. Aku melihat leherku pada cermin.

Haih, patutlah. Ada cop mohor yang Jungkook buat malam tadi. Rasa nak je duduk dalam toilet ni lama-lama.

Nak tak nak, aku gagahkan diri untuk keluar. Kali ni, Jungkook pulak pandang aku semacam. Meremang aku woi.

"A-Awak pulak dah kenapa pandang saya macam tu? Dah kena sampuk jugak ke?" kata aku sambil duduk semula bersebelahan dengan Jungkook.

Aku terus menyuap sandwich yang aku buat tadi ke dalam mulut tanpa menghiraukan makhluk-makhluk yang disampuk di sekeliling aku.

"Are Jungkook wild on bed last night?"

Pertanyaan yang dilontarkan Jimin membuatkan seluruh wajah aku terasa kebas. Aku berhenti mengunyah dan minum air di hadapanku.

"Of course lah! You tak nampak ke love bite kat leher dia? Nampak wild kan? Hehehew..."

Lagi seorang. Aku memandang Jungkook pula.

"Wild is fun. Right, dear?"

Lagi! Aku rasa muka aku ni dah macam tomato. Panas hangat sebab darah terus menyerbu kat muka.

"Korang nampak tak lesung batu kat dapur tu? Kalau rasa nak kena ketuk satu-satu, cakaplah lagi eh?"

Aku ugut mereka.

Tahu pulak diam. Dasar tak guna.

Flashback end

⊱ ━━━━.⋅ ✿ ⋅.━━━━ ⊰

Sekarang aku dan Jungkook sedang berjalan di sebatang jalan yang tidak banyak kenderaan lalu. Nampak lengang tapi menenangkan.

Kerana mahu menutupi tanda berbahaya pada leher aku, mujur aku bawa baju berkolar tinggi. Maka, terlindunglah tanda itu.

30 Days | JungkookWhere stories live. Discover now