zaterdag 29 september 2018, 13:00 uur
[Jessica Hayes]Met ons vieren gaan we aan een tafel zitten in een gezellige lunchroom. 'Dus mama heeft je het huis uit gezet?' vraagt Dawn verbaasd.
'Ja. Het slaat helemaal nergens op', zeg ik, 'Ze zeggen dat ik niet opnam wanneer pa mij belde, maar hij heeft nooit gebeld.' 'Heel lullig weer', zucht Dawn, terwijl hij een menukaart uit het mandje midden op de tafel pakt.
Nog geen twee seconden later staat er een ober naast ons. 'Kan alvast wat te drinken voor u inschenken?' vraagt hij beleefd.
'Doe mij maar een biertje', zegt Niall. 'Een ijsthee', glimlacht Robin. 'Ik heb wel zin in een colaatje', zegt Dawn. 'Ik wil ook een ijsthee', zeg ik. De ober knikt en draait zich om, om ons drinken te gaan halen.
'Dawn en ik hadden hier een van onze eerste dates', zegt Robin opeens. Een grote glimlach ontstaat op Dawns gezicht en hij knikt, 'En daarna gingen we samen waterskien!' 'Oh ja!' lacht Robin, 'Toen moest je me nog redden ook...'
Dawn schiet in de lach en schudt grinnikend zijn hoofd, 'Je bent nog even onhandig als toen.' Robin geeft hem lachend een duwtje tegen zijn schouder.
'Dus, hoe was jullie eerste date?' vraagt Dawn dan, met wiebelende wenkbrauwen.
Niall en ik kijken elkaar kort aan, waarna Niall begint te vertellen, 'We waren met tour in Dallas, Texas. Ik had gereserveerd bij een luxe restaurant waar de grootste portie eten net zo groot is als een munt...
'Vlak daarvoor hadden we gezoend in de auto en het was behoorlijk ongemakkelijk. Maar uiteindelijk was het toch wel gezellig. Na die avond zijn we steeds dichter naar elkaar gegroeid. En ik heb me nog nooit zo gelukkig gevoeld als nu', glimlacht hij.
Ik glimlach naar hem en hij legt zijn hand op mijn bovenbeen en knijpt er zacht in.
'Dat is oprecht super cute', glimlacht Robin. De ober komt er weer aan en zet ons drinken voor ons neer.. 'Heeft u uw keuze al kunnen maken?' vraagt hij, terwijl hij er een notitieblok bij haalt.
'Ik wel', zegt Dawn, 'Ik weet niet of jullie het al weten?' 'Ja, ik wel', zeg ik. Niall en Robin knikken.
'Nou, dan wil ik graag de beef burger. Zonder augurk', zegt Dawn. De man schrijf het op en kijkt dan Robin aan. 'Eh, voor mij de kip salade.'
'Doe mij maar een uitsmijter', zegt Niall, waarna hij een slok van zijn bier neemt. 'En ik wil graag een clubsandwich', zeg ik, waarna ik mijn kaart terug in de houder zet.
'Willen jullie er ook een broodmandje bij?' vraagt de man. 'Ja, lekker! Doe maar', zegt Niall. De ober knikt en draait zich om om de bestelling door te geven.
'Trouwens, Jess, ik wilde je nog wat voorstellen', zegt Dawn opeens. Ik kijk hem nieuwsgierig aan. 'Stel je besluit volgend schooljaar in Londen te gaan studeren, dan kun je bij mij komen wonen. Tenzij je liever in het huis van Niall slaapt...'
'Super lief!' glimlach ik, 'Maar ik weet nog niet of ik ga studeren. En als ik het doe, of ik het dan in Londen ga doen.' 'I know. Maar weet dat je altijd welkom bent. Je hebt een eigen kamer, ook al staat er nu niks in.' 'Echt bedankt', zeg ik.
En ik meen het. Ik heb geluk met zo'n zorgzame broer. Ik denk niet dat veel meiden van mijn leeftijd dat kunnen zeggen.
'Anytime, sis', grinnikt Dawn. We praten nog wat over koetjes en kalfjes totdat we onze lunch op hebben. We staan met ons allen op en gaan naar buiten.
'Zullen we nog naar mijn appartement gaan, of moeten jullie nu al naar de verassing?' vraagt Dawn. Ik kijk Niall vragend aan.
'Maakt mij niet zo veel uit. Ik kan zo een berichtje sturen dat we er wat later zijn...' zegt Niall, terwijl hij zijn schouders ophaalt.
'Nee, niet zo moeilijk doen', lacht Dawn, 'We zien jullie snel weer. Ga maar naar de verassing. Want Jess kan ook niet meer wachten, als ik haar zo zie.'
Ik lach en geef mijn tweelingbroer een knuffel. 'Love you', fluistert hij. 'Love you, too', zeg ik zacht.Hij laat me los en drukt een kus op mijn wang. 'Ik zie je snel weer..' 'Tot snel!'
Ik zwaai totdat ze de hoek omlopen en kijk Niall dan aan. 'Gaan we?' 'Ja, let's go.' Hij pakt mijn hand en samen lopen we naar zijn auto, die op de parkeerplaats bij de lunchroom staat.
Niall houdt de deur voor me open en ik ga zitten. Hij loopt om de auto heen en ploft naast mij neer.
Zodra de auto is gestart, klinkt er luide muziek van Bruce Springsteen door de boxen. Ik draai het volume wat omlaag, waardoor ik een teleurgestelde blik van Niall krijg.
'Niet zo zielig doen en rijden. Ik wil de verassing weten!' zeg ik. Ik pak mijn tas van de grond en haal er mijn telefoon uit. Ik zie dat Dawn me heeft getagd op Instagram.
liked by juliax_ and 1,231 others
dawn_hayes Lunch date♥
{tagged in photo @jessicaa_h @niallhoran @robin_dalton }Ik doe mijn telefoon weer weg en kijk door het raam naar buiten. We rijden over een onverharde weg en bomen vol groene bladeren vullen mijn beeld.
'Hoe lang is het rijden?' vraag ik na een paar seconden. 'Een half uur ongeveer.' 'Is het wel in Londen?' 'Ja, het is in Londen.'
Ik kijk opzij en glimlach wanneer ik zie dat Niall ook naar mij kijkt. 'Ogen op de weg', grinnik ik. 'Sorry, maar dat gaat niet zo makkelijk wanneer er iemand zo mooi naast me zit.' 'Ach, hou toch op', zeg ik, terwijl ik mijn wangen warm voel worden.
'Nooit', zegt Niall, waarna hij zijn blik weer op de weg vestigt. Hij zingt zacht de tekst mee van het nummer dat gespeeld wordt.
Ik weet dat hij een zanger is en shit, maar het is echt niet normaal hoe mooi zijn stem is. Ik staar naar buiten en na een tijdje stopt Niall de auto voor een reusachtig huis.
'We zijn er.'
~~~
Hey guys! Het boek heeft hierna nog maar twee hoofdstukken en een epiloog. HET VOLGENDE HOOFDSTUK STAAT AL ONLINE !geplaatst op 09-06-2020
JE LEEST
If You Need Me✓
Fiksi PenggemarI'll be by your side even if I'm not next to you Jessica en Stefan hebben al een lange tijd een relatie, maar wanneer Jessica Niall Horan ontmoet en ruzie krijgt met Stefan begint ze aan al haar gevoelens te twijfelen... 𝗚𝗲𝗹𝗶𝗲𝘃𝗲 𝗻𝗶𝗲𝘁𝘀 �...