DIT IS DE DERDE UPDATE VAN VANDAAG, DUS MAKE SURE DAT JE DE VORIGE HOOFDSTUKKEN OOK HEBT GELEZEN!
maandag 1 oktober 2018, 17:30 uur
[Jessica Hayes]
Ik trek mijn koffer achter me aan de gang in. Julia geeft me een knuffel en ik sla mijn armen om haar heen. 'Hoe was het?' vraagt ze. 'Super leuk! Maar eigenlijk kom ik alleen mijn koffer terug brengen... Niall en ik gaan vanavond samen uit eten.' 'Oh, oké..Tot zo dan', grinnikt ze.
Ik draai me weer om en ga bij Niall in de auto zitten. 'Ready?' 'Yes', glimlach ik, waarna Niall naar het restaurant rijdt.
Hij stopt op het parkeerplaats bij het gebouw en gaat de auto uit. Hij loopt om de auto heen en houdt voor mij de deur open. Ik stap uit en hij gooit de deur weer dicht.
Niall verstrengelt onze vingers met elkaar en we gaan samen het gebouw in. Zodra we binnen zijn, sta ik stil. Niall kijkt me verward aan. 'Mijn ouders..' mompel ik, terwijl ik naar de twee kijk. Ze praten tegen elkaar en mijn moeder heeft een verdrietige glimlach op haar gezicht.
'Ik ben zo terug', zeg ik, waarna zijn hand los laat en naar het tafeltje loop waar mijn ouders aan zitten.
Ik zet mijn handen met een klap op de tafel en kijk de twee aan. 'Even voor de duidelijkheid', zeg ik, 'Ik heb papa wel gebeld. Nee, ik heb mama niet gebeld, omdat ik dacht dat jullie niet meer met mij wilden praten. En jij hebt me niet gebeld, pap.'
Mijn vader vist in zijn broekzak en schuift zijn telefoon naar me toe. 'Ik heb je wel gebeld Jess. Jij hebt mij niet gebeld.' Ik kijk naar de lijst met recente oproepen. Hij heeft me wel gebeld.
Ik tik mijn contact aan en schud mijn hoofd, 'Dit is mijn oude nummer..' Mijn vaders wenkbrauwen gaan omhoog. 'Oh.. Dan heb je me wel gebeld. Een Amerikaans nummer?' Ik knik en het is alsof er een last van mijn schouders valt. 'Ik dacht dat het reclame was..' mompelt hij.
Het was een misverstand.
'Mijn telefoon was kapot gevallen en ik kreeg mijn SIM-kaart er niet meer uit. Het schuifje zat vast, dus hebben we een nieuwe gehaald.' 'Kom hier', zucht mijn moeder, waarna ze opstaat en haar armen om me heen slaat. Mijn vader staat ook op en zo staan we even in een groepsknuffel.
'Trouwens..Niall is hier ook.' Ik kijk naar mijn vriend die ons twijfelend aankijkt. Ik gebaar dat hij kan komen en zenuwachtig komt hij onze kant op. 'Eh, hi! Ik ben Niall Horan', glimlacht hij, waarna hij mijn ouders hun handen schudt.
Daarna pakt hij snel mijn hand en ik voel de blik van mijn ouders op onze handen. 'Niall en ik hebben een relatie', zeg ik dan. 'Welkom bij de familie', grapt mijn vader, waardoor Niall begint te lachen.
'Kom toch erbij zitten', zegt mijn moeder, terwijl ze een stoel aan hun tafel erbij schuift. Ik ga erop zitten en Niall pakt ook een stoel.
Onder de tafel leg ik mijn hand op zijn been en glimlach ik naar hem. Hij glimlacht terug. 'Dus, hoe is dit gebeurd?' vraagt mijn vader, terwijl hij ons met een grijns aankijkt.
Niall en ik beginnen te vertellen en bestellen wat te eten.
Wanneer we allemaal ons eten op hebben, staan we op en gaan we naar buiten. 'Ik ga denk ik mijn spullen halen bij Julia.. Dan kom ik weer naar huis', glimlach ik. 'Graag', zegt mijn moeder, 'Ik heb je gemist. En ik wil alles horen over Amerika. En je nieuwe aanwinst.'
Ze kijkt kort naar Niall die een paar meter verderop tegen zijn auto aan staat en naar zijn telefoon kijkt. 'I love him Mom', zeg ik zacht. 'Dan ben ik blij dat je hem hebt ontmoet. Hij lijkt me een goede jongen. Beleefd, grappig.. Hij doet me een beetje aan je vader denken toen hij jonger was.'
'Oh, dus je zeg dat we hetzelfde type hebben?' lach ik. 'Well, I can't say no', zegt ze, 'Maar ga naar hem toe. Hij wacht op je.'
Ik knik en ren naar hem toe en sla mijn armen om hem heen. 'Kom,laten we gaan', zeg ik. Niall knikt en we stappen samen in de auto. 'Nialler?' 'Ja?' Hij start de motor en kijkt me even aan.
'Ik ga stoppen met roken. Het is slecht voor je. Ik wil verbeteren', zeg ik, terwijl ik van hem weg kijk. 'Ik ben trots op je', zegt hij zacht. Ik hoor aan zijn stem dat hij glimlacht.
Na een paar minuten parkeert Niall de auto op Julia's oprit. Ik doe de deur open en loop gelijk door naar de woonkamer. Julia zit er op de bank met haar laptop. Ze kijkt op en glimlacht.
'Het is weer goed met mijn ouders', zeg ik, 'Ik ga naar huis.' 'Ik ben blij voor je', zegt ze, terwijl ze de laptop van haar schoot schuift en op staat.
'Kom, ik help je wel even met het opruimen van je spullen.' We gaan samen naar de logeerkamer waar ik afgelopen tijd heb geslapen en ik doe alles in een weekendtas. Daarna draai ik me naar Julia om. 'Bedankt. Voor alles', zeg ik. 'Geen probleem. Ik hou van je, Jess.' 'Ik ook van jou, Juul.'
Ik sla mijn armen om haar heen en trek haar dicht tegen me aan. 'Ga snel naar huis', zegt ze, waarna ze me zo'n beetje de kamer uit duwt.
We rennen de trap af en slepen mijn spullen naar Nialls auto. Niall zit aan de bestuurderskant van de auto met zijn telefoon bij zijn mond te zingen. Waarschijnlijk had hij opeens een idee voor een nummer.
Ik loop om de auto heen en doe de kofferbak open, waarna Julia en ik mijn spullen erin leggen. 'Ik zie je snel weer', glimlacht ze, waarna ik in de auto stap.
Niall doet net zijn telefoon weer weg en rijdt dan naar mijn huis toe.
'Kom je mee naar binnen?' 'Ik weet-' 'Mijn ouders houden nu al van je..Please? Blijf slapen', vraag ik hem. 'Oké. I love you.' 'I love you too, babe.'
We gaan de auto uit en slepen mijn spullen mijn huis in, waarna we het op mijn kamer zetten. Beneden gaan we bij mijn ouders zitten en kijken we samen tv, terwijl we een kop thee drinken.
Ik zit dicht tegen Niall aan en verstop mijn gezicht in zijn nek.
Ik hou zo veel van hem.
~~~
HET VOLGENDE HOOFDSTUK STAAT AL ONLINE !geplaatst op 09-06-2020
JE LEEST
If You Need Me✓
ФанфикI'll be by your side even if I'm not next to you Jessica en Stefan hebben al een lange tijd een relatie, maar wanneer Jessica Niall Horan ontmoet en ruzie krijgt met Stefan begint ze aan al haar gevoelens te twijfelen... 𝗚𝗲𝗹𝗶𝗲𝘃𝗲 𝗻𝗶𝗲𝘁𝘀 �...