CHAPTER 2 🌺

2.2K 349 150
                                    

。゚•┈୨ 6 votes + 3 comments ୧┈•゚。

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

。゚•┈୨ 6 votes + 3 comments ୧┈•゚。

❖ ── ✦ ──『📸』── ✦ ── ❖

Semua pelajar di kelas 3B-1 sedang tekun membuat latihan matematik yang diberi oleh Cikgu Lucas. Tak ada satu suara pun yang kedengaran di dalam kelas itu melainkan bunyi kipas yang berpusing.

Cikgu Lucas berjalan sambil memegang rotan di tangannya dari setiap meja ke meja supaya semua pelajarnya membuat latihan yang diberi di papan putih. Cikgu Lucas memang handsome, tapi dia garang. Tak dapat lah budak perempuan nak berfangirling dengan cikgu muda tu.

"Maaf mengganggu, Cikgu Lucas. Saya datang ke sini dengan seorang pelajar yang baru berpindah dan dia akan duduk di kelas ini." kata Tuan Lee, selaku pengetua Seoul Claster Highschool yang bermisai hitam itu.

Cikgu Lucas mengangguk dan tersenyum kepada Tuan Lee dan seorang pelajar lelaki yang berdiri di belakangnya. Tuan Lee membawa pelajar tersebut ke tengah untuk memperkenalkan dirinya.

"Kamu dah boleh belajar ya? Saya pergi dulu, Cikgu Lucas."

Cikgu Lucas mengangguk sekali lagi dan tunduk hormat kepada Tuan Lee. Lelaki yang sudah kelihatan berusia itu kemudian keluar daripada kelas. Semua pelajar termasuk Seoyun memandang pelajar baru itu tanpa berkedip.

Cikgu Lucas menghampiri dia dan menepuk bahunya perlahan.

"Kenalkan diri kamu."

Pelajar itu mengangguk perlahan. Dia tersenyum manis.

"Annyeong, saya Jung Hoseok dari Gwangju Highschool. Gembira bertemu dengan awak semua. Harap awak semua boleh memberi tunjuk ajar kepada saya."

Pelajar yang dikenali sebagai Jung Hoseok itu memperkenalkan diri. Dia tunduk hormat di hadapan semua pelajar dan di depan Cikgu Lucas juga.

"Hai, Hoseok! Nice to meet you!"

"Hoseok, awak handsome lah!"

"Nanti join lah kami buat study group sama-sama!"

Masing-masing ingin berkenalan dengan Hoseok. Hoseok hanya tersenyum. Dia cuba membiasakan dirinya di sini.

"Dah! Sambung buat balik latihan tu!" jerit Cikgu Lucas tapi tidak terlalu keras. Pelajarnya sudah hilang fokus. Lepas je kena jerit, masing-masing senyap dan menyambung semula membuat latihan.

"Baiklah, Hoseok. Awak boleh duduk di sebelah Choi Seoyun memandangkan hanya sebelah dia saja tempat yang masih kosong." Cikgu Lucas menghalakan jari telunjuknya ke arah Seoyun.

Hoseok mengangguk kecil dan berjalan menuju ke tempat yang ditunjukkan oleh Cikgu Lucas tadi. Senyuman diberikan buat seorang gadis yang telah menjadi deskmatenya.

I Snap You! | TaehyungWhere stories live. Discover now