heyyyo!
[ 23 votes + 21 comments ]
⏭
"Taehyung-ah..."
Seoyun perlahan-lahan mendekati Taehyung yang sedang leka termenung di hadapan swimming pool.
Gadis itu melabuhkan punggungnya bersebelahan dengan Taehyung. Mata Taehyung hanya melirik sekejap pada wajah Seoyun sebelum kembali termenung.
"Tae, awak okay? Ada sakit apa-apa tak?"
Tangan Seoyun mengusap lembut belakang badan Taehyung. Jejaka itu hanya menggeleng.
"Nanti kan, kalau awak dah sihat, saya nak jalan-jalan kat taman dengan awak macam dulu. Rindu tau." kata Seoyun sambil diiringi dengan tawa yang halus.
"Aku tak kenal kau, kenapa aku kena jalan-jalan dengan kau? Buang masa je." sindir Taehyung.
Gadis yang sudah mula tergamam dengan kata-katanya dijeling tajam.
Seoyun, sabar. Kau kuat.
"Tak apa. Satu hari nanti awak akan tahu siapa saya dalam hidup awak."
Seoyun tidak berputus asa untuk memujuk lelaki itu demi mengembalikan ingatan Taehyung semula.
"Hai, Tae!"
Suara seorang perempuan menyapa gegendang telinga Seoyun dan Taehyung. Mereka berdua pantas berpaling ke belakang.
Hyera yang sedang tersenyum girang berjalan menghampiri mereka dengan memegang sebuah beg kertas di tangan kirinya.
"Maafkan baby, sayang. Baby baru tahu sayang accident. Maklumlah baby baru balik Sweden." kata Hyera dengan penuh kegedikan yang melampau.
Apa yang membuatkan Seoyun terkejut ialah Taehyung boleh pula melentokkan kepalanya pada bahu Hyera.
Wajahnya sengaja dicemikkan.
"Kenapa baby tak lawat sayang kat hospital?" tanya Taehyung.
Menyirap darah Seoyun sebaik saja mendengar Taehyung memanggil Hyera dengan panggilan sebegitu.
Hyera tersenyum sinis. Senyuman itu sebenarnya ditujukan kepada Seoyun.
"Erm, kan baby cakap baby baru balik Sweden. I'm sorry, sayang."
YOU ARE READING
I Snap You! | Taehyung
FanfictionPertemuan secara tidak sengaja antara Choi Seoyun dengan seorang photographer sekolah yang hot meletup kebabooom, Kim Taehyung pada mulanya menyulam rasa benci dan akhirnya memutikkan rasa cinta dalam diri mereka. ❁ཻུ۪۪⸙· Choi Seoyun ft. Kim Taehyun...