hai, ni moonchild put <3 dia gorgeous! dia antara yang put sayang lepas Kook ;')
[ 19 votes + 19 comments ]
❖ ── ✦ ──『📸』── ✦ ── ❖
"Seoyun, jom pergi sana." ajak Hoseok.
Lelaki itu membawa Seoyun ke announcement board yang terletak bersebelahan dengan koperasi sekolah.
Disebabkan tadi ramai pelajar menyerbu ke situ, Hoseok memberi mereka perluang terlebih dahulu.
"Apa ni?" soal Seoyun. Blur.
"Pasal prom night minggu depan." jawab Hoseok.
Mata lelaki itu tekun membaca setiap maklumat yang tertera pada kertas yang ditampal di papan tersebut.
PROM NIGHT SEOUL CLASTER HIGHSCHOOL'S 2019
DATE : 17 NOVEMBER 2019
DAY : SUNDAY
TIME : 8 PM - 11 PM
VENUE : SCHOOL HALL
THEME : MEDIEVAL MASQUERADE*each student must bring eye mask to this prom night!*
THANK YOU!
"M-Medival masquerade? Apa tu?"
Tergagap-gagap Seoyun menyebut nama tema yang ditentukan untuk majlis itu nanti.
"Oh. Itu tema dia macam pakaian diraja. Awak kan peminat princess dalam Disney, haa macam tu lah tema prom night nanti."
Hoseok menjelaskan perkara tersebut agar Seoyun memahaminya dengan jelas.
"Alaa, tapi saya tak ada dress kembang macam tu." keluh Seoyun.
Dia memusingkan badannya membelakangkan papan notis tersebut.
"Erm, tak apa. Kita try survey kat mall. Mall kan banyak butik." cadang Hoseok.
Seoyun hanya mengangguk setuju.
Kalau dah itu temanya, kena lah pakai gaun macam cerita princess tu. Tapi, mana pulak aku nak cari dress macam tu?
"Awak partner dengan siapa, Hoseok?"
Sejak semalam lagi lupa hendak bertanya siapakah gadis yang menjadi pasangan Hoseok untuk majlis nanti.
"Hurm, nama dia Song Eunra. Masa balik semalam saya ada terserempak dengan dia. Dia pun tanya nama saya, nak pastikan if saya memang partner dia nanti. Rupanya memang betul." beritahu Hoseok.
Mereka berjalan perlahan sambil menuju ke kelas.
"Cantik tak?"
Mata Seoyun membulat sambil bibirnya tersenyum memandang Hoseok.
"Erm, not bad lah. Cute jugak." puji Hoseok diselangi tawa kecil.
"Awak? Tak jumpa lagi ke partner awak?"
Hoseok memandang Seoyun di sebelah. Gadis itu hanya menggelengkan kepalanya.
"Kalau tak ada, saya tak kisah. Lagipun saya malu lah nak menari. Bukannya kenal pun orang tu. Nama pun tak pernah dengar." kata Seoyun. Bibir bawahnya dicebikkan.
Erm, agak-agaknya siapa eh yang jadi partner si alien tu? 'Sunbae' Hyera tu ke?
Kalau macam tu, sepadan lah!
Sama-sama bongak!
❖ ── ✦ ──『📸』── ✦ ── ❖
"Eomma."
Puan Choi tidak menjawab panggilan Seoyun yang sedang bersandar di sebelahnya.
"Eomma."
Masih sama.
"Eomma! Jawab lah!"
Naik geram Seoyun bila melihatkan Puan Choi hanya berdehem perlahan tanda menjawab panggilannya yang berkali-kali.
Susah kalau dapat eomma peminat fanatik k-drama ni.
"Apa dia, sayangku?"
Seoyun mengeluh kecil.
"Minggu depan sekolah Yun ada prom night." beritahu Seoyun pada Puan Choi.
Wanita itu hanya mengangguk.
"Jadi?"
"Yun tak ada baju."
Puan Choi mula mengalihkan pandangannya dari terus memandang kaca TV.
"Tema apa?"
Seoyun cuba mengingati semula apa tema yang dibacanya tadi.
"M-Mas...mas...apa entah. Tapi, Hoseok cakap dia tema macam diraja. Ala-ala princess disney tu." kata Seoyun.
Puan Choi memandang tepat pada mata anaknya.
"Oh, yang macam dress Cinderella, Beauty and The Beast tu?" teka Puan Choi.
Seoyun mengangguk laju tanda mengiyakan tekaan eommanya.
Tahu pun, ingatkan eomma aku ni tahu tajuk k-drama je. Hiok, tak sangka!
"Erm, kalau dress macam tu mesti mahal. Tak apa lah, esok cuti kan?"
Seoyun mengangguk lagi.
"Kita cari dress tu sama-sama dengan appa. Eomma sebenarnya malas nak drive."
Dah agak.
Dia kalau layan k-drama dari pagi sampai petang, tak malas pulak.
Tapi, tak apa. Sebab esok appa ada, so pergi esok je lah! Ada appa lagi best!
-----
TBC572 words for this chapter!❤
put tahu chap kali ni hambar gila! sorry guys :((😪 sebab put nak letak idea ni kat chapter ni. ideanya pulak cinonet. so gini lah jadinya :)
put mangat nak habiskan ff ni sebab nak jumpa suami put kat ff baru HAHAHAHA. tak shabarnyaaa XD
okay, selamat membaca!💜
YOU ARE READING
I Snap You! | Taehyung
Fiksi PenggemarPertemuan secara tidak sengaja antara Choi Seoyun dengan seorang photographer sekolah yang hot meletup kebabooom, Kim Taehyung pada mulanya menyulam rasa benci dan akhirnya memutikkan rasa cinta dalam diri mereka. ❁ཻུ۪۪⸙· Choi Seoyun ft. Kim Taehyun...