[5]

1.2K 32 5
                                    

maandag 18 december 2017, 18:29 uur
[Jessica Hayes]

Ik heb mijn bord leeg en sta op. 'Ik ga naar boven', zeg ik. 'Blijf even zitten!' zegt mijn moeder, 'Dat vindt Dawn ook leuk!' Ik zucht en plof weer neer op mijn stoel. 

Dawn rolt zijn ogen en haalt zijn schouders op, 'Maakt mij niet zo veel uit, ma. Ik wilde jullie eigenlijk wat vertellen...' Hij kijkt naar zijn bord.

Mijn wenkbrauwen schieten omhoog en ik kijk hem nieuwsgierig aan. 'Wat dan?' vraag ik. Dawn kijkt me aan zegt zonder geluid: Ik zeg het zo ook wel tegen jou. Ga maar naar boven. 

Ik knik en zeg: 'Whatever. Zeg het maar tegen hen. Ik ga nu wel echt naar boven. Ik ga mijn samenvattingen voor natuurkunde nog een keer doornemen.' Ik sta weer op en loop snel naar de gang.

Ik twijfel even, maar blijf dan toch met mijn oor tegen de deur gedrukt in de gang staan. 'Wat wilde je vertellen?' hoor ik de gedempte stem van mijn vader. 

'Ik heb een relatie', zegt Dawn. Ik hoor trots in zijn stem. 'Wat leuk!' zegt mijn moeder enthousiast, 'Hoe lang al?' 'Eh... Bijna twee maanden. We wilden het nog een beetje geheim houden om alles zeker te weten en zo...' 

'Wanneer komt ze langs?' vraagt mijn vader. 'Ik weet het niet. Het is heel druk op school. Maar ik zal het vragen. Misschien de volgende keer dat ik naar huis kom...' 'Wat leuk!' zegt mijn moeder weer. Dan hoor ik dat een stoel naar achteren schuift.

Ik draai me snel om en ren de trap op, terwijl ik zo min mogelijk geluid probeer te maken op de treden. Als ik boven ben, ga ik snel op mijn bed zitten. Ik kan een glimlach niet van mijn gezicht weghalen. 

Ik pak mijn telefoon en ga naar Instagram. Ik heb al bijna tweehonderd likes op de foto's van mij en Stefan. Ik heb niet heel veel vrienden, maar Stefan en ik gaan best vaak uit waardoor we veel mensen kennen. De meesten zie ik alleen op feestjes. Ook heeft hij best veel vrienden van zijn voetbal vereniging. Ik ga vaak met hem mee en ken daarom ook veel jongens en een paar meiden van daar. 

Een paar mensen van school volgen me ook op Instagram, maar het zijn vooral mensen van feestjes en Stefans voetbalclub. Ik vind volgers en likes niet heel belangrijk, maar het is natuurlijk wel leuk als mensen je foto's leuk vinden en je willen volgen. 

Ik heb ook een paar reacties onder de foto. 

stefancottman_ I love you too!!
stefancottman_ Je bent zo knap!!!
stefancottman_ ♥♥ babyyy
juliaax_ So cute! Love you, babes! 
lara_thomasx Ahw wat lief!!
dawn_hayes Niet zo klef, zusje :P
blake_99 Blijf s van elkaar af 

Lara en ik praten vaak op het voetbalveld. Ze heeft wat met Blake en gaat ook vaak mee naar zijn wedstrijden. Zelf speelt ze ook in het meidenteam.

Blake is een van Stefans beste vrienden. Meestal kletsen Lara en ik een beetje tijdens hun training en het is altijd gezellig met haar. Ik denk dat ze, op Julia na, mijn beste vriendin is geworden. Levi, Julia's vriend, speelt ook voetbal, maar het boeit haar allemaal niet zo. Meestal komt ze niet kijken. 

Na een paar minuten wordt er op mijn deur geklopt en Dawn kijkt me aan. 'Hey', zegt hij. Hij komt naast me op mijn bed zitten. 

'Hoe heet ze?' vraag ik gelijk. Ik kijk hem vragend aan. 'Jessica heeft weer eens tegen de deur gestaan met haar oren!' lacht Dawn.

'Serieus, hoe heet ze?' vraag ik nog een keer. 'Robin', zegt hij en hij kijkt me aan. 'Hoe ziet ze eruit?' vraag ik door. 

'Blond haar, bruine ogen. Lieve kuiltjes...' Dawn kijkt dromerig voor zich uit. 'Heb je een foto?' vraag ik. Hij knikt, maar doet verder niks. 

'Mag ik de foto zien?' vraag ik met opgetrokken wenkbrauwen. 'Alleen als je niet stom of gemeen gaat reageren.' Hij kijkt me indringend aan. 

'Hoezo zal ik dat doen?' roep ik uit. Hij haalt kort zijn schouders op en pakt zijn telefoon. Hij lijkt een beetje zenuwachtig wanneer hij zijn galerij opent. 

Uiteindelijk draait hij zijn telefoon naar me om. Ze kijken allebei vrolijk naar de camera. Robin ziet er aardig uit. Ze heeft een lieve glimlach en haar halflange blonde haar hangt over haar schouders. 

'Jullie zien er super leuk uit, samen!' zeg ik. 'Dank je wel', zegt Dawn opgelucht. Ik geef hem een knuffel en druk een kus op zijn wang. 

'Ik ga weer naar beneden... Dan kunnen pa en ma me weer lekker uithoren', zucht Dawn en hij staat weer op. Ik glimlach naar hem en zeg: 'Succes, broertje!' Hij geeft me een knipoog en verlaat mijn slaapkamer. 

Ik zucht en loop naar mijn badkamer toe. Ik zet de verwarming aan en zet mijn box aan. Ik sluit 'm aan op mijn telefoon en zet de lijst van mij en Stefan op. 

Terwijl ik mijn make-up eraf haal, zing ik mee met Strip That Down van Liam Payne. Wanneer ik mijn make-up eraf heb gehaald, trek ik mijn kleren uit en stap ik onder de douche. Ik geniet even van de warme straal en was daarna mijn haar en mijn lichaam. 

Wanneer ik klaar ben, stap ik onder de douche vandaan en droog ik me af met de warme handdoek die ik op de verwarming had gelegd.

Wanneer ik weer op mijn slaapkamer kom, trek ik snel een dikke pyjama aan en ga ik onder mijn lakens op mijn bed zitten. 

Opeens hoor ik een tikkend geluid. Ik frons mijn wenkbrauwen. Ik hoor het nog een keer. Ik sta op en loop naar het raam, waar het geluid vandaan kwam. Ik kijk naar beneden.

Stefan staat met een glimlach en een dikke jas onder mijn raam. 'Wat doe je daar?' roep ik fluisterend, nadat ik mijn raam open heb gemaakt. 

'Laat me binnen, dan blijf ik bij je slapen!' zegt hij terug. Ik glimlach. Vroeger deden we dit wel vaker. Dan kwam Stefan rond 23:30 uur naar mijn huis en kwam hij stiekem bij me slapen. Dat heeft hij al een paar maanden niet meer gedaan.

Ik doe mijn raam weer dicht en ga zachtjes van de trap naar beneden. Ik loop naar de voordeur en doe 'm voorzichtig open, waarna ik Stefan binnen laat. Hij doet zijn schoenen uit en loopt daarna op zijn sokken achter mij aan naar boven. 

Als we op de overloop staan, zie ik dat er nog licht onder Dawns deur vandaan komt. Ik hoor ook zachte muziek. Dan hoeven we gelukkig niet te zacht te praten.

Als we op mijn slaapkamer zijn, trekt Stefan ook zijn jas uit en hangt die op mijn bureaustoel. 'Hey babe', zegt hij. 'Hey schatje.' Hij drukt zijn lippen tegen die van mij en legt zijn handen laag op mijn rug. 

'Wacht', zeg ik snel. Ik laat hem los en doe snel de deur van mijn slaapkamer op slot. Dan druk ik mijn lippen tegen die van Stefan aan. We gaan op het bed liggen. Ik leg mijn hoofd op zijn schouder en sluit mijn ogen. Al snel val ik in slaap.

geplaatst op 27-10-2019

A/N: Drama is on its way!!!

If You Need Me✓Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu