CHAPTER 1 🌺

3.6K 408 320
                                    

。゚•┈୨ 5 votes + 2 comments ୧┈•゚。

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

。゚•┈୨ 5 votes + 2 comments ୧┈•゚。

❖ ── ✦ ──『📸』── ✦ ── ❖

Aku Choi Seoyun. Pelajar tahun ketiga di Seoul Claster Highschool. Aku hanya gadis biasa di sekolah itu. Langsung tidak dikenali oleh semua pelajar Seoul Claster Highschool melainkan classmate. Aku tak famous.

Aku pun tidak terlalu pandai. Duduk pun kat kelas 3B-1. Kawan? Kawan pun aku tak ada walaupun seorang. Semua anggap aku pelik. Semua tak nak berkawan dengan aku.

Tapi, aku okay je. Tak mati pun kalau tak ada kawan kan? Boleh je hidup sampai sekarang. Kat kelas pun orang lain ada deskmate, aku alone. Siapa je nak duduk sebelah aku? Just disebabkan aku terlalu pendiam, mereka semua judge aku 'sombong'.

Aku bukan sombong, aku cuma malu untuk memulakan perbualan dengan orang sekeliling.

Benda ni masih sama berlaku pada aku sejak mula jadi pelajar di sekolah ini. Sejak dari tahun pertama sehinggalah masuk tahun kedua. Aku masih sama, sentiasa berseorangan. Tak macam orang lain, dah ada geng masing-masing.

And aku jugak jenis tak suka bergambar. Aku rimas. Aku tak suka tengok wajah aku dalam gambar. Entah kenapa aku pun tak tahu. Padahal, kalau nak dibandingkan wajah aku dengan senior perempuan tahun keempat yang bernama Park Hyera itu, sama taraf je. Aku ni kira cantik lah jugak.

Bukan nak riak tapi benda betul en?

Waktu tahun pertama yang lalu, semua kelas dari setiap tahun perlu mengambil gambar bersama classmate dan guru kelas untuk diletakkan dalam majalah sekolah. And for your information, sekolah ni famous sebab banyak anak orang kaya, ternama, berpangkat dan yang terlalu pandai masuk ke sekolah ni.

Bila dah ramai anak dari golongan elit, semua paras wajah mereka jangan cakaplah. Dah macam sekolah untuk anak-anak raja. Sebab tu ramai yang nak masuk sekolah ni. Setiap kali tahun baru, mesti ambil gambar and lepas tu masing-masing post kat social media.

Aku dah lah tak minat dengan semua ni. Aku masuk sekolah ni pun demi eomma dan appa aku. Tak nak kecewakan orang tua punya pasal, tu yang aku wujud kat sekolah ni. Aku pun tak tahulah macam mana pengetua boleh ambil aku jadi student kat sini sebab result exam since aku in middle school dulu bukannya hebat mana pun. Markah pun cikai je.

Waktu classmate aku semua ambil gambar dulu, aku menyelinap lari pergi tandas, lepak kat rooftop. Ambil gambar memang sekejap, tapi disebabkan semua classmate aku yang perempuan nak tengok kelas senior favourite diorang tu ambil gambar, tu yang jadi lama. Cikgu pun dah faham.

Mana tak nya, senior semua handsome nak mati. Bukan classmate aku je yang tergedik-gedik malah semua student perempuan kat situ overdose gediknya. Lepas tu, sibuk nak ambil gambar berdua-dua dengan crush. Normal lah tu. Aku mana mampu nak ada crush. Aku kentang je.

I Snap You! | TaehyungWhere stories live. Discover now