dinsdag 19 juli 2018, 11:31 uur
[Jessica Hayes]We rijden op dit moment op een snelweg. Als het goed is, zijn we over ongeveer een uur bij het hotel. Niall ligt naast mij te slapen. In zijn hand heeft hij een half opgegeten sandwich.
Ik schud grinnikend mijn hoofd. Hij is echt verslaafd aan eten. En toch ziet hij er zo goed uit... Ik kan zelf ook best veel eten zonder aan te komen, maar ik sport er ook wel bij. Volgens mij sport Niall niet.
Ik pak mijn telefoon en scroll een beetje door Twitter, terwijl ik naar "Just Like You" van Louis luister, die zacht door de boxen van de auto komt.
'Slaap hij?' vraagt Marcel opeens. Ik kijk kort opzij en knik. 'Ja, met eten in zijn hand.' Ik kijk naar zijn gezicht. Hij ziet er zo jong uit als hij slaap...
'Waarom kus je hem niet? Wanneer hij wakker is', vraagt Marcel opeens. Ik knipper een paar keer met mijn ogen en staar hem dan aan. 'Wat?' vraag ik. Vraagt hij dat nou echt?
'Vind je hem leuk?' vraagt hij. Ik hoor aan zijn stem dat hij het serieus meent. Ik kijk hem met opgetrokken wenkbrauwen aan.
'Het is gewoon de manier waarop je naar hem kijkt, de manier waarop hij naar jou kijkt', zegt hij, 'Jullie zien er verliefd uit.' 'Mijn ex en ik zijn nog maar net uit elkaar. En we zijn gewoon vrienden.' 'Maar eigenlijk zijn jullie al een paar maanden uit elkaar, toch? Dat vertelde Niall.' 'Ja, klopt...'
Ik kijk naar Niall en zucht. Zie ik mezelf met hem? Misschien wel. En Marcel blijft maar zeggen dat hij merkt dat er wat tussen ons is.
Maar Niall is veel te lief voor mij... Ik doe drugs, drink veel. Te veel... Hij drinkt soms wat bier, doet niet aan drugs. Hij is alles wat ik niet ben. Net als Stefan, eigenlijk... En dat is ook niet echt lekker gegaan aan het einde.
'Nu kijk je weer zo naar hem', lacht Marcel. 'Let op de weg', snauw ik. Waar bemoeit hij zich eigenlijk mee?
'Doe ik ook. Maar ik zie je precies door de achteruitkijkspiegel.' 'Oh.' 'Vertel het hem gewoon.' 'Wat?' 'Dat je verliefd op hem bent.'
Ik kijk hem met opgetrokken wenkbrauwen aan. 'Jij denkt dat ik daarvoor onze vriendschap zal gaan verpesten? En ik weet het niet eens zeker.'
Marcel mompelt iets wat ik net niet versta.
'Wat zeg je?' vraag ik. 'Niks.' 'Jawel.' 'Niall vermoordt me als ik het zeg.' 'Nou, dat valt wel mee denk ik. Het is niet alsof hij een badboy is die iedereen zomaar in elkaar slaat... Of vermoordt.'
Marcel zucht en schudt zijn hoofd. Ik leun naar voren en zeg: 'Vertel het.' 'Dat kan ik-' 'Zeg het gewoon. Je bent echt fucking irritant.' 'Jij ook. Het was niets boeiends.' 'Ik denk het wel. Anders ben je echt niet bang dat Niall je gaat "vermoorden".'
'Ik zei: dat zei Niall ook al.' 'Wat zei hij?' 'Wat jij net zei. En nu zeg ik niks meer.'
Wat zei ik net? Ik kijk door het raam. Ik sluit kort mijn ogen en zucht. 'Moe?' vraagt Niall opeens naast me. Ik kijk hem aan en lach wanneer ik zie dat hij alweer een hap heeft genomen van zijn sandwich.
'Valt wel mee', zeg ik schouderophalend, 'Jij, vreetzak?' 'Nee, valt wel mee.' 'Mooi.' 'Zullen we samen een film kijken?' 'Ja, is goed.' Niall pakt zijn telefoon en opent Netflix. Dan maakt hij zijn gordel los en komt hij in het midden zitten, zodat we dichter naast elkaar zitten. 'Welke film wil je zien?' vraagt hij.
Zijn arm raakt die van mij en hij kijkt me aan. Ik ruik zijn deodorant en parfum.
Shit, ik weet het weer... Ik zei dat ik onze vriendschap niet wilde verpesten. Zei Niall dat ook? Wil hij onze vriendschap ook niet verpesten voor dit? Vindt hij mij leuk? Op die manier?
Ik kijk hem aan en kijk kort naar zijn lippen. Dan kijk ik recht in zijn ogen. 'Marcel...' zeg ik, 'Ben je serieus?' Ik voel hoe Niall me met een verwarde blik aan kijkt. 'Ja, Jess... Doe het gewoon.' 'Doe wat?' vraagt Niall.
'Fuck it', mompel ik, 'Dit.' Ik leun naar hem toe en druk mijn lippen zacht tegen die van hem.
Mijn hart staat eerst stil en begint daarna drie keer zo snel te kloppen. Een kriebel bereikt mijn buik en ik voel dat mijn wangen warm worden. Zijn lippen bewegen zacht tegen die van mij en ik voel dat zijn mondhoeken omhoog gaan.
Ik laat zijn lippen los en kijk hem aan. Hij kijkt terug en glimlacht naar me. Ik glimlach opgelucht terug en dan drukt hij zijn lippen weer zacht tegen die van mij.
Hij legt zijn hand in mijn nek en drukt me wat dichter tegen hem aan. Dan laat hij me langzaam los en glimlacht hij klein naar me.
'Dat werd tijd...' hoor ik Marcel zachtjes zuchten. Niall rolt met zijn ogen en lacht. Ik schud mijn hoofd.
'Dus, welke film?' vraagt Niall na een korte stile. 'Eh, kies jij maar.' 'Nee, jij kiest.' Ik rol met mijn ogen en kies uiteindelijk voor The Lord of The Rings, want waarom niet? Ik heb die film nog nooit helemaal gezien. Alleen steeds korte stukjes.
Niall zet de eerste film van de serie aan en ik leun voorzichtig met mijn hoofd tegen zijn schouder. Mijn hart klopt nog steeds in mijn keel.
Is dit echt gebeurd? Heb ik hem gezoend? Ik spoor echt niet. Maar hij kuste me wel terug...
Ik krijg een soort déja vu gevoel en denk terug aan de eerste kus van mij en Stefan. Maar ik voel bij die herinnering niet wat ik net voelde met Niall.
Ik kijk hem kort aan en richt dan mijn blik weer op de telefoon in zijn handen. Ik kan er niks aan doen en een glimlach ontstaat op mijn gezicht.
~~~
Heyy! Ik zag net dat ik de 2K reads op dit boek heb gehaald!! Thnx voor het lezen en stemmen!! 🥰❤geplaatst op 08-03-2020
JE LEEST
If You Need Me✓
FanficI'll be by your side even if I'm not next to you Jessica en Stefan hebben al een lange tijd een relatie, maar wanneer Jessica Niall Horan ontmoet en ruzie krijgt met Stefan begint ze aan al haar gevoelens te twijfelen... 𝗚𝗲𝗹𝗶𝗲𝘃𝗲 𝗻𝗶𝗲𝘁𝘀 �...