maandag 18 juli 2018, 15:48 uur
[Jessica Hayes]We zijn eindelijk aangekomen bij Cynthia Woods Mitchell Pavilion, waar het concert zich vanavond plaatsvindt.
Niall heeft al vele boze telefoontjes gehad van zijn managers, maar het is niet onze schuld dat we zo laat zijn. De taxi kwam veel te laat en het verkeer stond helemaal vast.
We lopen het gebouw via de artiesteningang in. 'Dat duurde me lang! Zelfs taxi-chauffeurs zijn niet te vertrouwen. Maren is bezig met sound-check, ga maar snel naar haar toe. Ik zeg wel tegen Richard dat je er bent. Wie is dit?' Een man kijkt me met opgetrokken aan.
'Dit is de vriendin waarover ik je vertelde. Ze heet Jessica. Ze gaat mee met het laatste deel van de tour. Jess, dit is Will. Mijn manager.' Ik schud de hand van de man.
'Niall, het podium op nu. Jessica, ik breng je wel even naar de rest toe. Misschien dat je iemand kan helpen.' Will kijkt naar een clipboard met een stapel papier erop. 'Oké.'
Niall drukt een kus tegen mijn wang en zegt: 'Ik zie je zo.' 'Tot zo, weirdo.' Ik rol met mijn ogen.
'Jessica, loop maar even mee. Ben je goed in make-up? Dan kun je straks Maren opmaken.' 'Eh, op zich wel. Wie is Maren?' Will draait zich om en kijkt me aan.
'Weet je dat niet?' 'Nou... Nee?' Will lacht en schudt zijn hoofd, 'Maren Morris staat in het voorprogramma van Horan. Ze zijn al jaren vrienden.' 'Oh... Wacht, zingt zij ook in een van zijn nummers?' 'Inderdaad! Oké, wil je haar vanavond opmaken? Onze make-up artist is ziek geworden.' 'Ja, natuurlijk.'
Will duwt een deur open en zegt: 'Hier wachten vrienden en familie tot de show begint. En dan kunnen jullie straks via VIP-plaatsen het concert bekijken.'
Ik stap de kamer in en mijn mond valt open. 'Oh my God!' breng ik uit.
[Niall Horan]
'Hier is je microfoon.' 'Thanks.' Ik pak de microfoon aan en ga dan het podium op. Als Maren me ziet, rent ze naar me toe en slaat ze haar armen om me heen.
'Hey!' 'Hey Nialler. Hoe gaat het met je?' 'Goed! Met jou?' 'Ook goed.' 'Je ziet er goed uit.' 'Dank je.'
'Niall, zing eens een stukje van This Town!' roept iemand. Ik doe wat hij zegt en begin te zingen. Ik voel me zo ongemakkelijk wanneer ik zonder gitaar zing...
Na de soundcheck ga ik even naar Richard toe. 'Je bent echt altijd te laat, Niall.' 'Ik was echt op tijd klaar, Rich. De taxi kwam te laat en het verkeer zat tegen.' 'Nou, ga maar snel eten. Het is bijna 18:00 uur. Maren kan de make-up in.' 'Ik haal haar wel.'
Ik ren weer het podium op, waar Maren met iemand van de lichten staat te praten. 'Maren, je moet de make-up in en gaan eten. Over een uur moet je op en de deuren gaan nu open.' 'Okay, ik kom eraan.'
Samen lopen we backstage en ik hoor de enthousiaste stem van een van mijn beste vrienden dwars door de muur heen.
Ik gooi de deur open en lach wanneer ik hem zie. 'Tommo!' 'Nialler!' Louis staat op van de bank en loopt naar me toe, waarna hij me omhelst.
Ik kijk over zijn schouder en zie Jessica met uitgelopen make-up en een big smile op de bank zitten. Ze staart lachend voor zich uit.
'Wat is er met jou aan de hand?' vraag ik, zodra Louis me loslaat. 'Dat is fucking Louis Tomlinson. Weet je hoe grote fan ik van hem ben?' 'Nee, blijkbaar niet!' lach ik hoofdschuddend.
Ik vind dit eigenlijk best wel leuk. Jess mag de hele avond met haar idool zijn en ik heb Jessica die naar mijn concert komt kijken!
'Hoe lang blijf je in de USA?' vraag ik aan Louis. 'Ik ga morgen weer naar huis, maar ik dacht: laat ik eens naar jou toe komen.' 'Harry is toch al klaar met zijn tour?'
Een brede glimlach ontstaat op Louis' gezicht wanneer ik de naam van zijn minstens net zo beroemde vriend noem. Ze hebben al sinds 2011 een relatie en ik ship ze echt heel erg.
'Ja. Ik heb echt zin om hem weer te zien. Ik mis hem...' 'Jess, ik wil je niet storen... Maar wil je mijn make-up doen?' klinkt Marens stem opeens achter me.
Ik kijk naar haar. Ze heeft zich al omgekleed. Ze draagt een paarse jurk en heeft een bak met een salade in haar hand. 'Ja, natuurlijk! Ik kom eraan.'
Jess staat op en loopt achter Maren aan naar een andere kamer, waar alle make-up staat.
'Ik ga even mijn eten halen en dan kom ik weer terug', zeg ik snel. Ik ren snel heen en weer en plof uiteindelijk met een pizza en een glas cola naast Louis neer op de bank.
'Hoe gaat het met de tour?' vraagt Louis geïnteresseerd, terwijl hij een slok neemt uit een flesje bier. Hij kijkt me met opgetrokken wenkbrauwen aan.
'Goed. Ik heb nu nog 36 shows te gaan, volgens mij. Ik zie iedere dag uit naar de avond. Gewoon muziek maken met de fans en een meet and greet om een aantal fans te kunnen ontmoeten. Ik vind het wel echt balen dat die meet and greet tickets zo duur zijn. Ik heb management nog zo gezegd dat het onder de €100,- moest blijven, maar oké.'
'Management luistert toch nooit. Naar mij ook niet. Echt fucking irritant.' 'Ja, echt hoor.' 'Niall! Dooreten!' roept Richard door de gangen. 'Ja, rustig man!' roept Louis geïrriteerd terug.
Ik lach en neem een hap van de pizza. 'Ik ben nog nooit te laat het podium op gegaan. Nooit écht haast gehad en toch lopen Richard en Will nu al te stressen. Maren is nog niet eens op! En dan heb ik nog een uur.'
Ik eet de laatste punt van de pizza en zucht. Ik zit nog steeds niet vol en ik heb altijd honger... 'Maar hoe is het nou tussen jou en Harry?' 'Heel goed. Morgen zie ik hem weer. Ik mis hem.' 'Ik weet zeker dat hij jou ook mist.'
'En eh... Wat speelt er tussen jou en die Jessica?' Hij kijkt me met een veel betekenende glimlach aan en heeft zijn wenkbrauwen hoog opgetrokken.
'Wat?' vraag ik. 'Ik zie echt wel hoe je naar haar kijkt. We waren net twee minuten in dezelfde kamer en je kon je ogen niet van haar afhouden.' 'Echt wel!' 'Hey, ik ben niet blind, lad.' 'Er is niks tussen ons. Zij en haar ex zijn net uit elkaar. Ze denkt aan hem. Niet aan mij.'
'Maar denk jij wel aan haar?'
geplaatst op 03-02-2020
JE LEEST
If You Need Me✓
FanfictionI'll be by your side even if I'm not next to you Jessica en Stefan hebben al een lange tijd een relatie, maar wanneer Jessica Niall Horan ontmoet en ruzie krijgt met Stefan begint ze aan al haar gevoelens te twijfelen... 𝗚𝗲𝗹𝗶𝗲𝘃𝗲 𝗻𝗶𝗲𝘁𝘀 �...