POV ; Koen Baetens
Tuut, tuut, tuut! De wekker gaat af. Ik wordt wakker en sta rustig op. Vandaag is het examen van de Politieschool. Ik ben ontzettend zenuwachtig... Wat als ik niet slaag!!
Rustig Koen...Dit komt goed.
Ik leg mijn haar vandaag extra goed, Doe mijn uniform aan en vertrek naar De Politieschool Brussel. Onderweg probeer ik mijn gedachte te verzetten door mee te zingen met de radio zo gaat de rit een stuk sneller.
Aangekomen in Brussel komen alle zenuwen weer terug.
Binnen aangekomen krijgen alle agenten een schema waarop staat wat ze allemaal moeten kunnen om te slagen.- Taaltesten
- Fysieke Test
- Motorische Test
- Theoretische Test
- Praktijk TestLaten we beginnen!! Wordt er door de Commisaris geroepen.
~ 3.5 uur later ~
Pffff... Dat ging best goed naar mijn idee.
Beste agenten, Wanneer je geroepen wordt ben je geslaagd en mag je naar voren komen!
Andy Peelman, Nicoline Hummel, Jonas kruistens, Mitch Deklerk, Ronald Decocq... en als laatste Koen Baetens! Gefeliciteerd!Yess ik ben geslaagd!!
Op de terugweg naar Dilbeek zing ik nog harder mee met de radio dan dat ik ooit gedaan heb. Thuis aangekomen kruip in meteen mijn bed in.
~ 2 dagen later ~
Vandaag is mijn eerste werkdag. Aangekomen op het commissariaat meld ik me bij het onthaal. Hallo, Ik ben Koen Baetens ik heb een afspraak met de commissaris! De man achter het onthaal van een jaar of 50 leidt me naar de chef. De chef kende ik al langer dan vandaag, maar dat was in een andere politiezone.
Chef : Ah, Hallo Koen
Koen: Hallo!
Chef : Heb je je diploma bij je?
Koen: Zekers - en geef mijn diploma aan hem.
Chef : Gefeliciteerd! Je bent aangenomen!!
Koen: Dank u Chef!!"Kom dan stel ik je voor aan de rest". Ik wordt door een deur waar refter op staat geleid. "Mannekes even jullie aandacht! Dit is Koen jullie nieuwe collega. Hij zal een team vormen met Tineke."
"Hey, Ik zal je ff rondleiden kom maar mee!" En we liepen de refter uit.
...."En dit is onze werkplek!" Waarmee ze de rondleiding eindigde. "Bedankt""Oei! Het is al 18 uur ik ga maar eens naar huis!! Dada!"
"Dada" Zei het ganze korps terug.Toen ik thuis kwam at ik wat, En ging om 23 uur maar eens slapen. "morgen wordt een leuke dag!" Met dat in mijn hoofd viel ik in slaap.
JE LEEST
"Dispatch voor ALFA210"
FanfictionWat als je in je jeugd mishandeld werd door je ouders en het verleden weer boven komt!? Wat als je, opzoek bent naar je bloedeigen broer? Wat als je net de liefde van je leven bent tegengekomen.