[7]

1.1K 32 4
                                    

woensdag 20 december 2017, 18:59 uur
[Jessica Hayes]

Ik zit op mijn slaapkamer en staar naar mijn telefoon. Dawn en ik zijn zaterdag jarig en ik wil een uitnodiging appen naar familie en vrienden. Ik twijfel hoe ik het naar iedereen ga sturen. We hebben besloten dat we familie uitnodigen voor in de middag. 's Avonds kan ik dan met mijn vrienden mijn verjaardag vieren. En Dawn heeft een partyzaal voor zijn vrienden gehuurd.

Ik typ twee berichtjes en stuur die naar de juiste mensen. Dan sta ik op van mijn bed en loop ik naar beneden, waar ik mijn jas en schoenen aantrek. Dan stap ik in mijn auto. 

Samen met Julia en Lara zit ik aan een tafel in de kantine van de voetbalclub. Lara en Julia zijn niet per se vriendinnen van elkaar, maar ze vinden elkaar wel gewoon aardig. 

'Juul, toen ik met jou naar de Mac was, wees ik toch die ene dude aan?' vraag ik aan haar. Ze kijkt op van haar telefoon en knikt, 'Ja, hoezo?' 'Ik liep gisteren tegen hem aan. Ik weet zeker dat ik hem ergens van ken.' 'Hoe ziet hij eruit?' vraagt Lara nieuwsgierig. Als je het over jongens wil hebben zit je bij haar goed, ook al heeft ze wat met Blake. 

'Donkerblond haar, bijna bruin. Hij is iets langer dan ik. Super blauwe ogen. Ik denk dat hij begin twintig is...' 'En je kent hem ergens van?' vraagt ze met een opgetrokken wenkbrauw. Ik knik. 'Is het niet gewoon Louis Tomlinson of zo?' 'Nee. Het haar van deze jongen is lichter.' 'Ashton Irwin?' 'Zijn ogen zijn toch groen?' 'Oh ja... En Niall Horan? Hij woont toch ook in Ierland?' 'Wie?' 'Ken je hem niet?' vraagt Lara verbaasd. 

Julia en ik kijken elkaar aan. 'Ik heb weleens van zijn naam gehoord, maar... Nee?' zeg ik. 'Oké, ik ga een foto opzoeken. Moment.' Ze pakt haar mobiel en binnen een paar seconden houdt ze de Instagram pagina van Niall Horan voor mijn neus.

'Dat is hem', zeg ik met grote ogen. 'Hij heeft een paar maanden geleden zijn eerste album uitgebracht! Hij is echt goed!' zegt Lara enthousiast, 'Hij is super bekend!' Ik pak mijn telefoon en ga naar zijn Instagram. Ik zie dat hij vandaag al twee keer wat geplaatst heeft. In de eerste foto feliciteert hij iemand. De tweede post is van een fotoshoot, zo te zien.  

Ik scroll door zijn posts en het valt me op dat hij vaak op de foto staat met een gitaar. Ik zie dat zijn album "Flicker" is uitgekomen op 20 oktober. Dat is nog geen twee maanden geleden!

Julia kijkt over mijn schouder met me mee. 'Hij is wel echt knap', zegt ze. Ik knik. 'We hebben wel alle drie een relatie, hè!' lacht Lara. Opeens wordt de kantine gevuld met een hoop geluid en ik voel twee handen op mijn schouders. Ik draai me om en kijk in Stefans ogen. 'Hey, hoe ging het?' vraag ik hem. 'Goed hoor', glimlacht hij. Hij geeft me een snelle kus. 'Ik ga douchen.' Ik knik en zwaai kort naar hem.

Wanneer hij na een kwartier weer bij ons komt, zijn alle stoelen rond onze tafel al bezet. Blake en de andere jongens waren eerder klaar dan Stefan. Ik ga staan en laat Stefan op mijn stoel zitten en ik ga op zijn schoot zitten. Ik leun met mijn hoofd tegen zijn schouder.

Nadat de jongens even over de training hebben gepraat, staat Blake op om bier te gaan halen. 'Ik ga even naar buiten', zeg ik. Stefan knikt en ik loop naar buiten toe.

Ik steek een sigaret op en breng 'm naar mijn lippen. Ik leun tegen een muurtje aan en staar tussen de bomen door naar de maan. Na een paar minuten trap ik mijn sigaret uit en loop ik even over de parkeerplaats. Ik geniet van de frisse lucht, hoewel ik het heel koud heb. 

Opeens hoor ik de deur van een auto dichtslaan. Ik kijk op en zie dat iemand uit een zwarte auto stapt. Hij komt mijn richting op. Ik draai me om en wil weer terug naar binnen te gaan, maar hij roept: 'Wacht even!' 

Hij komt naar me toegerend. Als hij dichter bij me komt, zie ik wie het is. 'Sorry, dit is waarschijnlijk gestoord, maar...' Hij kijkt me recht aan. 'Maar wat?' vraag ik verward. 'Hoe heet je?' 

'Jessica Hayes.' 'Ik heet-' 'Ik weet hoe je heet. Niall Horan.' Hij glimlacht klein. 'Hoezo wil je mijn naam weten?' vraag ik hem. Hij kijkt me aan. 'Geen idee. Ik blijf steeds maar aan je denken...' Hij kijkt me onschuldig aan.

'Oh...' zeg ik ongemakkelijk. 'Kunnen we misschien een keer wat gaan doen, samen?' vraagt hij. 'Ik denk niet dat dat een goed idee is...' 'Sorry, dit was een stom idee...' mompelt hij. 'Nee, dat is het niet. Ik vind je super aardig, voor zoverre ik je ken... Maar ik heb een vriend.' 'Oh, oké...' Hij wil zich omdraaien, maar ik pak snel zijn pols vast. Ik heb een idee.

'Ik ben zaterdag jarig. Je kan komen. Ik stuur je mijn adres via Instagram.' Hij kijkt me even aan. 'Oh-oké... Tot zaterdag.' 'Tot zaterdag.' Ik zwaai kort naar hem. 

Dan draai ik me om en ga ik weer naar binnen. Ik ga bij Stefan op schoot zitten en zeg: 'Ik ben moe, zullen we zo naar huis toe gaan?' 'Ja, is goed', zegt hij. We staan op. Ik geef Lara en Julia een snelle knuffel. Stefan pakt mijn hand en samen lopen we naar zijn auto toe. 

'Je komt wel naar mijn verjaardag, toch?' vraag ik aan Stefan. Hij knikt en legt zijn hand op mijn dijbeen, 'Ja, natuurlijk.'

Ik laat mijn hoofd tegen het raam rusten, tot we mijn straat in rijden.

'Kom je even mee naar binnen?' vraag ik aan Stefan. Hij kijkt me twijfelend aan, maar knikt dan toch. We stappen allebei uit de auto. Het sneeuw dat er vanmorgen nog lag is weg door de regen die vandaag gevallen is.

Ik steek de sleutel in het slot en open de deur. 'Mam, ik ga gelijk naar boven!' roep ik door het huis. 'Is goed!' klinkt het vanuit de woonkamer.

Ik pak Stefans hand vast en samen lopen we naar boven toe. Ik plof neer op mijn bed en staar naar het plafond. Stefan komt naast me liggen en legt zijn arm om me heen.

'I love you.' 'I love you, too.'

~~~
;)

geplaatst op 07-11-2019

If You Need Me✓Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu